Kapott a csinos pofijára
Alfa Mito (2008)
Úgy tűnik, az olaszok is kezdik megérteni: a forma nem minden. A gyönyörű 147-es Alfa még nagy felhördülést okozó, gyenge háromcsillagosra tört az Euro NCAP tesztjén. A hasonlóan vonzó külsejű Mito lemezruhája már sokkal hatékonyabban véd: ötcsillagos az eredménye.
Nem nagy meglepetés, hogy maximális csillagszámmal díjazták az Alfa Mito villámamortizációs próbáját az Euro NCAP szakértői. Mivel műszakilag elég közeli rokona a már három éve is ötcsillagosra taksált Fiat Grande Puntónak , könnyű volt előre borítékolni a kitűnő végeredményt. A teszten balkormányos, háromajtós, 1.4 turbo Distinctive Mitót csaptak az alumínium előtétes falnak, amely a mérkőzés előtti kötelező mérlegelésen 1161 kilogrammig lendítette a mutatót. A nem éppen pehelysúly oka többek között a gazdag biztonsági felszereltség, a Mito kétfokozatú első-, oldal- és függönylégzsákok mellett a vezető oldalán térdlégzsákkal, első övfeszítőkkel és överő-határolókkal, valamint Isofix gyermekülés-bekötési helyekkel javítja a passzív biztonságot.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Gázolási rizikófaktor | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | |
Gyermekbiztonsági védelem | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Teszteredmények:
Összesítés: 36
Frontális: 15 Oldalsó: 16 Biztonságiöv-emlékeztető: 3 Oszloptörés: 2
Gyermekbiztonság: 29
Gyalogosbiztonság: 18
![]() | ![]() | ![]() |
Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén | Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén | Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén |
A kis Alfa szemkápráztatóan szép karosszériája védőpajzsként is jól funkcionál. Az utascella alig deformálódott a 64 km/órás, félátfedéses frontális ütközés során, a vezetőoldali A-oszlop például mindössze 4 centivel mászott hátrébb. Igen jó védelemben részesült az elöl ülő felnőtt utasok minden testtájéka, amit az is mutat, hogy szinte csak spenótzöldre színezték a sérülésveszélyt jelző ábrákat. Egyedül a vezető oldalán lett egy kis sárgaság a mellkas és a sípcsont magasságában, de ez még így is nagyon jó eredmény. Különösen, hogy az Euro NCAP kiemeli a vezetőoldali térdlégzsák hatékonyságát, aminek köszönhetőn a Grande Puntóhoz képest jelentősen sikerült mérsékelni a térd és a comb sérülésveszélyét.
Nemcsak rokonához képest teljesít jól a kis olasz, de legfontosabb vetélytársánál, a BMW-féle új Mininél is biztonságosabb. Ugyan a bajor brit is megugrotta az ötcsillagos szintet, de nála nagyon rezgett a léc. A térdre veszélyes műszerfal, a lábfejeket megtámadó pedálok és a nem tökéletes oldalvédelem azok a pontok, amelyben a retró Mini alulmarad olasz vetélytársával szemben. A Mito az oldalütközéskor maximális pontszámot ért el, az oszloptesztet is hibátlanul teljesítette, az övek bekapcsolására figyelmeztető csipogókért is levonás nélkül megkapta a három pontot, így a felnőtt utasok védelmében az elérhető 37 pontból mindössze egyet veszített el. Nem semmi, de szinte mégis.
Az 50 km/órás oldalütközésnél és a 29 km/órás oszloptesztnél egyaránt brillírozott a Mito, a maximális 18 pontból nem vesztett el egyetlen árva pöttyöt sem.
Kisgyermekek szállítását is nyugodtan rá lehet bízni egy Mito tulajdonosára, még akkor is, ha nehéz a hátsó sorba betornászni a biztonsági üléseket, majd bennük elhelyezni a babákat. Persze a jobb első ülésre is tehetünk egy, a menetiránynak háttal fordított gyerekülést, mert az itt található frontlégzsák kikapcsolható. Ennek fontosságára azonban nem elég harsányan figyelmeztet az Alfa, azért a Mito se úszta meg az ejnye-bejnyét. Ráadásul a légzsák ki-be kapcsolt állapotát sem mutatja elég egyértelműen. Hátul viszont csak az isofixes Britax Römer Duo Plus típusú gyerekülések rendes rögzítésére, majd biztonsági öveinek bekapcsolására van szükség, és a másfél, illetve a hároméves gyerek máris teljes biztonságban alfázhat. Az idősebbik bábu fején és mellkasán ugyan a szokásosnál nagyobb gyorsulást mértek a műszerek, de a videón látható, hogy nem fejelt le semmit, így a sérülés veszélye nem jelentős.
Maradjunk annyiban, hogy nézni jobb, mint rávetődni. A kis Alfa lökhárítója kellően puha, ezért finoman kezeli az elütött gyalogos lábát, de a motorháztető igazán heavy metal alkatrész. Különösen a felső részén oszt durva pofonokat, pont ott, ahová valószínűleg egy elgázolt felnőtt feje csapódna be.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Emiatt kár volt! Életveszélyes kaszkadőrmutatványt mutatott be egy autó utasa a 11-es úton
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Mi lesz veled, sportautóipar? Veszélyes anyaggá nyilvánítaná a karbonszálat az Európai Unió
Ha a javaslatot megszavazzák, 2029-ben léphet életbe.
- Hírek
A Maserati CEO-ja reagált a pletykára, miszerint eladhatja a márkát a Stellantis
Az újabb pletykahullámot az robbantotta ki, hogy a Stellantis egy külsős tanácsadó vállalat, a McKinsey and Company segítségét kérte.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
Felrobbant a Camaro motorja, messzire lőtte a géptetőt
A motorháztető kétfelé szakadt, a felső része tizenpár méterrel az autó mellett landolt.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
F1 kibeszélő: Piastri egyre jobb, Norris egyre rosszabb, válság a Red Bullnál
Még ha Oscar Piastri győzelme nem is forgott veszélyben, bőséggel akadt érdekes és izgalmas történés a legutóbbi Forma 1-es nagydíjon.
- Közélet
Drasztikusan megugrott az elektromos autók száma, be is zuhantak az árak
Bővül a magyar villanyflotta: közel 3 ezres növekedéssel zárult a március.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
Nem a benzines autók hangját imitálnák.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
