Ezres Forddal verték meg a Ferrarit
Elsőre furán hangzik, hogy ezzel az ezer köbcentis háromhengeressel verték meg a Nürburgring Nordschleifén a Ferrari Enzót, a Pagani Zondát és a Lamborghini Aventadort, de egyáltalán nem mindegy, hogy mibe építik be az apró turbómotort.
A dologban persze csalás van, nem is kicsi. Egy ultrakönnyű Formula Ford versenygépbe építették az Ecoboost motort, amelynek csúcsteljesítményét a turbónyomás növelésével 120-ról 205 lóerőre emelték. Ez eddig még rendben volna, de a versenygépet ráadásul ellátták lámpákkal, irányjelzőkkel, sárvédőkkel, tükrökkel és kürttel, így át tudták tolni a műszaki vizsgán, így egy kategóriába került a valódi utcai autókkal. Az együléses versenygép a turbós motorral egyébként hasonlóan megy, mint bármelyik millió eurós sportkocsi: 4 másodpercen belül elérheti a 100 km/h-t, a végsebessége pedig 255 km/h. Az igazi fegyvere azonban az úttartása, hisz az alacsony súlypont és a széles nyomtáv miatt gyorsabban kanyarodik, mint bármilyen sportautó.
Az eredmény nem is maradt el: 7'22”-es időt futottak vele a Nordschleifén, ami a 11. legjobb idő a kanyargós pályán, és 169 km/h-s átlagsebességnek felel meg.