Magyarországra jön a Bentley
A Kamion Európa–bajnokság vasárnap délelőttjére szólt a meghívó, miszerint a Bentley vendége leszek a Hungaroringen – sajtótájékoztató, egy kis titkos program, miegymás. A titokzatos levélben csak ennyi információ állt, bár egy Bentley Budapest felirat már előző nap feltűnt a gyári Bentley Continental oldalán, a Blancpain GT sorozat szombati napján.

A nagy bejelentés nem váratott sokat magára: a patinás luxusmárka elérkezettnek látta az időt a magyarországi hivatalos márkaképviselet megnyitására. 2018 második félévében húzzák fel bemutatótermüket a Porsche Centrum berkein belül, ahol egyelőre két autót (az egyik ezek közül biztosan a slágergyanús, drabális Bentayga lesz) lehet majd testközelből szemügyre venni. Az új épületrészt egyrészt a szigorú Bentley sztenderdeknek is meg kell feleltetni (a design és a felhasználható anyagok is szabályozottak, attól eltérni nem lehet), másrészt az eddig meglévő épületekhez kell finomhangolni, jelenleg az engedélyeztetések folynak. A hagyományosan brit márka éves szinten eddig mintegy 11 ezer autót gyártott, ám az új modellek érkezésével jelenleg a gyártókapacitás tűnik a szűk keresztmetszetnek – ezért dolgoznak most a termelés növelésén serényen. A Porsche-csoporton belül is exkluzívnak számító autók legnagyobb része jelenleg Európán kívül talál gazdára (illetve persze a fél lábbal innen már kilógó Nagy-Britanniában), itthon pedig valódi ritkaság volt – eddig. A hír hallatán két autóra már érkezett is rendelés, az első teljes üzleti évre tíz darab értékesítése az előirányzott terv, ami – különösen a Bentayga iránti érdeklődésnek köszönhetően – egyáltalán nem tűnik nagy elvárásnak. A jelenlegi hazai állományra rákérdezve kiderült, hogy mindössze harminc darab körül van a márkából hazánkban, aminek jelentős része már veteránkorba lépett, tavaly például összesen kettőt helyeztek forgalomba.
Mivel új a piac, így a cégvezetés bízik abban, hogy a gyár a megfelelő darabszámot kezdő lökésként biztosítani is fogja az importőrnek. Jelenleg kb. 3-4 hónap a várakozási idő, ám maga az autók konfigurálásra veszi el leginkább az ügyfelek idejét, hiszen a legutolsó cérna színét is saját ízlésére szabhatja a kedves burzsuj vásárló, az pedig, mint tudjuk, időigényes folyamat.
Muszáj is krőzusnak lenni, hiszen pl. az általam próbált Continental Flying Spur listaáron jelenleg minimum 190 ezer euró, plusz az itthoni sarcok. A vezetett példány extrákkal pl. 250 ezer euró+áfa áron rendelhető, kis matek és máris 100 millió körül járunk. Az autóról egyébként nem érdemes csak szuperlatívuszokban beszélni: az 507 lóerős V8-as, százra 4,9 mp alatt gyorsuló, közel 2,5 tonnás luxusnaszád alapjáraton szinte hangtalanul dorombol (kerülgettem is rendesen a paddock területén a járókelőket). Odapirítva a reaktív gázpedálra természetesen átszűrődik a kézzel varrt, kékes színű bőrök és hangcsillapító anyagok tengerén keresztül a mély, elrettentő morgás a bődületes, minden helyzetben feleslegesen sok erő mellett, különösen a váltót sportfokozatba pöccintve – de ha egyszer erről szól ez a kategória?! A nehéz, drabális test hasonló vezetési érzéssel párosul – bár gyerekjáték vezetni, a kormány forgatása, a pedálok kezelése mégis némi határozottságot követel. Nem szabad, hogy elfelejtse a kedves polgár, mekkora tömeget kell terelgetni, alkalmanként pedig gyorsan megállítani, bár a menetstabilizáló rendszer a 21 colos felnikre feszülő gumikkal és az állandó négykerékhajtással együtt a legdurvább, hitvány minőségű Mogyoród környéki utakon is magabiztosan tette a dolgát – mert persze hülyegyerek módjára el-elrúgtuk azt a gázpedált, amihez instruktorunk csak mosolyogva asszisztált.
Kidolgozási hibát találni ebben a ligában már nehezen lehet – ami fémnek látszik, az fém (gyönyörű az alumínium műszerfalborítás megmunkálása), amit lehet, azt pedig hihetetlenül igényes, helyenként finoman perforált, steppelt bőrrel borítottak, mindennek tömege van, az ajtókat finoman, diszkréten motorok húzzák be, elkerülve a csapkodást. Megtudtam, hogy ha a B betű a márkajelzésben vörösbe van ágyazva, akkor a motor V8-as, ha pedig fekete, akkor W12-es.
A hátsó kartámaszba épített mini hűtőszekrény, a helyéről finoman motorral kiemelkedő, kézbe vehető hátsó klímavezérlő panel, a legtöbb ember otthoni kanapéját megszégyenítő hátsó lábtér, (hosszúra nyúlt kollégám mögött tespedve, keresztbe rakott lábbal is bőven maradt hely még táncolni is) mind az extravagáns kényelmet szolgálja. Az első ülések talán túlságosan is, ekkora teljesítményhez az első klubfotelek oldaltartása kissé kevésnek tűnik. Még egy Breitling órának is tulajdonosai leszünk, a műszerfalba építve. Érdekes a reakció, amit az emberekből ez az autó kivált: sok meghökkent, majd irigykedő, zavarodott és csodálkozó pillantást kaptunk a tesztút során, de nem észrevenni lehetetlen. Sosem volt, sosem lesz az utcakép szerves és megszokott része, ebben is rejlik a lenyűgöző varázsa.
Sajnos a sztárnak kikiáltott, 300 ezer eurós nettó árú Bentayga menetpróbájára számunkra már elmaradt, mert amíg a Flying Spurrel tekeregtünk, az egyik kolléga kézi módba tette a váltót és úgy hajtotta, amit a gigantikus romboló valamiért zokon vett, és ezután automatára kapcsolva rángatni kezdett, majd szervizlátogatást javasolt, kihúzva a talajt a további tesztelés alól. Reméljük a későbbiek során össze tudjuk vetni a képességeit a Continentallal, illetve a felébe, harmadába kerülő prémium SUV-okkal.

Az oldalról ajánljuk
- Égéstér
Ezen a héten indul a 2025-ös Forma-1-szezon!
Látványos, de tartalmilag szegényes autóbemutató után indul a Forma-1 idei szezonja, kollágink pedig személyesen jelen voltak a nagyszabású eseményen, Londonban.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
