2015.03.04. 17:12

A Honda egyszerre erősít nagyot performance-vonalon. A Type-R mellett itt az új NSX, ami már nem Acura. Most éppen nem az, be is tették a McLaren-Honda mellé. Még mielőtt azonban belecsapnánk a közepébe, ne engedjük nyomtalanul elveszni a marketing-bullshit újabb csodálatos példáját. Genfben ugyanis épp azt akarják beadni, hogy az NSX feltámasztásának és a Honda Forma-1-es visszatérésének egybeesése nem véletlen. Azt ugye tudják, az NSX melyik autóversenyzőzseni nevével forrt össze? Hát Ayrton Sennáéval. És ki nyert utoljára a Hondának Forma-1-ben világbajnoki címet? Bizony, hogy ő. Ördögi párhuzam.

Az igazság ennél racionálisabb, szóval inkább szimplán örüljünk, hogy jó helyre nyúltak a márkatörténetben. A Hondának húzónév kell, ez a három betű pedig akkora érték még ma is, hogy kár a polcon hagyni. Az első generáció már negyedszázados, a gyártása már tíz éve teljesen megszűnt, de ha nagy kategóriákban nézzük, nem is mentek messze az őstől. Középmotoros ez is, alacsony súlyponttal: 1,21 méterével ezen is a köldökömet veri a tetőél. Részleteiben persze ég és föld.

Sokáig a Honda sem tudta, milyen hajtással hozza vissza az NSX-et. Három év fejlesztés alatt gondolkoztak V10-en, orrmotoron, végül maradt a középmotor, és jött egy új duplaturbós, 75 fokos hengerszögű V6-os. Ehhez kapcsolódik egy kilencfokozatú, duplakuplungos automata váltó, és a hajtás része még három villanymotor. Ezekkel lesz az új NSX összkerék-hajtású: a váltó és a motor közé került egy közvetlen hajtású villanymotor, ami a gyorsításnál és lassításnál hasznos, valamint egy-egy elektromotor hajtja az első két kereket. Ezek szükség szerint kapcsolódnak be a hajtásba. Hogy ez a hibridhajtás összesen hány lóerőt tud, egyelőre rejtély. 550 köré mondják egy ideje, de hogy pontosan mennyi, azt a standon álló gyáriak szerint egyelőre nem tudja a Honda sem.

Full alumínium kasznijával az első NSX különlegességnek számított a maga idejében. Azóta az alumínium alkalmazása jóval elterjedtebb lett, de valamicske forradalom ebbe is jutott. Az új NSX térhálós váza alumíniumból és nagyszilárdságú acélból készül, a fenéklemez szénszálas, a burkolat nagy része alumínium. Látszólag semmi ipari világmegváltás - azt mondják, az öntési technika terén sikerül nagyon lépi előre, ennek köszönhető, hogy kompromisszumok nélkül alakíthatták ki a formát.

Hogy a megszámolhatatlanul sok él összhangja jól sikerült-e, döntse el mindenki maga, a belső tér viszont kevésbé szubjektív. A nagy kezelőgombokban van egy kicsi a nyolcvanas évek futurizmusából, a bőrözéssel tagolt, elnagyolt utastér pedig erősen pályaautós hangulatú. A vékony A oszlopokkal amúgy meglepően tágasnak hat a belső. A valódi mozgástér így sem sok, annyira körbebástyázták a két ülést.

A vezetési élményt egyelőre csak elképzelni tudjuk, de biztató, hogy az akkumulátorok céltudatos elhelyezésével tovább süllyeszhették az eleve alacsony súlypontot.Emellett jó hallani, amit a gyáriak külön hangsúlyoztak is, hogy a tervezők igyekeztek minél közvetlenebbé tenni a kapcsolatot az autó és a sofőr közt. Ez a megközelítés nem véletlen, hisz a régi NSX épp közvetlen irányíthatóságával tűnt ki kora többi drága sportkocsija közül, és a Hondánál is jól tudják ez. A hibridhajtás egyébként kikapcsolható, de az autó a legnagyobb teljesítményét a villanymotorokkal együtt nyújtja. A teljesítmény tökéletes kihasználását segíti a launch, azaz rajt funkció, amely mind a négy motorból az átvihető legnagyobb teljesítményt csavarja ki.

Bár a kultusza Európában is jelentős, az NSX első sorban nem nekünk készül. A Honda 1989-ben a chicagói autószalonon mutatta be a típust, amiből később is az USA-ban fogyott a legtöbb. Amit a standon látunk, az is csak a Honda-embléma miatt premier. Januárban, a detroiti szalonon négyzetcentire ugyanezt az autót állították ki, annyi különbséggel, hogy azon két nagy A-betű törte meg a vörös fényezést. Az új NSX-eket Ohioban gyártják majd, többségüket jó eséllyel Acuraként, a mi piacunk Hondái lesznek a maradék.

A fő cél összességében a brandépítés, az kell a márkának. Az NSX-nek önmagában nincs szüksége reklámra, eladja majd a neve, de örökösnek lenni nem csak nyitott kapukkal jár, felelősséggel is. Láttunk már korábban nem egy legendát, amiből az utód pofozta ki a köztiszteletet. A látottak alapján ez eddig tisztességes munka, a többit majd megítéli az utókor.

Az oldalról ajánljuk

Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
  • Hírek

Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó

Az OSRAM volt az első.

március 10., 14:02
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
  • Hírek

Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason

A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.

március 10., 17:57
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmi
  • Belsőség

Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk

Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.

március 10., 15:52
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
  • Hírek

Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe

Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.

március 10., 13:23
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
  • Gumidoktor

Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...

Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?

tegnap, 16:45
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
  • Közélet

A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek

Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.

március 11., 06:06
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
  • Hírek

Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”

A döntésnek sokan örülnének.

március 10., 17:08
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
  • Hírek

140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket

A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.

március 10., 12:28
Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...
  • Hírek

Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...

Ilyen ez a kapitalizmus.

március 9., 08:40
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
  • Hírek

Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül

Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.

március 11., 06:06
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!
  • Belsőség

Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2

A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!

március 9., 09:57
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
  • Hírek

Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek

Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.

március 11., 08:57
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
  • Hírek

Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része

Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.

március 11., 06:06
Már Musk kirúgását pedzegetik
  • Hírek

Már Musk kirúgását pedzegetik

Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.

március 10., 11:14
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
  • Közélet

Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3

Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.

március 9., 07:10
Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival
  • Hírek

Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival

Nem kellett rá sokat várni.

március 10., 11:20
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
  • Hírek

Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak

A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.

március 11., 10:54
A felső-középosztály népautója
  • Tesztek

A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.

A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.

március 10., 06:03
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
  • Gumidoktor

Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?

Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.

március 9., 16:41
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
  • Hírek

Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést

A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.

március 10., 08:23
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
  • Technika

Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak

A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.

március 9., 13:47
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
  • Hírek

Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek

Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.

március 10., 06:03
Mindenki megúszná Trump vámjait
  • Hírek

Mindenki megúszná Trump vámjait

Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.

március 10., 10:08
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
  • Hírek

Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?

Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.

március 9., 10:52
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
  • Hírek

Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul

A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.

március 9., 12:17
Toyota FT-Me - Kenshiki
  • Hírek

Toyota FT-Me - Kenshiki

március 10., 19:22
Toyota Urban Cruiser - 2025 Kenshiki
  • Hírek

Toyota Urban Cruiser - 2025 Kenshiki

március 10., 20:53
Toyota C-HR+ - 2025 Kenshiki
  • Hírek

Toyota C-HR+ - 2025 Kenshiki

március 10., 17:36