A Detroit Motor Show-n leplezik le az SLR szélvédő nélküli speedster változatát, az utolsó utcai Mercedest, amely még a McLarennél készül.
Az 1950-es évek legendás brit autóversenyzőjéről, Stirling Mossról nevezték el a kétüléses sportkocsit, nem is véletlenül. Az ablakok nélküli SLR új, keskeny első lámpáival és alacsony, felfelé nyíló ajtóival egyértelműen arra a Mercedes 300 SLR-re emlékeztet, amellyel Moss megnyerte az 1955-ös Mille Migliát. Már első ránézésre is egyértelmű, hogy nem egyszerűen egy lecsapott tetejű SLR-t látunk: csaknem az összes karosszériaelem vadonatúj, és így a gyártás végére sikerült elérni, hogy az autó külseje tökéletes összhangot mutasson. Az első légbeömlő két bordája végre oda került, ahová való, a versenyautókat idéző orrdomborítás alá, az oldalsó kopoltyúk és az övvonal hátsó részének íve pedig még látványosabbá teszi az autót, mint bármelyik elődjét. Valószínű, hogy ezzel az új formával még éveken át sikeresen gyárthatnák az SLR-t, akár csukott karosszériával is, de erről persze szó sincs: csak speedsterként készül a Stirling Moss, méghozzá csupán 75 példányban.
A mechanikus alkatrészek egy az egyben az SLR 722-esből érkeztek, azaz az 5,5 literes, kompresszoros V8-as 650 lóereje automata váltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket. A könnyebb és kisebb légellenállású karosszériának köszönhetően azonban ez a McLaren Mercedes szupersportkocsi leggyorsabb változata: a végsebessége a gyári adat szerint 350 km/h, és 3,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra. Ráadásul a szélvédő hiánya miatt gyakorlatilag kötelező bukósisakban valószínűleg bármely ma gyártott, hasonló teljesítményű autónál intenzívebb sebességélményt nyújt.
Egy-egy ilyen autóhoz persze nem lesz könnyű hozzájutni, és nem csak a 750 ezer eurós vételár miatt: a Mercedes csak a leghűségesebb SLR-vásárlóknak ajánl fel egy-egy példányt megvételre.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
