Minibunker
Majd’ kéttonnás tömege ellenére a Volvo XC60 kitűnőre vizsgázott az Euro NCAP töréstesztjén. Pedig a kategóriatársak között kevés az ötcsillagos.
Nem lehet könnyű ötcsillagosra törhető szabadidő-autót készíteni, hiszen ez az eredmény eddig csak keveseknek sikerült. Az Euro NCAP-specialista Renault Koleos modellje és Volkswagen Tiguanja mellett csupán a Volvo biztonságtechnikai tapasztalatait hasznosító Ford Kugának és Land Rover Freelandernek sikerült ez bravúr. Így persze az sem csoda, hogy az új XC60-as a kategória legmagasabb pontszámával szerzett öt csillagot. Miért bravúr ez az eredmény? A szabadidő-autók többnyire 15 mázsa feletti üres tömegének köszönhetően a 64 km/órás frontális ütközéskor jelentős mozgási energiát kell az első gyűrődő zónának semlegesítenie. Ez olyan nehéz feladat, hogy a japán kis SUV-k közül egyiknek sem sikerült ötcsillagos szinten, de például a BMW X3-as is csak négy csillagot gyűjtött.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Gázolási rizikófaktor |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Gyermekbiztonsági védelem |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Teszteredmények:
Összesítés: 37
Frontális: 16 Oldalsó: 16 Biztonságiöv-emlékeztető: 3 Oszlop: 2
Gyermekbiztonság: 39
Gyalogosbiztonság: 17
![]() |
![]() |
![]() |
Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén | Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén | Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén |
Az új XC60-asban a Volvo nagyon fejlett biztonságtechnikai arzenált vonultat fel − már a baleset elkerülése érdekében is. De ha mégis jönne a csattanás, akkor is vastag védőháló vigyázza az utasokat. Íme a teljes lista: kétfokozatú első légzsákok, oldal- és fejlégzsákok, övfeszítő mind az öt ülésen, överő-határoló elöl, ISOFIX rögzítési helyek a szélső hátsó ülésekhez és mind az öt utasnál a biztonsági öv bekapcsolására figyelmeztető csipogás. Ráadásul az első fotelek fej- és háttámlája különleges kialakítású, annak érdekében, hogy a ráfutásos balesetek okozta ostorcsapás veszélyei ellen is védelmet nyújtson.
Kimondottan szép teljesítmény a tesztelt dízelmotoros, balkormányos, Momentum felszereltségű Volvo szabaidő-autótól, hogy a frontális karambolban A-oszlopa csupán 3 milliméternyit mozdult el hátrafelé. Ez is jól mutatja, milyen stabil a karosszéria, az ütközés hatására az utastér mérete sem csökkent számottevően. Mivel a kormányoszlop nagyobb ütés hatására összecsuklik, a kormánykerék sem mozdult el jelentősebb mértékben hátrafelé, ezért a benne lévő légzsák is tökéletes védelmet nyújtott. Nem fenyeget sérülésveszély a térd és a comb magasságában sem, a műszerfal alja barátságosan puha és védelmező. A lábfejet és sípcsontot sem bántja a nagy Volvo, a 40 millimétert hátracsúszó gázpedál és a 9 millimétert felcsapódó fék sem jelent veszélyt.
Sok betűt nem érdemes az XC60 oldalsó védelmére és az oszlopteszten nyújtott teljesítményére vesztegetni, mindkettőt tökéletesnek találta az Euro NCAP, és maximális pontszámmal díjazta.
Gyermekvédelemben is erős a Volvo, a gyártó előírásait követve mindkét bábut saját, Volvo márkájú, a menetiránynak háttal beszerelt gyermekülésbe tették az Euro NCAP tesztelői. Az eredmény pedig közel tökéletes, a hároméves gyermeknél csont nélküli, míg a másfél évesnél csak minimális pontlevonással járó védelmet nyújtott a Volvo. A gyereküléseket az első utas ülésére is be lehetne építeni, mivel ott a légzsák kikapcsolható. Sajnos ennek szükségességére nem túl szembeötlően hívja fel a figyelmet a Volvo, ráadásul a légzsák ki- vagy bekapcsolt állapotáról sem tájékoztat elég harsányan. Pontot vesztett a svéd SUV azért is, mert az gyerekülések ISOFIX rögzítési helyeit nem jelzi elég látványosan.
Ami a gyalogosok védelmét illeti, a Volvo ebben sem rossz, bár azért ezen a területen még volna mit javítani. A lökhárító középső (az Euro NCAP előírási szerint vizsgálandó) része például elég puhának bizonyult. Aztán megismételték a gázolást úgy is, hogy az XC60-as lökhárítójának külső részével ütötték el a bábut, amely így már jóval fájdalmasabb ütést kapott. A motorháztető elég puha azon a részen, ahová egy alacsonyabb gyermek feje csapódna, de egy magasabb felnőtt koponyáját már kemény ütéssel fogadja. Ráadásul elég éles, így fokozottan veszélyes.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
F1 kibeszélő: Piastri egyre jobb, Norris egyre rosszabb, válság a Red Bullnál
Még ha Oscar Piastri győzelme nem is forgott veszélyben, bőséggel akadt érdekes és izgalmas történés a legutóbbi Forma 1-es nagydíjon.
- Hírek
Felrobbant a Camaro motorja, messzire lőtte a géptetőt
A motorháztető kétfelé szakadt, a felső része tizenpár méterrel az autó mellett landolt.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
Mi lesz veled, sportautóipar? Veszélyes anyaggá nyilvánítaná a karbonszálat az Európai Unió
Ha a javaslatot megszavazzák, 2029-ben léphet életbe.
- Hírek
A Maserati CEO-ja reagált a pletykára, miszerint eladhatja a márkát a Stellantis
Az újabb pletykahullámot az robbantotta ki, hogy a Stellantis egy külsős tanácsadó vállalat, a McKinsey and Company segítségét kérte.
- Hírek
Emiatt kár volt! Életveszélyes kaszkadőrmutatványt mutatott be egy autó utasa a 11-es úton
Az esetről videó is készült.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Közélet
Drasztikusan megugrott az elektromos autók száma, be is zuhantak az árak
Bővül a magyar villanyflotta: közel 3 ezres növekedéssel zárult a március.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
Nem a benzines autók hangját imitálnák.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
