Nagy növekedést szeretne az új Seat-vezér
A Seat a harmadik vezérigazgatóját kapta meg három éven belül – az olasz Luca de Meo épp négy hete kapta meg a kinevezését, de már most bátran fogalmaz: azt mondja, történelmi lehetőség előtt áll a spanyol márka.

De Meo arról a lehetőségről beszél, amelyet a VW csoport új vezetése nyitott meg: Matthias Müller vezérigazgató többször is hangsúlyozta, hogy több önállóságot kapnak az egyes márkák, azaz várhatóan a spanyoloknak is nagyobb lesz a mozgástere a jövőben. Az új Seat vezér azt mondja, elődje, Jürgen Strackmann szilárd és logikus üzleti tervet hagyott hátra. Ezekben egyebek közt két szabadidő-autó bemutatása szerepel, két olyan típusé, amellyel a teljes európai piac 50%-a helyett a 80%-áért versenyezhet a Seat, ami eleve nagy lehetőség. Ám a márkának még van hová fejlődnie, és ezt de Meo is tudja. „Jelenleg 1,2% a piaci részesedésünk, így számos piacon lényegében láthatatlanok vagyunk. Legalább néhány modellel el szeretnénk érni az 5-6%-os részesedést egy-egy szegmensben – egyszerűen szólva szeretnénk az emberek bevásárlólistájára kerülni.”- fogalmazta meg a márka legnagyobb problémáját.
Az olasz szakember persze maga is elismerte, hogy négy hét az igazgatói székben legfeljebb a cég helyzetének áttekintésére elegendő, így konkrét tervekkel egyelőre nem állt elő. Ám már most arról beszélt, hogy valamiképpen ki kell emelni a Seatokat a konkurensek közül. Azt mondja, kell egy-két terület, ahol a spanyol márka az abszolút élmezőnyhöz tartozik, és nem csak egy lesz a VW csoport márkái közül. Forradalomra persze nem igazán számíthatunk, hisz egy autógyártó tehetetlensége meglehetősen nagy. De Meo azt mondja, a következő két-három év biztosan az aktuális üzleti tervek szerint zajlik majd. Csak azt követően válhatnak érezhetővé azok a stratégia-beli változások, amelyeket az új vezérigazgató, illetve a márka cégcsoporton belüli nagyobb önállósága tesz lehetővé.
Arra a kérdésre, hogy a Seatból megpróbál-e Alfa Romeót faragni, az új igazgató egyértelmű nemmel felelt. „Nem hasonlítgathatjuk magunkat másokhoz, mert akkor legfeljebb másodikok lehetünk. Meg kell találnunk a saját utunkat, és bár egyelőre nem tudjuk, ez milyen lesz pontosan, azon fogunk dolgozni, hogy ez minél hamarabb körvonalazódjon.” - mondta.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Közélet
Ez téged is érint! Drasztikus változás a forgalmiknál
2025. április 1-től Magyarországon új típusú forgalmi engedélyeket vezettek be, a részleteket csak most tudtuk meg.
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
