Külföldi rendszámmal versenyeznek a rendőrök
Miközben tömegeket fenyegetnek a külföldi rendszám használata miatt tartott razziákkal, néha még a rendőrök közt is akad egy-egy bátor, akit nem rettent a kollégák fenyegetése.

Egy cseh rendszámú Skoda Fabia R2-t ábrázoló fotósorozat egyik darabja látható a képen. Az autót magyar cégek szponzormatricáival aggatták tele, a hátsó ablakában két magyar vezetéknév. Az egyikük, bizonyos Hoffer Zs. nem más, mint Hoffer Zsolt százados, a Hungarian Police Rallye Team pilótája, aki nemcsak évek óta szerepel a magyar bajnokságban, de ő a rendőrség továbbképző központjának autóvezető-oktatója is.
A csapat weboldalán olvasható, hogy Hoffer százados másodmagával vezeti a Hungarian Police Rallye Teamet. Így biztosan naprakész a versenyző-rendőr-oktató tudása. A csapatfőnök Szabó Zoltán, aki ezredes. Logikus. Az ilyesmi állítólag nem példátlan, hiszen Amerikában a hadsereg támogatja az Indycart, és mintha Oroszországban is lenne néhány hasonló együttműködés állam és magánszféra közt.

A magyar ralis rendőrök ettől az évtől indulnak a bérelt Fabia R2-vel, korábban egy szintén bérelt Citroen C2-vel mentek. Egy ilyen gyári felkészítésű Skoda üzemeltetése versenykörülmények közt, kilométerenként körülbelül 35 euróba kerül, a biztosítási díj napi 900 euró lehet, erre jön még 3500 önrész, nem beszélve a gumiköltségről, a nevezési díjról és a benzinről. Ne számolgassanak, jó sok pénz kell. A rutin persze megvan, és ahogy a csapat Facebook-profiljában látszik, a megfelelő háttér is, hiszen, mint írják, az ORFK teljes támogatását élvezik, persze csak szakmailag. Egy tavalyi képsorozaton a Citroen látható a budapesti Városligetben, illetve néhány versenyen. A rendszám pedig... Nahát: szlovák!
Ezért is érzem érdekesnek a csapattól kapott levélben azt a mondatot, amelyben Hoffer százados azt írja, a Budapesti Rendészeti Sportegyesület Autó-Motorsport szakosztályának, vagyis a rali csapat felettes szervének vezetője, illetve egyéb tagjai újabb és újabb szponzorokat kutatnak fel, és ebből finanszírozzák az autóversenyzést. Egy ilyen Skoda versenyenként 1,5-2 millió forintból üzemeltethető.

Mint írják, a bérelt Skodát csak egyszer, a tatabányai futamon hajtották cseh rendszámmal, és a verseny keretein kívül nem közlekednek vele közúton. Füredi András, az áprilisban lezajlott futam egyik szervezője megerősítette, hogy a Tatabánya Rali résztvevőinek a hagyományok szerint a forgalomban kell megtenniük a két gyorsasági szakasz közti távot. Ezért kell a rendszám minden autóra, és ezért írják a verseny tájékoztatójában is, hogy aki nem tartja be a KRESZ-t, akár ki is zárhatják. Na most, ha Hofferék valóban nem közlekedtek közúton a külföldi rendszámú versenyautóval, vagyis áttrélerezték egyik gyorsasági szakaszról a másikra, bukták a futamot, így nem lehet eredményük sem. Pedig van.
A rendőrök csapata már túl van az idei Országos Rallye Bajnokság Bükfürdő és Pécs központú futamain. Ezeken kategóriájukban az első és második helyet szerezték meg, így jelenleg az első helyen állnak.
A mi pénzünkből versenyez
Most pedig a reklám. A csapat idei autóján szereplő szponzorok közt akad néhány érdekes vállalkozás. Itt van rögtön a tűzoltóautók felépítményeit és egyes szerkezeti elemeit gyártó BM HEROS ZRt. A cég régebben a Katasztrófavédelmi Főigazgatóság, jogilag pedig a Nemzeti Vagyonkezelő alá tartozott, jelenleg a Belügyminisztérium tulajdona.

Nekik jó érzékkel beugrott, hogy a sportrajongók közt lesznek majd néhányan, akik éppen a pályaszéli pornyelés közben kívánnak rá egy nagy, piros szerkocsira. A cég sajnos nem válaszolt a vezérigazgatónak írt levelünkre, de helyette megtette a Belügyminisztérium sajtóosztálya. Onnan azt írják, hogy a HEROS már két éve nem nyújt támogatást a Hungarian Police Rallye Teamnek. Ennek ellentmond Hoffer százados levele, aki szerint tavaly még kaptak egy garnitúra Yokohama versenygumit a Belügyminisztérium házicégétől. Esetleg az örök barátság miatt ragasztották fel ismét a HEROS logóját.
Aztán itt van a Griff Soft Zrt. A cég szoftvereket fejleszt, és ha a weboldalán megnyitjuk a Referenciák/Államigazgatás menüpontot, ott találjuk a magyar államigazgatás összes fontosabb szervét, köztük nem csak a megyei kormányhivatalokat, a Nemzeti Erőforrás Minisztériumot és a Nemzetgazdasági Minisztériumot, de a belügyi tárcát és az Országos Rendőr-főkapitányságot, meg persze a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumot. Utóbbi a külföldi rendszámok magyarországi használatát szabályozó törvény joggazdája is.
Sportszerető cégek
Na, ez a cég, ezzel a sok referenciával és komoly állami megrendeléssel a háta mögött szintén úgy gondolta, hogy létezésének kiváló hírverője a rendőrökből álló ralicsapat lesz, hogy szlovák vagy cseh, esetleg újabban E rendszámmal, illetve, ahogy Hoffer százados említi, hamarosan sportrendszámmal, az már mindegy. Lehet, hogy tényleg ott szurkol a magyar bajnokság futamain a cég ügyviteli rendszerének következő megrendelője? Reméljük.
Ha nem, és esetleg kíváncsi arra, hogy Hoffer Zsolt és csapata hol keresett és talált további támogatókat a drága versenysporthoz, elég, ha elolvassa a magyar rendőrnyomozók munkáját is segítő Infovadász programról szóló korábbi cikkeket. Ezt a rendszert a közbeszerzési pályázaton elnyert 400 millió forintból, 193 millió forint önrész felhasználásával fejlesztette ki a Montana ZRt, amely a Noreg Kft. anyavállalata. Utóbbi is fantáziát látott a rendőrök versenykarrierjében, így az ő logója is ott van a Skoda oldalán.
Mi következik a fentiekből? Annyi mindenképpen, hogy ha önök is autóversenyzéssel szeretnének foglalkozni, forduljanak bizalommal a Hungarian Police Rallye Teamhez. Náluk tehetségesebben ma senki nem képes szponzorokat gyűjteni a magyar autósportban. Bízzunk benne, hogy a kék egyenruha és a kiváló szakmai kapcsolatok nem a siker előfeltételei, ezért bárkinek adnak pénzt ezek a vállalkozások, ha szépen kéri.
Az ügy kapcsán részletes tájékoztatást kértünk az ORFK-tól és a Belügyminisztériumtól. Előbbitől csupán annyit tudtunk meg, hogy a ralicsapat nem kap pénzt a főkapitányságtól, a BM pedig mindössze arról tájékoztatott, hogy a Heros már két éve semmilyen támogatást nem nyújt a ralizó rendőröknek. Jó lett volna megtudni, mi a véleménye a rendőrfőkapitánynak és a belügyminiszternek erről az együttműködésről, illetve a külföldi rendszámos versenyzésről. Választ eddig nem kaptunk.
Kapcsolódó blogposztunkban hozzászólhat!

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
