Fiat Grande Punto (2005)
Fiat Grande Punto (2005) törésteszt
Masszív öt csillag: az elöl ülő bábukat csak sárgára és zöldre tudta színezni az EuroNCAP.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Gázolási rizikófaktor | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Gyermekbiztonsági védelem | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Teszteredmények:
Összesítés: 33
Frontális: 14 (88%) Oldalsó: 18 (100%) Biztonságiöv-emlékeztető: 2
Gyermekbiztonság: 35 (71%)
Gyalogosbiztonság: 19 (53%)
A Grande Punto a Fiat új nagy-kisautója; valahol a kiskategória és az alsó-közép határzónájában billeg. Fő vetélytársa az európai piacon nem akármi, hanem a Renault új Cliója, amit a 2006-os év autójává választottak. Nagy presztízsveszteség lett volna, ha a Punto lemarad a Cliótól a törésteszten, de nem így történt: mindketten öt csillagot kaptak, a Punto egy csillagnyival gyengébb gyermekvédelemmel, viszont ugyanannyival jobban teljesít a kíméletes gyalogosgázolás versenyszámában.
![]() |
![]() |
![]() |
Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén | Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén | Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén |
Az EuroNCAP a Fiat Grande Punto 1,2 literes motorral szerelt Dynamic felszereltségű, élősúlyban 1076 kilogrammot nyomó változatát zúzta össze. Az autóban két frontlégzsák, oldal- és függönylégzsákok, első biztonsági öv-előfeszítők és erőhatárolók óvták a felnőtt bábukat. A műgyermekek autósülései ISOFIX rögzítőpontokba kapaszkodhattak. Az autó menetdinamikájára országúton blokkolásgátló és elektronikus fékerő-elosztó ügyel, de ez most ugye mit sem számított.
A 64 km/h sebességgel lezajló félátfedéses frontális ütközésben (magyarul: amikor a Puntót nekilökték a falnak) a légzsákok hibátlanul működtek, a bábuk nem pattantak le róluk. A kormánykerék a vezető felé egyáltalán nem mozdult el, felfelé 16, jobbra 7 millimétert hajlott. Az elöl ülők mellkasa nem ütközött az A-oszloppal, a kormány sem a sofőr fejét, se mellkasát nem érte el. Az utastér lényegében nem deformálódott.
A lábtérben sem történt katasztrófa. A vezető lábszára találkozott a kormányoszlop borításával, a gázpedál 21 mm-rel került hátrébb, a fék 16 mm-rel feljebb csúszott, viszont a lábfej nem szenvedett sérülést. Az ötfokozatú színskálán sehol nem kellett a második szintnél, azaz sárgánál félelmetesebb színűre satírozni a bábukat. Az EuroNCAP tájékoztatta a Fiat Autót, hogy oldalütközésnél a függönylégzsák nyílását kissé akadályozta a B-oszlop.
A menetirány felé forduló Britax-Römer ülésekbe szíjazott kis babák alapvetően épségben vészelték át a csattanásokat, frontális ütközésnél csak a 18 hónapos babát imitáló makett mellkasát és hároméves társa testét érte erősebb terhelés, az oldalütközés pedig a kisebbik gyerek fejét terhelte intenzívebben a kelleténél. A jobb első ülés és a menetiránynak háttal rögzített gyerekülés kapcsolatának helytelenítéséről a jobboldali napellenző mindkét oldaláról olvashatunk. A tesztet 71%-ra teljesítette a Punto, 9%, négy pont hiányzott az új Clio eredményének eléréséhez.

Gyalogosgázolásra kiemelkedően jó osztályzatot, négyből három csillagot szerzett a Punto (még ha a harmadik csak épp-hogy is sikerült: 53% a teljesítmény). Ha elgázol bennünket egy Punto Grande, lábainkkal mit se törődjünk, a lökhárító kímélni fogja őket. Mindig ügyeljünk azonban arra, hogy fejünk ne csattanjon túl erősen a motorháztetőre, ott nagyon sok a kemény, pirossal jelölt zóna.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
300 lóerős belépő az M világbaBMW M235 xDrive
A MINI-k óta tudják, hogyan kell, szóval a 300 lóerős új M235-nek is megvannak a trükkjei ahhoz, hogy vigyorogva vidd el egy újabb körre.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.
- Hírek
Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri
A debreceni gyárral is rendelkező cég saját kezébe veszi az akkumulátorok újratöltését.
- Hírek
Már egy Mustang EcoBoostnál is olcsóbb az elektromos Dodge Charger
Senkinek sem kell.
- Hírek
Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban
Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.
- Hírek
Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban
A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.
- Hírek
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.
- Hírek
Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt
Korábban a kisebb vámokat még bevállalták volna, a mostani azonban már nekik is sok.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Hírek
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
Nem a benzines autók hangját imitálnák.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Tesztek
Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályánMenetpróba: Suzuki e Vitara - 2025.
Erős konkurencia elé néz, de itthon valószínűleg jó esélyei vannak az elektromos Vitarának, ami ugyan csak nyár végén érkezik, de mi már vezethettük.
- Közélet
Drasztikusan megugrott az elektromos autók száma, be is zuhantak az árak
Bővül a magyar villanyflotta: közel 3 ezres növekedéssel zárult a március.
- Hírek
Emiatt kár volt! Életveszélyes kaszkadőrmutatványt mutatott be egy autó utasa a 11-es úton
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
Mi lesz veled, sportautóipar? Veszélyes anyaggá nyilvánítaná a karbonszálat az Európai Unió
Ha a javaslatot megszavazzák, 2029-ben léphet életbe.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
A Maserati CEO-ja reagált a pletykára, miszerint eladhatja a márkát a Stellantis
Az újabb pletykahullámot az robbantotta ki, hogy a Stellantis egy külsős tanácsadó vállalat, a McKinsey and Company segítségét kérte.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
Felrobbant a Camaro motorja, messzire lőtte a géptetőt
A motorháztető kétfelé szakadt, a felső része tizenpár méterrel az autó mellett landolt.
- Hírek
F1 kibeszélő: Piastri egyre jobb, Norris egyre rosszabb, válság a Red Bullnál
Még ha Oscar Piastri győzelme nem is forgott veszélyben, bőséggel akadt érdekes és izgalmas történés a legutóbbi Forma 1-es nagydíjon.
