Négy új típussal bővül a Lancia kínálata, bár ezek közül három régi ismerős. Kitalálják, honnan? Persze, hogy a Chrysler szalonokból.
Az Ypsilon az egyetlen igazi újdonság: a kisautó negyedik generációja teljesen új tervezésű, és az elődjétől eltérően három helyett ötajtós. Az autó méretein lényegében nem változtattak, a hossza továbbra is 3,8 méter, a műszaki alapját pedig a Fiat 500-as 30 centivel megnyújtott tengelytávú padlólemeze adja. A motorpark is az ismert Fiat választékból érkezik, a jól ismert 1,2 literes, 70 lovas négyhengeres és 900 köbcentis, 85 lóerős, turbós kéthengeres alkotja a benzines választékot, a dízelváltozatokba pedig az 1,3 literes JTD-t szerelik 95 lóerővel.
A formaterv a Deltával megkezdett Lancia formavilágot követi, lényegében csak összenyomták, és kapott egy fokkal semmitmondóbb ábrázatot. Ez érthető is, hiszen olyan hűtőmaszkot kellett tervezni rá, ahol a Lancia és a Chrysler jelvény könnyen cserélhető, és ez nem túl feltűnő, így a többi részlet sem lehet túlzottan jellegzetes. A típust Európa nagy részén Lanciaként kínálják majd, viszont Észak-Amerikába és Nagy-Britanniába Chrysler Ypsilon típusjelzéssel viszik.

Ennyivel azonban nem ér véget a Lancia modellesője: gyakorlatilag a fél Chrysler palettát sikerült átcímkézni mostanra, így a Chrysler 300C-ből Lancia Thema lesz, a Chrysler 200-ból, azaz a Sebring felújított változatából Lancia Flavia. A nagy egyterű esetében még az átnevezéssel sem bajlódtak, egyszerűen Lancia Grand Voyagernek nevezték el az Európába szánt változatot, megtartva a Chrysler által bevezetett típusjelzést. Gyakorlatilag minden modellen csak a hűtőmaszkot cserélték ki, illetve az elérhető változatok listáját igazították a várható igényekhez. Így a Themának keresztelt 300C például csak V6-os benzin- vagy dízelmotorral lesz kapható, V8-assal nem.

Látszik, hogy a Fiatnál megpróbálják maximálisan kiaknázni a Chryslerben rejlő lehetőségeket, bár egyelőre nem vagyunk biztosak benne, hogy a próbálkozás sikeres lehet. A Lancia ugyanis vagy két évtizede csonka modellválasztékkal vegetált, így nem biztos, hogy néhány átcímkézett Chrysler modell elég lesz a márka gyors feltámasztásához. A kérdés úgy merült fel bennünk, hogy ki vesz például Lancia Flaviát a bejáratott márkák bejáratott típusai mellett, amilyen a Ford Mondeo, a Renault Laguna, az Opel Insignia vagy a VW Passat.

Az oldalról ajánljuk
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
