Az Év Szén-dioxid Bajnoka cím az Opelt illeti. Nem hurcolt repülővel több száz újságírót valami elegáns helyre, hogy ott aztán elmeséljék, amit amúgy is lát a képeken. Vagyis azt, hogyan néz ki a visszafelé fejlesztett tanulmányautó, a GTC Paris.
Mit értek a visszafelé fejlesztett tanulmányautón? Hát azt, amikor már kész a szériaautó, de még nem gyártják. Ellenben szeretnék, hogy már jóval korábban foglalkozzanak vele – inkább ezzel, mint mondjuk a Focussal – ezért ráaggatnak pár dolgot, megszórják műanyag fémekkel az utasterét, 20-as felniket raknak rá, meg diffúzort, sőt, hornyolt féktárcsákat is. Nyugalom, lesz ez még alapmotoros, elérhető autó, amit pusztán azért megvesz az ember, mert szép.
És milyen igaza lesz. Mert ez az Opel tényleg jól néz ki – bár, a C Vectrát leszámítva szerintem komoly gond az Opelek kinézetével sosem volt, ha a maguk korában nézzük őket. Arról nem is beszélve, hogy a meglehetősen egyszerű előző Astra-generációból is tudtak izgalmas háromajtóst faragni, így a mostani, eleve jobb alapanyagból tényleg csodára számíthattunk.
Marc Adam, az Opel formatervezési főnöke a párizsi szalonon tartandó premier előtt maga mesélte el internetes kapcsolaton keresztül, hogy milyen a GTC Paris formája, ha nem gond, nem részletezném. Egy biztos, átjön a képeken, ami a szavakban is benne volt: nem méla undorral tervezték, hanem szeretettel.
Az is nyilvánvaló, hogy a következő szalonra ez az autó már szériakocsiként érkezik, és gondolom, a bőrülésbe nem sajtolnak majd kalligrafikus betűkkel szöveget a sebességről, a világ minden nyelvén. (A szöveg egyébként annyit tesz hogy: „...és a sebesség volt a tiszta szépség”.) Ettől függetlenül jól fog mutatni, elvégre az utca nem autószalon, kevesebb csicsa is elég.
A szövegből egyébként kihámozhatók voltak a kulcsszavak: a GTC sportos, dinamikus és érzelmes. Ez utóbbi azt fejezi ki, hogy nem annyira racionális, mint mondjuk a kombi. A formatervezőnek azt is megmondták, hogy a válság óta az Opelt illik nagyon német márkaként kezelni, így időnként bele kell szőni a dumába a german precision (német pontosság) kifejezést, illetve a germánok bálványát, a technical excellence-t (műszaki tökéletesség). Adams profi, megtette. Azt ugyan nem tudom, hogy ez mennyire jön kapóra az angol piacon, ahol a Vauxhallról szeretik azt hinni, hogy angol. Bár, lehet hogy a british precision arrafelé egyet jelent a Leyland egykor volt borzalmas autóival, és ott is örülnek egy kis német vérvonalnak.
Mindettől függetlenül a GTC megőrzi egy jó háromajtós autó előnyét: ötüléses, szemben mondjuk egy Volvo C30-cal vagy egy VW Sciroccóval. Igaz, az Opelnél a három ajtó ilyen körítéssel nem olcsóbb az ötnél, mint mondjuk egy Focus esetében. Talán pont ezért dolgoznak ennyit a dizájnon, hogy az ember elhiggye, már-már sportkocsi. Ennyit a GTC-ről, tessék kicsit várni, valószínűleg Genfben bemutatják a szériaváltozatát, aztán utána pár hónappal akár meg is érkezik a szalonokba. Tessék gyönyörködni a képekben, amelyeket a prezentációból hámoztunk ki.

Az oldalról ajánljuk
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Belsőség
Így teljesülnek a gyermekkori álmok
Sokan álmodoztunk róla gyermekkorunkban, hogy elindulunk egy híres autóversenyen. Van, aki elindult.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
