Megoldás a villanyautóknak?
Március negyedikén is olyan napra ébredtünk, hogy az ablakon kinézve inkább feküdnénk még egy kicsit. Bizony, délnyugat felől fokozatosan terjednek a csapadékot hozó felhők és esőt, havas-esőt, az északi régiókban pedig akár havazást is hozhatnak. Egy ilyen nap indításához Jimmy Cliff kell, ezért szóljon most a Wonderful World, Beautiful People,egyúttal pedig boldog névnapot kívánunk Kázmér nevű olvasóinknak is.
Tegnap a Totalcaron
Folytatódik a genfi dömping, nézzék meg, hogy mi fogja meghatározni az utcaképet az elkövetkező néhány évben:
- A Peugeot és a Citroen standján a praktikus kisbusztól a formabontó tanulmányautóig széles volt a skála, érdemes kattintani.
- A Fiat a Dacia Logantől szipkázna el pár vásárlót, itt megnézhetik a Tipót, amit a válság sújtotta piacokon küldenek harcba.
- Már a luxus sem olyan, mint rég, máshogy hordják a pénzt - Csikós elmélkedik a változó fogyasztói igényekről egy fekete Rolls-Royce kapcsán.
- Négy hengerrel is Porsche marad a Porshe? Erőből semmi kép sem lesz hiány, hiszen a kevesebb hengert turbófeltöltővel pótolták.
Autóipari hírsaláta
- Jöhet a legértelmetlenebb Jeep? Az amerikai gyártó minden évben készít egy koncepciót a Moabban megtartott Eastern Safari nevű sivatagi terepjárós találkozóra. Egyelőre csak egy látványterv készült, de ezen hangsúlyosan látszik a Trailcat felirat. Ez alapján elképzelhető, hogy a Hellcathez hasonlóan a Wranglerbe is bekerülne a FCA konszern 700 lóerős kompresszoros V8-asa. Szükség ugyan nem lenne rá, de ha belegondolunk, hogy Mercedes G osztályt is vehetünk biturbós V12-essel, akkor valószínűleg ez is megtalálná a piacát. (Road&Track)
- Ben Affleck megautóztatta rajongóit. Persze nem valamelyik saját autójával, hanem a hamarosan mozikba kerülő Batman vs. Superman film batmobiljával. Azok a nézők kaptak esélyt a fuvarra, akik adakoztak a színész Easter Congo Initiative nevű jótékonysági alapítványának. Akit részletesen érdekel a batmobilok története, az olvassa el Rézmányi Balázs kollégánk cikkét. (Carscoops)
- A befolyásos amerikai fogyasztóvédelmi kiadvány, a Consumer Reports tesztjén is kimagasló eredményt ért el a Mazda Mx-5. A tesztelő mindössze a kesztyűtartó méretét, a multimédiás rendszer helyenként bonyolult kezelését, és az autópálya tempónál felerősödő szélzajt kritizálta. A Consumer Reports véleménye rengeteget számít az amerikai vásárlóközönségnek, ha egy modellel elégedetlenek, akkor a gyártó érezhető visszaesésekre számíthat az eladásokban. (Carscoops)
- Megoldódott a villanyautók hatótáv problémája? Az továbbra sem biztos, de készült egy újabb megközelítés: az EP Tender Boo fantázianevű rendszere egy utánfutó, amelyben egy benzinmotor és egy generátor kapott helyet. Ez tulajdonképpen egy külső hatótáv-növelő - range extender -, amely menet közben tölti villanyautónk akkumulátorait. A cég, hogy demonstrálja a rendszer képességeit, 570 kilométert hajtotta Renault Zoe-ját Genfig. Hogy mennyire praktikus megoldás, az kérdéses, viszont létezhet olyan felhasználó, akinek a problémáit ez oldja meg, amíg elérhetőek lesznek az igazán nagy kapacitású akkumulátorok. (Carscoops)
A nap eseménye
Nyolcvan évvel ezelőtt, ezen a napon szállt fel először a harmadik birodalom technológiai fölényének dekadens szimbóluma, a Hindenburg léghajó. Mindmáig ez a legnagyobb emberkéz alkotta tárgy, amely repülni tudott, hiszen 245 méteres hossza közel háromszorosa az Antonov An-225 Mriyáénak. Hajszál híján 200 ezer köbméter hidrogénnel töltötték meg - eredetileg jóval biztonságosabb héliummal akarták, ám az USA exportkorlátozásokat vezetett be - így képes volt 232 tonnával a levegőbe emelkedni. A négy darab, tizenhat hengeres Daimler-Benz dízelmotorral 125km/h-val tudott tartósan repülni, vagyis alig 42 óra alatt szelte át az óceánt. A történet végét sokan ismerhetik, hiszen alig egy évvel első felszállása után, 1937 május 6-án Lakehurstben kigyulladt és felrobbant. A tűz oka a mai napig nem tisztázott, és bár sok bizonyíték utal a légköri kisülésre, egyesek szerint náciellenes szabotázs történt.
Kerüld el a dugót!
Megerősítjük együttműködésünket a Waze-zel, vagyis a legnépszerűbb, magyar autósok tízezrei által használt, közösségi alapú útvonaltervező szolgáltatással, így a következő napoktól egyre részletesebben tájékozódhattok majd az ország bármely pontján várható forgalomról, torlódásokról, útépítésekről és persze rendőrségi jelenlétről, mindezt élőben. Jelmondatunk: még több időt az ágyban, kevesebbet a volán mögött. Nagyítsatok a térképen a környéketekre!
Totalcar retró
Az elmúlt pár napban a Bugatti Chirontól hangos az autós világ, ami nem csoda, hiszen az 1500 lóerős rettenet még úgy is tiszteletet ébreszt, hogy az ember 16 éves korára általában kinövi az autóskártya utóhatásait. Pontosan egy évvel ezelőtt viszont szintén egy másik 1500 lóerős gépről írt Vályi Pista, a Koenigsegg Regeráról. Teljesítményét nézve ugyanazt nyújtja a két gép, viszont a Regera 600 kilóval könnyebb. És csak hátul hajt.
Közelkedési koffein
A helyenként nyirkos útburkolaton kívül nem érkezett figyelmeztetés az Útinformra. Az aktuális állapotokat itt követhetik.
Ma a Totalcaron
Amikor először találkoztunk vele , sejtettük, hogy szeretni fogják. Jó kategória, jó méret, jópofa. És ami legalább ennyire fontos: jó az ára. Nem mindig esik egybe az újság és a nép véleménye, de a ezúttal vállveregetősen, lapockán lapogatósan nagy az egyetértés. A Vitara hátán visszamászott a Suzuki a magyar eladási listák élére, még a Swiftet is kézen fogta, magával húzta. - Stump Bandi kollégánk Suzuki Vitara tesztjéért kattintsnak.