Renault Scenic (2003)

Renault Scenic (2003) törésteszt

2004.06.07. 13:08

A Megane Scenic utolsó változata volt az első kisméretű buszlimuzin, mely öt csillagot kapott törési tulajdonságaira.

Frontális és oldalsó ütközésvédelem          
Gázolási rizikófaktor        
Gyermekbiztonsági védelem          


Teszteredmények:
Frontális 15(94%) Oldalsó 18(100%) Biztonságiöv-emlékeztető 1 Összesítés 34 Gyermekbiztonság 28(57%)

 
   
   

A Megane Scenic utolsó változata volt az első kisméretű buszlimuzin, mely öt csillagot kapott törési tulajdonságaira. Ehhez azonban egy második lehetőségre volt szüksége, mivel első alkalommal az ajtózárak nem működtek tökéletesen.

     
 Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén  Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén  Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén

A frontális ütközést egy pont veszteséggel teljesítette a Scenic. Ebben nem kis része volt az intelligens légzsákoknak, melyek azon kívül, hogy az ütközés nagyságától függően nyílnak, szenzorok segítségével figyelembe veszik az elős üléseken helyet foglalók testsúlyát és alkatát is. Okos megoldás, hogy a biztonsági öv két pántjára külön-külön előfeszítőt szereltek, így az ütközés energiája kíméletesebben oszlik el az utasok testén. Nagyon odafigyeltek a lábtér biztonságos kialakítására, a sofőr lábsérülési esélyeit légzsák nélkül igyekeztek minimálisra szorítani.
Az oldal- és függönylégzsákkal felszerelt autóknak általában nem jelent különösebb gondot az oldalütközés vizsgálata. A Scenicnél sem volt másképp, százszázalékos eredménnyel zárta a teszt ezen részét.
A Renault nem mulasztotta el felhívni a vásárlók figyelmét a légzsákkal szemben, az anyósülésen menetiránnyal ellentétesen elhelyezett gyerekülés kockázataira. A légzsák kikapcsolható, de egy kulcsos megoldás jobb lett volna, mint a gombbal működtethető. Mindkét gyermekbábut ISOFIX-rögzítésű Kiddy Easyfix ülésbe helyezték, a fiatalabbat menetiránnyal szemben, a nagyobbat menetiránynak megfelelően. Megfelelő volt a fejük védelme, de a kisebbik bábu nyakát érő erőhatás lehetett volna kisebb.
Ettől az új tervezésű autótól többet vártak az NCAP tesztelői a gyalogosok biztonsága szempontjából, néhány kíméletes ütközési pont a motorháztetőn már nem elegendő a jó eredményhez.
A Megane Scenic alapkiépítésben intelligens első, mellkast védő oldalsó és fejeket védő függönylégzsákkal, kettős előfeszítésű első biztonsági övekkel (a sofőroldali emlékeztetővel), valamint ISOFIX-fülekkel kerül forgalomba.