Eddig a Focus volt az a Ford, amelyből a mindenkori legerősebb utcai Ford készült. A családi modell azonban túlnőtt egy határon, így a következő RS típus már a Fiestán alapul.
A gyáriak szerint nem csak az a váltás oka, hogy a gyári ralicsapat egy ideje már a Fiestára építkezik. A Focus mostanra meglehetősen terebélyes lett, de ami még lényegesebb, komplikáltabb szerkezetű is, mint a Fiesta. Így a kiskocsi alapján gyorsabban és eredményesebben folyhat a következő Ford RS modell fejleszése, mintha a Focust vennék alapul. Ha igazak a hírek, a Fiesta RS-be a széles körben használt kétliteres Ecoboost turbómotor kerül, amely a maga 220 lóerejével kategóriája egyik legfürgébb autójává teheti a Fiestát - legalábbis hét másodperc alatti gyorsulási időről és 250 km/h-s végsebességről hallani.
A végleges döntés állítólag még nem született meg az új RS modell gyártásáról, bár valószínűtlen, hogy a Ford kihagyná a lehetőséget, ismerve az előző Focus RS egyértelmű piaci sikerét.