Renault Laguna II (2001)
Renault Laguna II (2001) törésteszt
Csak gratulálni lehet a Laguna II tervezőinek: az autó, az előzetes tesztek utáni módosítások következtében majdnem 100%-ot ért el az NCAP tesztjein, mindössze egy pontot veszítve a frontális ütközés vizsgálatánál.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | |||||
Gázolási rizikófaktor |
Teszteredmények:
Frontális 15(94%) Oldalsó 18(100%) Összesítés 33(97%)
Az elöl ülők biztonságáról kétkamrás légzsákok és remekül működő överő-határolókkal összedolgozó dupla övfeszítők gondoskodnak, a lábakat a stabil karosszéria, masszívan elhelyezett pedálok és egyéb párnázatok védik. A hátsó ülésen 3 pontos, előfeszítős biztonsági övet helyeztek el. Oldalütközés esetén a Renault-ban ülőkre mellkasi és függönylégzsákok vigyáznak. A gyermekülések rögzítésére egy "Kiddy Easyfix" fantázianevű rendszert dolgoztak ki, ami egy ülés mögötti és egy lábrésznél elhelyezett rögzítési pont között kifeszülő heveder segítségével meglehetősen jól őrzi porontyainkat. Az NCAP kritikai észrevételei itt a matricázás minőségére (a Renault egyébként megígérte, hogy kiköszörüli), és oldalirányú ütközésnél a fejsérülés rizikóira vonatkoznak. Sajnálatos módon a Laguna tömege még mindig kb. 10-15-szöröse egy átlagemberének, ami elég nehézzé teszi a gázolásos balesetek következményeinek csökkentését, bár hivatkoznak a motorháztetőn kialakított biztonságos zónákra.