A Mini a Peugeot mellett a másik gyári támogatású csapat a Dakar-ralin. Eddig összkerék-hajtású prototípussal indultak, kevés eredménnyel: utoljára 2015-ben esett le egy győzelem, de amióta a franciák autója összeállt, a Minik nem rúgtak labdába. Most stratégiát vált a márka: a győzelem érdekében egy buggyra kerül a jellegzetes vastag tető, de ha nem lenne a sok felirat, ezzel együtt sem mondaná meg senki, hogy a Mini versenygépét látja.

A Peugeot Sport azzal tarolta le a Dakart, hogy felfedezték, a hátsókerék-hajtású autókra vonatkozó szabályok szerint sokkal gyorsabb autót lehet építeni, mint az összkerék-hajtásúakra vonatkozók alapján. A franciáknak jövő januárban utoljára állnak rajthoz, így a Mininek ez lesz az utolsó alkalma, hogy legyőzze a Peugeot autóit – talán ezért döntöttek úgy, hogy építenek egy teljesen új gépet, a franciákéhoz hasonlóan hátsókerék-hajtással.
Ami megmarad az előző Dakar-Miniből, az a sorhatos BMW dízel, bár a 3,9 literes turbómotornak már nincs sok köze az utcán használt hasonló elrendezésű motorokhoz. A 3,9 literes versenymotor ugyan nem kirívóan erős, de a 340 lóerő és a 800 Nm csúcsnyomaték valószínűleg a 8780 kilométeres versenytáv végén is ugyanúgy meglesz, ahogy a rajtnál. Az autó többi alkatrésze teljesen új: könnyű csőváz és karbonszálas műanyag burkolat alkotja a karosszériát. Kihasználták a nagyobb hasmagasságot és a nagyobb átmérőjű kerekeket, amelyeket a hátsókerék-hajtású autókra vonatkozó szabályok megengednek.
A Mini a buggy mellett az eddig használt, összkerék-hajtású Miniből is indít egyet a 2018-as Dakaron, így ezt is továbbfejlesztették. Azt mondják, az összkerék-hajtásnak is lehetnek előnyei, és ez a versenygép mostanra tökéletesen megbízhatóvá érett. Nyilván az is szempont, hogy az összkerék-hajtású autó valóban hasonlít egy utcai Minire, míg a buggyról ez nem mondható el.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
