Magyarországra jön a Bentley

2017.08.28. 10:25

A Kamion Európa–bajnokság vasárnap délelőttjére szólt a meghívó, miszerint a Bentley vendége leszek a Hungaroringen – sajtótájékoztató, egy kis titkos program, miegymás. A titokzatos levélben csak ennyi információ állt, bár egy Bentley Budapest felirat már előző nap feltűnt a gyári Bentley Continental oldalán, a Blancpain GT sorozat szombati napján.

A nagy bejelentés nem váratott sokat magára: a patinás luxusmárka elérkezettnek látta az időt a magyarországi hivatalos márkaképviselet megnyitására. 2018 második félévében húzzák fel bemutatótermüket a Porsche Centrum berkein belül, ahol egyelőre két autót (az egyik ezek közül biztosan a slágergyanús, drabális Bentayga lesz) lehet majd testközelből szemügyre venni. Az új épületrészt egyrészt a szigorú Bentley sztenderdeknek is meg kell feleltetni (a design és a felhasználható anyagok is szabályozottak, attól eltérni nem lehet), másrészt az eddig meglévő épületekhez kell finomhangolni, jelenleg az engedélyeztetések folynak. A hagyományosan brit márka éves szinten eddig mintegy 11 ezer autót gyártott, ám az új modellek érkezésével jelenleg a gyártókapacitás tűnik a szűk keresztmetszetnek – ezért dolgoznak most a termelés növelésén serényen. A Porsche-csoporton belül is exkluzívnak számító autók legnagyobb része jelenleg Európán kívül talál gazdára (illetve persze a fél lábbal innen már kilógó Nagy-Britanniában), itthon pedig valódi ritkaság volt – eddig. A hír hallatán két autóra már érkezett is rendelés, az első teljes üzleti évre tíz darab értékesítése az előirányzott terv, ami – különösen a Bentayga iránti érdeklődésnek köszönhetően – egyáltalán nem tűnik nagy elvárásnak. A jelenlegi hazai állományra rákérdezve kiderült, hogy mindössze harminc darab körül van a márkából hazánkban, aminek jelentős része már veteránkorba lépett, tavaly például összesen kettőt helyeztek forgalomba.

Mivel új a piac, így a cégvezetés bízik abban, hogy a gyár a megfelelő darabszámot kezdő lökésként biztosítani is fogja az importőrnek. Jelenleg kb. 3-4 hónap a várakozási idő, ám maga az autók konfigurálásra veszi el leginkább az ügyfelek idejét, hiszen a legutolsó cérna színét is saját ízlésére szabhatja a kedves burzsuj vásárló, az pedig, mint tudjuk, időigényes folyamat.

Muszáj is krőzusnak lenni, hiszen pl. az általam próbált Continental Flying Spur listaáron jelenleg minimum 190 ezer euró, plusz az itthoni sarcok. A vezetett példány extrákkal pl. 250 ezer euró+áfa áron rendelhető, kis matek és máris 100 millió körül járunk. Az autóról egyébként nem érdemes csak szuperlatívuszokban beszélni: az 507 lóerős V8-as, százra 4,9 mp alatt gyorsuló, közel 2,5 tonnás luxusnaszád alapjáraton szinte hangtalanul dorombol (kerülgettem is rendesen a paddock területén a járókelőket). Odapirítva a reaktív gázpedálra természetesen átszűrődik a kézzel varrt, kékes színű bőrök és hangcsillapító anyagok tengerén keresztül a mély, elrettentő morgás a bődületes, minden helyzetben feleslegesen sok erő mellett, különösen a váltót sportfokozatba pöccintve – de ha egyszer erről szól ez a kategória?! A nehéz, drabális test hasonló vezetési érzéssel párosul – bár gyerekjáték vezetni, a kormány forgatása, a pedálok kezelése mégis némi határozottságot követel. Nem szabad, hogy elfelejtse a kedves polgár, mekkora tömeget kell terelgetni, alkalmanként pedig gyorsan megállítani, bár a menetstabilizáló rendszer a 21 colos felnikre feszülő gumikkal és az állandó négykerékhajtással együtt a legdurvább, hitvány minőségű Mogyoród környéki utakon is magabiztosan tette a dolgát – mert persze hülyegyerek módjára el-elrúgtuk azt a gázpedált, amihez instruktorunk csak mosolyogva asszisztált.

Kidolgozási hibát találni ebben a ligában már nehezen lehet – ami fémnek látszik, az fém (gyönyörű az alumínium műszerfalborítás megmunkálása), amit lehet, azt pedig hihetetlenül igényes, helyenként finoman perforált, steppelt bőrrel borítottak, mindennek tömege van, az ajtókat finoman, diszkréten motorok húzzák be, elkerülve a csapkodást. Megtudtam, hogy ha a B betű a márkajelzésben vörösbe van ágyazva, akkor a motor V8-as, ha pedig fekete, akkor W12-es.

A hátsó kartámaszba épített mini hűtőszekrény, a helyéről finoman motorral kiemelkedő, kézbe vehető hátsó klímavezérlő panel, a legtöbb ember otthoni kanapéját megszégyenítő hátsó lábtér, (hosszúra nyúlt kollégám mögött tespedve, keresztbe rakott lábbal is bőven maradt hely még táncolni is) mind az extravagáns kényelmet szolgálja. Az első ülések talán túlságosan is, ekkora teljesítményhez az első klubfotelek oldaltartása kissé kevésnek tűnik. Még egy Breitling órának is tulajdonosai leszünk, a műszerfalba építve. Érdekes a reakció, amit az emberekből ez az autó kivált: sok meghökkent, majd irigykedő, zavarodott és csodálkozó pillantást kaptunk a tesztút során, de nem észrevenni lehetetlen. Sosem volt, sosem lesz az utcakép szerves és megszokott része, ebben is rejlik a lenyűgöző varázsa.

Sajnos a sztárnak kikiáltott, 300 ezer eurós nettó árú Bentayga menetpróbájára számunkra már elmaradt, mert amíg a Flying Spurrel tekeregtünk, az egyik kolléga kézi módba tette a váltót és úgy hajtotta, amit a gigantikus romboló valamiért zokon vett, és ezután automatára kapcsolva rángatni kezdett, majd szervizlátogatást javasolt, kihúzva a talajt a további tesztelés alól. Reméljük a későbbiek során össze tudjuk vetni a képességeit a Continentallal, illetve a felébe, harmadába kerülő prémium SUV-okkal.

Az oldalról ajánljuk

Ezen a héten indul a 2025-ös Forma-1-szezon!
  • Égéstér

Ezen a héten indul a 2025-ös Forma-1-szezon!

Látványos, de tartalmilag szegényes autóbemutató után indul a Forma-1 idei szezonja, kollágink pedig személyesen jelen voltak a nagyszabású eseményen, Londonban.

6 perce
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
  • Hírek

Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó

Az OSRAM volt az első.

március 10., 14:02
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmi
  • Belsőség

Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk

Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.

március 10., 15:52
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
  • Hírek

Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe

Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.

március 10., 13:23
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
  • Hírek

Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason

A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.

március 10., 17:57
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
  • Hírek

Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”

A döntésnek sokan örülnének.

március 10., 17:08
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
  • Közélet

A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek

Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.

március 11., 06:06
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
  • Hírek

Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek

Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.

március 11., 08:57
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
  • Hírek

Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része

Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.

március 11., 06:06
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!
  • Belsőség

Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2

A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!

március 9., 09:57
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
  • Hírek

Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül

Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.

március 11., 06:06
Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival
  • Hírek

Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival

Nem kellett rá sokat várni.

március 10., 11:20
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
  • Hírek

Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak

A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.

március 11., 10:54
Már Musk kirúgását pedzegetik
  • Hírek

Már Musk kirúgását pedzegetik

Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.

március 10., 11:14
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
  • Közélet

Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3

Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.

március 9., 07:10
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
  • Hírek

140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket

A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.

március 10., 12:28
Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...
  • Hírek

Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...

Ilyen ez a kapitalizmus.

március 9., 08:40
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
  • Hírek

Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?

Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.

március 9., 10:52
Mindenki megúszná Trump vámjait
  • Hírek

Mindenki megúszná Trump vámjait

Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.

március 10., 10:08
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
  • Technika

Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak

A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.

március 9., 13:47
A felső-középosztály népautója
  • Tesztek

A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.

A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.

március 10., 06:03
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
  • Hírek

Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul

A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.

március 9., 12:17
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
  • Gumidoktor

Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?

Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.

március 9., 16:41
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
  • Hírek

Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést

A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.

március 10., 08:23
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
  • Hírek

Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek

Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.

március 10., 06:03
Toyota C-HR+ - 2025 Kenshiki
  • Hírek

Toyota C-HR+ - 2025 Kenshiki

március 10., 17:36
Toyota Urban Cruiser - 2025 Kenshiki
  • Hírek

Toyota Urban Cruiser - 2025 Kenshiki

március 10., 20:53
Toyota FT-Me - Kenshiki
  • Hírek

Toyota FT-Me - Kenshiki

március 10., 19:22