Az új sportos csúcs-BMW az M4 CSL
A BMW M4 technikájában még bőven volt tartalék az eddigi csúcsot jelentő Competition-höz képest is, és ennek egy részét most ki is aknázták a CSL változattal: nem csak a motorja lett erősebb, de a tömegéből is sikerült több, mint száz kilót faragni, ami már a gyorsulási adatokban is mérhető javulást hoz.

A háromliteres hathengeres turbómotorból negyven plusz lóerőt hoztak ki az M részleg mérnökei a turbónyomás 1,7-ről 2,1 barra emelésével, így a teljesítmény csúcsértéke itt kereken 550 lóerő. A nyomaték maximuma 650 Nm, de ez valószínűleg mesterségesen maximált adat, erre utal, hogy 2750-es és 5950-es fordulatszám között folyamatosan rendelkezésre áll.
Ám a gyáriak szerint nem csak a teljesítmény nőtt, de néhány lényeges fejlesztést is tartalmaz a CSL. Ilyen az új, 3D nyomtatással gyártott hengerfej, amely az öntöttnél kedvezőbben vezetett, így hatékonyabb hűtőjáratokat tartalmaz, ráadásul könnyebb is. Emellett az olajtér is kétrészes kialakítású, amivel sikerült javítani a motor kenését a versenypályás használatkor fellépő nagy gyorsulások mellett is.
Mindemellett sikerült 100 kilogrammal csökkenteni az autó tömegét, többek közt a hátsó üléssor elhagyásával – ez önmagában vagy 21 kilót hozott – valamint a karbonvázas kagylóülésekkel, karbonszál-kompozit tetővel, és a kényelmi berendezések egyszerűsítésével vagy elhagyásával. Egyebek közt az alapfelszereléshez csak egyzónás klíma tartozik, amin így szintén spórolhattak néhány kilót, bár némi felárért a normál kétzónást is beépítik. Természetesen a CSL a hajtásból is a legkönnyebbet tartalmazza: míg a Competition összkerék-hajtású, itt csak a két hátsó kerék adja át a teljesítményt.
Ötszáz lóerő felett az új M3-as és M4-es BMW
Először kínálják összkerék-hajtással a sportos 3-as és 4-es BMW-t, de lesz hátsókerék-hajtású kivitel is.
Hogy mégis minden körülmények közt uralható maradjon a gép, arról tíz fokozatban állítható kipörgésgátló gondoskodik. Az 1-5. fokozat úgy működik, mint a Competition-ben, azaz az 1-essel akár driftelni is lehet, az 5-ös pedig a biztonságos közlekedést szolgálja. A 6-10. fokozat viszont kifejezetten versenypályára készült: ezekben érhető el a legjobb teljesítményátadás különböző hőmérsékleti és tapadási körülmények között.
A végeredmény a leggyorsabb eddigi szériagyártású BMW: 3,7 másodperc kell a 100 km/h, és 10,7 másodperc a 200-as tempó eléréséhez, az autó csúcssebessége pedig 307 km/h. A tesztelés alatt sikerült a BMW-k új pályarekordját is felállítani a Nürburgringen: a 2015-ös M4 GTS 7:27,88-as rekordját adták át a múltnak az új CSL 7:20,20-as idejével.
A csúcs-BMW-ért persze ennek megfelelően durva árat kérnek: 165 200 euróba kerül majd egy-egy példánya, és így is örülhetnek, akiknek jut egy, hiszen csupán 1000-et gyártanak. Ebből is 250 megy az amerikai piacra, 150 Németországba – hozzánk, ha hoznak belőle, legfeljebb mutatóba jut néhány.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
