Volkswagen kétmillió forint alatt?
A Volkswagen csoport hatalmasra nőtt, de tovább terjeszkedne – ehhez azonban már olcsó modellekre lenne szükség, amelyek korlátozott költségvetés mellett is megengedhetnek maguknak a családok. A vállalatcsoport fejlesztési igazgatója szerint képesek lesznek olyan olcsón autót készíteni, mint a Dacia.

A Dacia márka sikere alapjaiban látszik megváltoztatni az autógyártók stratégiáját. Korábban ha meg is tehették volna, meg sem próbáltak igazán olcsó modelleket készíteni: úgy tűnt, a legjobb üzlet az, ha mindenütt annyit kérnek az autókért, amennyit az emberek még épp hajlandók kifizetni. A Volkswagen ráadásul kiemelkedően sikeres volt ebben a műfajban: mindenki másnál drágábban tudtak autót eladni, olyan, azóta sokat másolt trükkökkel, mint a tudatos minőségérzet-tervezés, és a márka-jelleg hangsúlyozása. Ám úgy néz ki, most megpróbálnak az ára révén kiemelkedően sikeres Dacia nyomába lépni – legalábbis egyes piacokon. Ulrich Hackenberg, a VW fejlesztési igazgatója azt mondja, nem lehet gond lemenni az árral 6000 euróra – átszámítva kb. 1,8 millió forintra – egy használható családi autóval.
Részleteket egyelőre nem árult el a szakember, csak nagy vonalakban vázolta a terv lényegét. A Daciához hasonlóan olyan modellt terveznek ennyire olcsón adni, amely egy család igényeit bőven kielégítheti, tehát nem spórolhatnak a méreteken. Ehelyett azt tervezik, hogy teljes egészében helyi beszállítókra támaszkodva, helyi gyártással csökkentik a költségeket. Így a szállítás és az árfolyamkülönbség költsége biztosan nem jelentkezik, és egy alacsonyabb bérszínvonalú országban nyilván az összeszerelés is olcsóbb lehet.
Hogy pontosan mikor és hol bukkanhat fel a filléres Volkswagen, azt egyelőre nem árulták el, bár egy ilyen projekt megalapozása nem megy egyik napról a másikra: akár évekig is eltarthat, mire kézzelfogható eredményt láthatunk. Az azonban biztos, hogy a VW is tisztában van vele, mennyire hiányzik a kínálatból egy egyszerű, de kedvező árú modell, és már foglalkoznak a probléma megoldásával.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Belsőség
Így teljesülnek a gyermekkori álmok
Sokan álmodoztunk róla gyermekkorunkban, hogy elindulunk egy híres autóversenyen. Van, aki elindult.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
