A Ferrari-veszély nem nagy, de létezik
Egy szolgálati közleménnyel indítok: érthetetlen, hogy 2015-ben egy elméletileg profi, fizetős alkalmazás ennyire csődöt mondjon, mint a tegnapi hivatalos Live Timing applikáció a futam közben. Gyakorlatilag vakon, vagy ami még annál is rosszabb, össze-vissza adatokkal közvetítettünk tegnap.

Persze még a győztes Hamiltonnál is került homokszem a gépezetbe, azonban már csak a legutolsó körben, így elkerülte Rosberg sorsát, aki egy körrel korábban kellett megadja magát Raikkönennek a hátsó fékrendszer meghibásodása miatt – amit amúgy a csapat idézett elő a hátsó gumik melegen tartása miatt csökkentett fékhűtéssel. Pedig Nico addig kifejezetten jól és kellő agresszivitással versenyzett, érződött rajta, hogy fejben máshogy állt ehhez a hétvégéhez, mint az első háromhoz. Az előzései ugyan szinte kivétel nélkül kiszorítós kifékezések voltak, azonban ez még benne van a pakliban, amíg szabályosan pozícióba kerül és a pályán is tudja tartani az autót. Ez a harapós, szoftverfrissített Rosberg 2.0 többre menne Hamiltonnal hosszú távon.

A Ferrari elleni csaták azonban tulajdonképpen Hamilton malmára hajtották a vizet, aki így tökéletesen oszthatta be a gumijait a péntekinél hűvösebb körülmények között. A Ferrarinak amúgy is minden egyes Celsiusra szüksége lett volna a Mercedes elleni gumicsatában, ám ezzel az enyhüléssel és az ezüstnyilak hátsó tengelyt óvó beállításaival együtt már jelentősen csökkent a 2. szabadedzést követően még sokkal komolyabbnak kinéző Ferrari-veszély. Nem véletlen, hogy a Mercedes mindössze 0,6 mp-et javult tavalyi pole idejéhez képest az időmérőn (Ferrari -1,4, Red Bull -1,1), ugyanis rengeteget beáldoztak az egykörös tempóból a Ferrari pénteki teljesítményét látva.

Vettel futama meg is szenvedte ezeket a változásokat, és ezúttal a nehezebb szerepbe is került: neki kellett kiugrasztania a nyulat a bokorból és tervezett korai elévágásokkal megbontani a Mercedes stratégiáját, majd a pályán vívva kikaparni a gesztenyét - Raikkönennek. Ő ugyanis szinte tökéletes futamot produkált (Rosberg ellen ő sem tudott sokat tenni az elején): az alternatív gumitaktika, a sistergős második etapja közepes keveréken, valamint a viszonylag szabad pálya lehetővé is tette számára, hogy a végén elég közel kerüljön Rosberghez – akit viszont a Vettellel való többfelvonásos küzdelem is lassított. Kimi hozta is azt, amit a legjobban csinál (Arrivabene szerint a „versenyállatot”), Vettel viszont átesett az ágaskodó ló túloldalára, és rengeteg apró, meg egy nagyobb hibával tarkított futama végére nem bírt az okosan védekező Bottas-szal.

A Mercedes fölénye ugyan érezhetően csökkent, de továbbra is egyértelmű, és jelen pillanatban csak több körülmény szerencsés egybeesése esetén van valós esélye a Ferrarinak, ami az elkövetkező futamhelyszínek ismeretében (Barcelona, Monaco, Montreal) leginkább Kanadára ígérhet valós reményeket. Motorikus szempontból pl. elég megnézni a legjobb időmérős végsebesség értékek átlagait gyártókra bontva: Mercedes 334, Ferrari 329, Renault 321, Honda 321 km/ó. Azaz lóerők számában is van még lemaradás a Ferrari szempontjából és az autó egészét érintő fejlesztésekre is hatalmas szükség lenne. Persze ezek már ott lapulnak a gyári laptopok spéci CAD-programjain, meg a szélcsatornák makettműhelyeiben, azonban hogy a Mercedes, vagy a Ferrari képes-e gyorsabban és hatékonyabban fejleszteni az idei autóján, az még a jövő zenéje.
Végeredmény:
H | Pilóta | Csapat | Idő | Pontok |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:35:05.809 | 25 |
2 | Kimi Räikkönen | Ferrari | +3.38s | 18 |
3 | Nico Rosberg | Mercedes | +6.033s | 15 |
4 | Valtteri Bottas | Williams | +42.957s | 12 |
5 | Sebastian Vettel | Ferrari | +43.989s | 10 |
6 | Daniel Ricciardo | Red Bull | +61.751s | 8 |
7 | Romain Grosjean | Lotus | +84.763s | 6 |
8 | Sergio Perez | Force India | +1 kör | 4 |
9 | Danyil Kvijat | Red Bull | +1 kör | 2 |
10 | Felipe Massa | Williams | +1 kör | 1 |
11 | Fernando Alonso | McLaren | +1 kör | |
12 | Felipe Nasr | Sauber | +1 kör | |
13 | Nico Hulkenberg | Force India | +1 kör | |
14 | Marcus Ericsson | Sauber | +1 kör | |
15 | Pastor Maldonado | Lotus | +1 kör | |
16 | Will Stevens | Marussia | +2 kör | |
17 | Roberto Merhi | Marussia | +3 kör | |
Kie. | Max Verstappen | Toro Rosso | Kie. | |
Kie. | Carlos Sainz | Toro Rosso | Kie. | |
Ni. | Jenson Button | McLaren | Ni. |

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
