Nagy könnyebbség lehet a Chevrolet tervezői számára, hogy két éve kiderült, kivonul a márka Európából. Valószínűleg ennek köszönhető, hogy az új Cruze látványosan nagyobb, mint az elődje volt.

Első ránézésre egyértelmű a stilisztikai rokonság az Opel Astrával, de ez alighanem a közös műszaki alapoknak köszönhető, és annak, hogy a GM alsó középkategóriás modelljeinek tervezésében az Opel még mindig fontos szerepet játszik. Ugyanakkor a részleteket alaposan megnézve kiderül, hogy nincsenek egyforma karosszériaelemek, sőt, a két típus méretben is eltérő: a Cruze egyértelműen hosszabb. A tengelytávja is 2,7 méter, ami egy kategóriával feljebb sem lenne kevés, és az 524 literes csomagtér is hatalmas. Az Astra tengelytávja négy centivel rövidebb, a csomagtere pedig 56 literrel kisebb ennél. Az eltérés nyilvánvaló oka, hogy Észak-Amerikában, amely most már a Cruze legfontosabb piaca, kevésbé fontos a kis méret, mint a tágas belső tér.
Ugyanakkor a Cruze is megkapta az Opelnél fejlesztett modern, 1,4 literes benzines turbómotort, amely itt 153 lóerő és 240 Nm csúcsnyomaték leadására képes – ez utóbbi ráadásul 2000-es fordulatszámtól rendelkezésre áll. A motor kézi és automata sebességváltóval egyaránt kapható lesz, mindkét szerkezet hatsebességes. A GM kompakt padlólemezének lefogyasztása itt is érezteti a hatását, igaz, kisebb mértékben, mint a kisebb Astra esetében: a Cruze bő 110 kilóval könnyebb az elődjénél.
Úgy tűnik, a GM most úgy próbál több teret nyerni a nagyobb piacokon, hogy mindenütt igyekszik a helyi igényekhez jobban igazodó modelleket kínálni, a lehetőségekhez képest persze megtartva a szabványos műszaki alapokat. Ezzel ugyan szembe mennek a Fordéhoz hasonló kínálat-egységesítési törekvésekkel, de ez akár előny is lehet: a Cruze például rabolhat vevőket Észak-Amerikában egyszerűen azzal, hogy nagyobb hasznos belső teret kínál, mint a globális Focus, amely Európában sem számít a tágasabb típusok közé.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Belsőség
Így teljesülnek a gyermekkori álmok
Sokan álmodoztunk róla gyermekkorunkban, hogy elindulunk egy híres autóversenyen. Van, aki elindult.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
