Kihívás: inni egy Teslában
Szeptember 12-én reggel is köszönti önöket a Hidegindító, továbbra is tombol a nyár, akár 30-31 fokig is emelkedhet a hőmérséklet, felhőképződésre és futózáporokra csak elszórtan lehet számítani. 2506 éve ezen a napon győzték le a görög seregek a perzsákat a marathóni csatában, a győzelem hírét vivő futár emlékére rendezik a futóversenyt a klasszikus 42195 méteren. 63 évvel ezelőtt választották Nyikita Hruscsovot a Szovjetunio első titkárának és ma 76 éves Linda Gray, a Dallas című sorozat Samanthája. Ugyan nem a mai napon történt, de két nappal ezelőtt, szeptember 10-én volt 25 éve annak, hogy megjelent a Nirvana Smells Like Teen Spirit című száma, amelyet sokan egy generáció himnuszának tartanak, és megágyazott a grunge műfajának. Szóljon most ez, és vigyen egy kis erőt ebbe az álmos reggelbe:
Felesleges tudásmorzsa: tudták, hogy Cobainék a Teen spirit nevű női dezodorra utalnak a címben?
A hétvégi műsor tartalmából
Szombaton puttonyos Renaultokat próbálgattunk, szerencsére a kombik bágyasztó racionalitását egy 200 lóerős turbó Mégane ellensúlyozta. Csikós számot adott Foltos talán utolsó útjáról Karesznál, és Sipos Úr is nosztalgiázott egyet a rendszerváltás előtti időkről.
Ne parkolj más autók közelében
Legalábbis, ha észak-amerikai piacra szánt Nissanod van. Múlt pénteken ugyanis 134 ezer autóját hívta vissza a Nissan, mert a fékfolyadék érintkezhet egy áramkörrel és tüzet okozhat. Bár a gyár hangsúlyozza, hogy nincs tudomása ilyen tűzesetről, de arról igen, hogy a magas hőmérséklet hatására károsodott az érintett alkatrész. Az amerikai közlekedésbiztonsági hatóság jelentése szerint a Murano, a Murano hibrid és a Maxima egyes kivitelei érintettek a problémával. A hatóság arra figyelmezteti a tulajdonosokat, hogy a meghibásodás egyik jeleként az ABS visszajelző kigyullad és több mint tíz másodpercig el sem alszik. Azt javasolják a tulajdonosoknak, hogy ebben az esetben parkoljanak távol más járművektől és mihamarabb lépjenek kapcsolatba a szervizzel. (Jalopnik)
Az első modern sirályszárny
A Mercedes hosszú kihagyás után a nyolcvanas években tért vissza a motorsporthoz, és egyáltalán nem sikerült rosszul. a Sauberrel közösen fejlesztett C11 sikereire alapozva Stuttgart úgy döntött, hogy épít egy középmotoros utcai autót is, ez lett a C112, amelyet 1991-ben mutattak be Frankfurtban. Az akkor új hatliteres V12-es került bele, és különösebb erőlködés nélkül adott le 408 lóerőt. A modell sosem került sorozatgyártásba, de olyan, akkor elképesztően modernnek számító berendezések is belekerültek, mint az aktív futómű, ami egy bonyolult elektromechanikus rendszerrel mindig az útviszonyokhoz igazította a futómű beállításait. Ehhez társult még aktív hátsókerék kormányzás és ABS, valamint kipörgésgátló is, de került rá egy aktív hátsó szárny is, amely mindig a sebességtől függő szögben biztosította lehető legnagyobb stabilitást. A Mercedes-féle radaros tempomat elődje is itt jelent meg, de volt keréknyomás-szenzor is, mégsem ezek, hanem a felfelé nyíló ajtók szerezték a legtöbb rajongót az autónak. Annak ellenére, hogy több mint 700 megrendelés érkezett az autóra, sosem készült belőle több, megmaradt amolyan mozgó laboratóriumnak, amiben a jövő technológiáját tesztelték. Azt, amik közül sok ma minden Mercedesben megtalálható. (Petrolicious)
A Teslában már inni sem lehet nyugodtan?
Ha éppen rendesen gyorsítanak vele, akkor legalábbis biztos nem. A Dragtimes-os srácok úgy tűnik nem tudják megunni a P90D félelmetes gyorsulását, és miután a mezei utasok rémisztgetése már egy kicsit elcsépeltnek hat, ezért gyerekeket állítottak kihívás elé: meg kell inni egy pohár vizet, miközben az autó éppen 1 g-vel gyorsul. Az eredmény borítékolható, de ennek ellenére a lassított felvételek elég jól szemléltetik a villanymotor reakcióidejét.
Kerüld el a dugót!
Megerősítjük együttműködésünket a Waze-zel, vagyis a legnépszerűbb, magyar autósok tízezrei által használt, közösségi alapú útvonaltervező szolgáltatással, így a következő napoktól egyre részletesebben tájékozódhattok majd az ország bármely pontján várható forgalomról, torlódásokról, útépítésekről és persze rendőrségi jelenlétről, mindezt élőben. Jelmondatunk: még több időt az ágyban, kevesebbet a volán mögött. Nagyítsatok a térképen a környéketekre!
Útinform
Az Útinform ma reggel a következő eseményekre hívja fel a figyelmet:
- Az M5-ös autópályán, a főváros felé vezető oldalon az 57-es km-nél, Örkény térségében egy személyautó vadat gázolt. Egy rövid szakaszon a belső sávot lezárták, 3-4 km-es torlódásra készüljenek. - erről olvasói levelet is kaptunk, a szarvasbika kivételével senki sem sérült meg.
- Az M5-ös autópályán Röszke felé a 90-es km-nél a Kecskemét-dél csomópontnál aszfaltoznak, ezért a külső és a leálló sávot, valamint a lehajtó ágat lezárták. A csomópontnál lévő üzemanyag töltőállomás az 54-es főútról érhető el. A lezárt 90-es jelű csomópontban lehajtani szándékozóknak a 74-es jelű Kecskemét-észak csomóponttól az 5-ös főút – 445-ös főút – 44-es főút – 54-es főút kecskeméti elkerülő utat táblázták ki.
Totalcar retro
Pont tíz éve annak, hogy Rácz Tamás kipróbálta a Renault Thalia akkor legújabb generációját. Hatalmas változásokat hozott az újdonság, de erről meséljen inkább a cikk.
A mai műsor
A józan optimum. Már elegáns, de még nem túl hivalkodó, tágas, de nem ormótlan, mutat valamit, de nem brutálisan fenyegető. A nagy szedán a lehető legkonzervatívabb kategória, évtizedek óta érlelt értékekkel, mégis csodálatos egyéniségek nőttek ki belőle. Négy ekkora ego nem is fért volna meg egymás mellett máshol, mint egy reptéren. - Mérhetetlen luxus a mai szuper összehasonlítóban.