Ezért fizetni? Ráadásul ennyit?
Jó reggelt mindenkinek január 7-én, Attila és Ramóna napján. Ne csodálkozzanak, ha fáj a fejük, ugyanis az utóbbi napok hideg időjárása után ma akár 5 fokig is felmehet a hőmérséklet. Az ország több területén havazik, jelentősebb mennyiségre csak a déli országrészben kell számítani. Hogy a hideg időbe vigyünk egy kis nyarat, jöjjön a mindig zseniális The Cat empire:
Tegnap a Totalcaron
- Hány kilométer lehet egy autóban? Amennyit az eladó csak akar. Legalábbis ez derül ki Vályi Pista tegnapi kupola-Passat használttesztjéből.
- Stump Bandi annak járt utána, hogy a fogyasztóvédelem miként teszteli a fagyállókat.
- Andróczi Balázs pedig megírta, milyen kütyükkel megszórt i8-asokkal jelentkezik a BMW a CES-ről.
Autóipari hírsaláta
- 243 milliárd forint bevétel folyt be útdíjakból 2015-ben, miközben három éve ez az összeg alig érte el a 70 milliárdot. Csak a teherautók e-útdíj bevétele több mint 185,7 milliárd, az e-matrica pedig 57, 8 milliárd forintot hozott. Ugyan a díjak évek óta változatlanok, de az egyre több fizetős útszakasz miatt tavaly 900 ezerrel több matricát értékesítettek. További részletek a MTI oldalán.
- Tovább mérséklődhetnek az üzemanyag árak, ugyanis tegnap tizenegy éves mélypontot ért el a kőolaj ára. Szakértők szerint az Irán és Szaud-Arábia között feszülő ellentét miatt egyre nagyobb rá az esély, hogy a termelők visszafogják a kitermelést. Az is szerepet játszik, hogy a két nagy felhasználó, India és Kína olajigénye is csökken, hiszen gazdasági fejlődésük lassul. Szerda délre a brent olaj hordónkénti ára 35,07 dollárra esett. Részletekért kattintsanak a Világgazdaság cikkére.
- Eladó a Youabian Puma. Nem hallott róla? Nem csoda, egy darab létezik belőle, és ez inkább szerencse. Alkotója a 2013-as Los Angeles Auto Show-n mutatta be, majd miután az autós média közösen borzadt el, be is perelt több újságírót hitelrontásért. A legmegdöbbentőbb mégsem maga az autó, hanem az ár, amit kérnek érte: 260 millió forintra tartják, ami több mint amit egy Porsche 918 Spyderért kéne fizetni. Aki kíváncsi a szörnyszülött műszaki részleteire, itt mindent megtudhat. (Road and track)
A nap hősei
1785-ben ezen a napon keltek át először hőlégballonnal a La Manche csatorna felett. Jean-Pierre Blanchard és amerikai barátja, John Jeffries Doverből indult, majd valamivel több mint két óra utan Calais-ban landolt. Itt elismerésképpen a város díszpolgárává avatták, sőt, a királytól még komoly jutalmat is kapott.
Kevesen tudják, de ő volt az első ember, akinek ejtőernyő mentette meg az életét. Egy 1785-ös repülése során ballonjában túlnyomás keletkezett, ezért lyukakat szúrt rá, így viszont túl gyorsan kezdett süllyedni. Jobb ötlete nem lévén, ejtőernyővel menekült a szorult helyzetből. A sok kalandot megélt férfi végül 55 éves korában, repülés közben hunyt el, ám nem baleset, hanem gutaütés következtében.
Hóhelyzet, és a vele járó kellemetlenségek
- Az Útinform részletes tájékoztatást ad arról, hogy az ország mely területein, mennyi hóra, vagy ónos esőre lehet számítani, de olvashatnak a forgalmi helyzetről is. Mielőtt útnak indulnának, mindenképp kattintsanak.
- Hasonló információkat az Indexen itt érhet el.
Totalcar retro
Meglepődtem, amikor kidobta a Google, de már két éve, hogy megjelent az első cikkem a Totalcaron, amely az automata váltók jellemző meghibásodásairól szólt. Máig megdöbbenek azon, hogy a legtöbb ember, aki leszólja ezeket a váltókat, még életében nem próbált automatát. Pedig, amikor az ember nem örömautózik, - vagyis a közlekedés 95%-ában -, elég nagy áldás tud lenni.
Kerüld el a dugót!
Megerősítjük együttműködésünket a Waze-zel, vagyis a legnépszerűbb, magyar autósok tízezrei által használt, közösségi alapú útvonaltervező szolgáltatással, így a következő napoktól egyre részletesebben tájékozódhattok majd az ország bármely pontján várható forgalomról, torlódásokról, útépítésekről és persze rendőrségi jelenlétről, mindezt élőben. Jelmondatunk: még több időt az ágyban, kevesebbet a volán mögött. Nagyítsatok a térképen a környéketekre!
Akik legyőzték az időjárást, és akik nem
Mai első oktatóvideónkon egy Lamborghini Gallardo tulajdonosa mutatja be, hogy mit kell tenni, ha szélvédőig csap a víz. Persze egy Lambóban ehhez nem kell olyan magas vízállás, de az elárasztott San Diegóban pont összejött. A tulajdonos gázt adott, és az összkerékhajtásra bízta magát. Szerencséjére a V10-es nem szívott vizet, hiszen a beömlői viszonylag magasan, a hátsó sárvédő íven vannak, így elkerülte, hogy a beszívott víztől beálló motor összekócolja a hajtókarokat. (Road and track)
Második versenyzők kevésbé szerencsés, az alig pár órája feltöltött videón azt látjuk, ahogy egy Honda Accord osztrák sofőrje megszórja színesfémmel az erdőt. Nem tudni, mi okozhatta a kicsúszást, de gyanús, hogy a kikapcsolt menetbiztonsági elektronika, és a kézifék indokolatlan használata játszhatott közre. Persze akár lehet összkerekes is az autó, ebben az esetben a túl nagy gázadás miatt is kicsúszhatott. (Reddit)
A harmadik felvételről le sem írom, hol készült, úgyis kitalálják. Egy hatkerekű G-osztályt sikerült valakinek felborítania, de nem ám valami triálversenyen, hanem az autópályán. Ezek szerint a több mint háromtonnás, 550 lóerős gépet egy dolog mégis megállíthatja: a sofőr hibája. (CarThrottle)
Zárásnak pedig megmutatjuk, hogy csinálja egy profi. Sokakat csábít a havas út csapatásra, de Anders Grøndalt véletlen se próbálják utánozni. Nem derül ki, hogy mikor és hol készült a videó, és az sem, hogy ő volt-e a leggyorsabb. Csak dőljenek hátra, és várják meg, ahogy kiszalad az arcukból a vér.
Ma a Totalcaron
Január elseje óta semmilyen matricát nem ragasztanak az autók hátsó rendszámára a műszaki vizsgán. A tanulóvezetők is jelentős újdonságokra készülhetnek, de van jó hír is, néhány autós dokumentum pótlása mostantól ingyenes.
A változások zöme a kormány bürokráciacsökkentő intézkedéseinek része, így néhány felesleges ügyintézéstől, díjfizetéstől szabadulunk meg.
– Macsuga János cikke a bürokráciában történő változásokat járja körbe, kattintsanak, mielőtt az okmányirodában lepődnének meg.
Tartsanak ma is velünk.