Az Év Szén-dioxid Bajnoka cím az Opelt illeti. Nem hurcolt repülővel több száz újságírót valami elegáns helyre, hogy ott aztán elmeséljék, amit amúgy is lát a képeken. Vagyis azt, hogyan néz ki a visszafelé fejlesztett tanulmányautó, a GTC Paris.
Mit értek a visszafelé fejlesztett tanulmányautón? Hát azt, amikor már kész a szériaautó, de még nem gyártják. Ellenben szeretnék, hogy már jóval korábban foglalkozzanak vele – inkább ezzel, mint mondjuk a Focussal – ezért ráaggatnak pár dolgot, megszórják műanyag fémekkel az utasterét, 20-as felniket raknak rá, meg diffúzort, sőt, hornyolt féktárcsákat is. Nyugalom, lesz ez még alapmotoros, elérhető autó, amit pusztán azért megvesz az ember, mert szép.
És milyen igaza lesz. Mert ez az Opel tényleg jól néz ki – bár, a C Vectrát leszámítva szerintem komoly gond az Opelek kinézetével sosem volt, ha a maguk korában nézzük őket. Arról nem is beszélve, hogy a meglehetősen egyszerű előző Astra-generációból is tudtak izgalmas háromajtóst faragni, így a mostani, eleve jobb alapanyagból tényleg csodára számíthattunk.
Marc Adam, az Opel formatervezési főnöke a párizsi szalonon tartandó premier előtt maga mesélte el internetes kapcsolaton keresztül, hogy milyen a GTC Paris formája, ha nem gond, nem részletezném. Egy biztos, átjön a képeken, ami a szavakban is benne volt: nem méla undorral tervezték, hanem szeretettel.
Az is nyilvánvaló, hogy a következő szalonra ez az autó már szériakocsiként érkezik, és gondolom, a bőrülésbe nem sajtolnak majd kalligrafikus betűkkel szöveget a sebességről, a világ minden nyelvén. (A szöveg egyébként annyit tesz hogy: „...és a sebesség volt a tiszta szépség”.) Ettől függetlenül jól fog mutatni, elvégre az utca nem autószalon, kevesebb csicsa is elég.
A szövegből egyébként kihámozhatók voltak a kulcsszavak: a GTC sportos, dinamikus és érzelmes. Ez utóbbi azt fejezi ki, hogy nem annyira racionális, mint mondjuk a kombi. A formatervezőnek azt is megmondták, hogy a válság óta az Opelt illik nagyon német márkaként kezelni, így időnként bele kell szőni a dumába a german precision (német pontosság) kifejezést, illetve a germánok bálványát, a technical excellence-t (műszaki tökéletesség). Adams profi, megtette. Azt ugyan nem tudom, hogy ez mennyire jön kapóra az angol piacon, ahol a Vauxhallról szeretik azt hinni, hogy angol. Bár, lehet hogy a british precision arrafelé egyet jelent a Leyland egykor volt borzalmas autóival, és ott is örülnek egy kis német vérvonalnak.
Mindettől függetlenül a GTC megőrzi egy jó háromajtós autó előnyét: ötüléses, szemben mondjuk egy Volvo C30-cal vagy egy VW Sciroccóval. Igaz, az Opelnél a három ajtó ilyen körítéssel nem olcsóbb az ötnél, mint mondjuk egy Focus esetében. Talán pont ezért dolgoznak ennyit a dizájnon, hogy az ember elhiggye, már-már sportkocsi. Ennyit a GTC-ről, tessék kicsit várni, valószínűleg Genfben bemutatják a szériaváltozatát, aztán utána pár hónappal akár meg is érkezik a szalonokba. Tessék gyönyörködni a képekben, amelyeket a prezentációból hámoztunk ki.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Nem érdemes menekülni Japánban, ezzel úgyis utolér a rendőrség
Az átalakításokkal együtt 25 millió japán jenes (63 millió forint) NSX végsebessége 307 km/h.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
