Magyarországon történelmileg úgy alakult, hogy terepjárót csak presztízsből, kivagyiságból és péniszhosszabbítás céljából használ a nép. A Totálsár gondolt egy merészet, és terepjárókat rendeltetésszerű használatra késztette.
Egy szokásos hétfő esti kocsmázás alkalmával kérdezte nagypályás autós újságíró haverom: "Nem akarsz elmenni szombaton egy dzsipes kirándulásra?". Nem kimondottan kirándulós fajta vagyok, de valamiért tetszett az ajánlata. Kiderült, hogy a kirándulásnál kicsivel bonyolultabb az ügy, mert nekem kellene vezetni egy böhöm nagy Nissant a Pilisben. Mivel terepjárós múltam nem valami fényes - mindössze egyszer álltam arrébb a csajom RAV4-esével, amikor a házmester rátolta a kukákat -, közöltem fenntartásaimat. Mint kiderült, ez egyáltalán nem gond, terepguru lesz a túravezető, a kocsiban pedig ott lesz majd valaki, aki szintén nem ma kezdte. Jól van, menjünk!
Szombat hajnali 8 órára jött értem az egyik csapattársam egy Hyundai Tucsonnal. Az Eurosporton vagy százszor láttam már reklámozni, ott valahogy szép nagy állatnak nézett ki, de a látszat sokszor csal. Csinos kis városi kamudzsip, leendő háziasszonyoknak, ülésfűtéssel, kazettás magnóval(!). A találkozó előtt még el kellett szaladnunk valakiért, útközben ordít a ZZ Top, a kesztyűtartóban még egy tucat kortárs zene a műsoros kazik fénykorából.
Alig késünk a találkozóról, a Bécsi úti benzinkút mellett már ott áll egy Toyota, ami ránézésre mindenhol elmegy (el is ment), egy Mitsubishi L200-as Pick Up és egy Nissan Pathfinder, de nagy kedvencem, az X5-ös BMW sajnos mégsem tudott eljönni. Bemutatkozás, néhány udvariassági kör, oké, akkor húzzunk. Nem mondom, kicsit hülyén érzem magam a bézs bőrkormány mögött.
A gép full extrás, bőr mindenütt, fedélzeti komputer, automataváltó, anyán kínja, érdekesen mutatunk benne félkatonai öltözetben és fémbetétes bakancsban. Viszont pikk-pakk sikerült akklimatizálódni: 200 méter Csobánka felé, és már fél kézzel fogom a kormányt (ballal), jobb könyökömet letámasztom a két ülés közötti könyöklőre, enyhén ránehezedek és leheletnyit előre is döntöm a testem.
Mentségemre legyen mondva, automata kocsit ugyanannyiszor vezettem, mint terepjárót, ráadásul a két időpont egybe is esett. Alig ér véget a második szám az előző Thievery albumról, már kanyarodunk is le a műútról. Kicsit parázok, pedig erre semmi ok, laza földúton kanyargunk néhány percet, és már meg is állunk egy várrom tövében. Klassz.
Mint kiderül, az egri vár falai alatt állunk, vagyis majdnem, ugyanis itt forgatták az Egri csillagok várbevevős jeleneteit a kvarcórás janicsárokkal. Körülnézünk, ürítünk, a Hyundai kerekeiből levegőt is, szigorúan érzésre, mert keréknyomásmérő nincs nálunk - a puhább gumi állítólag nem csúszik annyira. Szállunk is vissza a kocsikba, mert pillanatok alatt elkezd esni valami, amitől olyan lesz a terep, mintha takonnyal locsolták volna föl.
Csúszkálgat is a Nissan ide-oda, rázza a seggét, de semmi komolyabb. Egészen míg meg nem szólal az adóvevő: nagyon csúszik az út, óvatosan ereszkedjünk lefelé. Az első fontos szabály, hogy mindig úgy helyezkedjünk, hogy ha az előttünk lévővel történik valami (visszacsúszik vagy megáll), ne legyen ütközés. Szépen megvárom, míg leér, addig segítőm elmagyarázza, hogy ilyenkor egyesben, a motorfékre hagyatkozva kell menni.
Mióta a földúton vagyunk, bekapcsoltuk a négykerékhajtást, most rányomjuk a felezőt is. Elengedem a gépet, ami annak rendje és módja szerint elkezd gyorsulni, persze, hogy fékezek. Talán ez volt az a pillanat, amitől kezdve délután háromig összesen ha hét másodpercet lehetett egyenesben a kormány. Megjelennek az első izzadságcseppek a homlokomon, de lent vagyok, bakker, nem hiába néztem annyit a tévében, hogy csinálja Loeb!
Ablak lehúz, szellőztetés, másodszor is elkezdődik a Thievery, mert kiderül, hogy csak ez az egy CD van nálunk. Megint kanyargás van műsoron, amíg el nem érjük az első komoly akadályt, egy szép, hosszú, lucskos emelkedőt. Hamar fent van mindenki, én jövök, valami azt súgja, ez lesz az, ami miatt futkosott a hideg a hátamon. Hátulról jön az ukáz: nyomjad!
Nyomom én, de ez a rohadék gyakorlatilag arra megy, amerre akar, és richtig úgy akar, hogy beleesik egy fél méter mély keréknyomba, onnan aztán se előre, se hátra. Hiszem én, mert persze rosszul csinálom. Rükverc, ráállok a gázra, és láss csodát, tényleg elindulunk. Azt nem mondom, hogy 100 százalékig azt csinálja, ami a fejemben van, de kiszedjük magunkat és leérünk az emelkedő aljára, jöhet a második nekifutás. Gáz, de hiába, az első meleg helyzetnél elengedem, fennakadunk - megint visszatolat.
Ez megy még kétszer, már a hátamon folyik az izzadság, a p*****ba kívánom az egész helyzetet. Oktatóm ötödször is elmondja: nyomd a gázt, ne engedd vissza soha és maradj a nyomban! Végre sikerül felülkerekedni a beidegződéseken, 20 perc bénázás után csak felérek a dombocskára, ahol karba tett kézzel áll az egész csapat, és engem néz. Kiszállok, és mintha mi sem történt volna, közlöm velük: mehetünk!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Hírek
Itt az Insteroid, a Hyundai „modern álomautója”
A tanulmány kívülről egy retró versenyautó és egy modern WRC raliautó szerelemgyerekének tűnik.
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
