Így szabadulj meg a klímabűztől
Filléres neppertrükk - klímatisztítás házilag
Az ember szívesen spórol pár ezrest, és a jól végzett munka öröme miatt is jól esik bütykölni a kocsin. A klíma házilagos tisztítása nem nagy truváj, a megfelelő módszerrel műszaki antitalentumok is egész jó munkát tudnak végezni, de ha nem figyelünk, százezres kárt okozhatunk. Vállalkozó kedvűek fogadják meg az alábbi tanácsokat.

A Totalcar Áruházból elhoztunk pár klímatisztító szert, ezekkel mutatjuk be, hogyan kell alkalmazni őket, illetve azt is, hogyan tehetünk komoly károkat az autónkban. Nem drága cuccok, 7-800 forinttól nagyjából 2500 forintig terjed az áruk. Kipróbáljuk a klíma elpárologtatóján (ez az az egység, ami az utastérben a hideget csinálja) használandó szereket, és megmutatjuk, hogyan kell használni az utasfülke légterében dolgozó cuccokat – ezeket, mivel úgy néznek ki, mint ha egy füstbombát dobna az ember a kocsiba, nemes egyszerűséggel csak bombaként emlegetik az autósboltokban. Klímatisztítással sokan foglalkoznak, többféle módszerrel dolgoznak, ők is használnak az elpárologtatóra fújandó habot vagy más anyagot, de egyre terjed az ózongenerátoros módszer is. Mivel kevesen büszke tulajdonosai egy háztartási ózongenerátornak, mi maradjunk az autósboltokban is kapható szereknél.
Aki nem riad vissza egy kis matatástól, használjon nyugodtan habot (például ilyet, vagy ilyet), vagy más, közvetlenül a szellőzőrendszerbe, pontosabban a hőcserélőre juttatandó anyagot (mondjuk ilyet), ezek nemcsak fertőtlenítenek, de ténylegesen, fizikailag is megtisztítják az alkatrészt. Sok autónál egész egyszerűen, pár perces szerelgetéssel hozzá lehet férni az elpárologtatóhoz, ezeknél érdemes rááldozni az időt, energiát.
A habokkal, folyadékokkal jó hatékonysággal meg lehet tisztítani az elpárologtatót, nem nagy ördöngösség elvégezni a feladatot. De! És ez itt most egy nagybetűvel, pirosan, vastagon szedett de. Semmiképpen se válassza a könnyebb megoldást, és sprickolja tele a kocsi szellőzőjáratait ezekkel az anyagokkal, mert ott a tömítő szivacsokat tehetik tönkre, és ami még rosszabb, különböző elektronikákra (rádió, klímavezérlő, satöbbi) folyva szétmarhatják a nyomtatott áramköröket, rövidzárlatot okozhatnak.

Ha nem tudják vagy akarják a szellőzőrendszert megbontani, használjanak bombát (mondjuk ilyet, vagy ilyet). A működése pofonegyszerű, se szerszám, se barkács tapasztalat nem kell hozzá, igaz, lerakódásokat nem távolítanak el, csak fertőtlenítenek. Motor beindít, klíma bekapcsol, belső levegőkeringetésre állít, bomba szórófeje lenyom, kocsi kintről becsuk, vár kicsit, majd ablak le, megint vár kicsit, kész. A szerek használati útmutatója ennél természetesen részletesebb, de a processz nagyjából ez. Bombáknál érdemes figyelni, vannak beugratós termékek, amik csak a levegőt frissítik, nem fertőtlenítenek (mint mondjuk ez), csak akkor vegyünk ilyet, ha illatosítani akarunk.
A kocsi, meg persze a lakás klíma berendezésének a karbantartása fontos dolog, csúnya fertőzéseket lehet elkerülni így. A rendszerben, mivel az elpárologtatónál a nagy hőmérséklet-különbség miatt lecsapódik a levegő páratartalma, víz formájában rakódik a hőcserélőre, illetve gyűlik össze a klímadoboz alján. Innen ideális esetben egy lefolyó csövön keresztül az autó alá távozik a víz, de ha ez a lefolyó eltömődött, illetve a lecsapódott pára nem tud kiszáradni, a nedves, beszívott porral vegyült trutymóban betegségeket okozni képes gombák telepedhetnek meg, amit belélegezve aztán rossz lesz nekünk, mehetünk az orvoshoz, egészen szélsőséges esetben irány a temető. Ezért azt szokták javasolni, hogy érdemes évente egyszer tisztítani/fertőtleníteni a rendszert. Ha valaki nem akar bíbelődni a dologgal, autó klímával foglalkozó cégek 3-4 ezer forinttól felfelé már vállalnak egyszerű habos, vagy ózongenerátoros, illetve kombinált tisztítást.

A végére még maradt egy jó tanács, amit bejáratott klímásomnál mondtak: ha hosszú klímázás után, leállás előtt pár perccel kikapcsoljuk a hűtést, és hagyjuk, hogy a meleg levegő (nem a kocsi fűtése, mert a radiátor az elpárologtató után van beépítve) leszárítsa az elpárologtatót, sokkal kisebb eséllyel marad pocsolya a klímadobozban, és a mocsárszag sem fog olyan könnyen jelentkezni.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
