Ahogy szinte minden új modellnél előfordul, mindig akad olyan újság, ahol szabadon értelmezik az embargót, és korábban nyilvánosságra hozzák a gyári fotósorozatot, mint szabadna. Ezúttal egy olasz szaklap játszotta el a régi trükköt, bő egy héttel a tervezett premier előtt. Így leplezetlenül láthatjuk az Opel Astra következő generációját, bár aki nagy formai forradalomra számított, az ezúttal csalódni fog.

Az Astra ugyan teljes egészében új formát kapott – nem úgy, mint a Corsa, amelynél megelégedtek egy alapos frissítéssel, és azt nevezik új modellnek – de az autó karaktere mégsem változott érdemben. A legfeltűnőbb eltérés talán a hátsó tetőoszlop érdekes kialakítása, a fekete betét miatt olyan, mintha a tető hátul lebegne, szemből és hátulról viszont félreismerhetetlenül egyen-Opel az Astra. Nem csak a megszokott orr-kialakítás miatt: a tetővonal és az autó arányai is az előző generációt idézik. A forma mai szemmel egyébként nem rossz, de a kérdés nem is ez – elvégre a leköszönő modell is korszerűnek hatott, amikor bemutatták – sokkal inkább az a kérdés, hogy meddig tartja meg a forma a frissességét.
Az egyelőre nem egyértelmű, hogy az Opel mennyit változtatott a műszaki alapokon – bár valószínű, hogy a Delta II padlólemez marad, csak a hangolásán és néhány részletmegoldáson igazítottak az Opel mérnökei. Azt viszont egyértelműen jelezték már korábban is, hogy átlagosan mintegy száz kilogrammot sikerült faragni az autó tömegéből, ami nagyon jó hír, tekintve, hogy a J Astra a konkurenciához képest jelentős túlsúllyal küzdött eddig is. A motorválaszték összetétele különösebb jövőbelátási képesség nélkül is nagyszerűen megjósolható, hisz nyilván az új Opel motorcsalád tagjait használják itt is: az ezres háromhengeres, valamint az 1,4 és 1,6 literes négyhengereseket a benzinesekben, valamint az 1,6 literes turbódízelt a CDTi változatokban. Az sem lehetetlen, hogy az 1,3 literes Opel-Fiat kisdízel is felbukkan a típus valamelyik alapváltozatában, bár ez egyáltalán nem biztos.
Bár élőben csak ősszel mutatják meg az Astra K jelű generációját, az Opel már előtte leleplezi a típust az internet nyilvánosságát kihasználva. Június 9-én tartják az online premiert, ahol minden lényeges, számokkal, szöveggel és képekkel bemutatható információt nyilvánosságra hoznak az új Astráról.

Az oldalról ajánljuk
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
