Így szabadulj meg a klímabűztől
Filléres neppertrükk - klímatisztítás házilag
Az ember szívesen spórol pár ezrest, és a jól végzett munka öröme miatt is jól esik bütykölni a kocsin. A klíma házilagos tisztítása nem nagy truváj, a megfelelő módszerrel műszaki antitalentumok is egész jó munkát tudnak végezni, de ha nem figyelünk, százezres kárt okozhatunk. Vállalkozó kedvűek fogadják meg az alábbi tanácsokat.

A Totalcar Áruházból elhoztunk pár klímatisztító szert, ezekkel mutatjuk be, hogyan kell alkalmazni őket, illetve azt is, hogyan tehetünk komoly károkat az autónkban. Nem drága cuccok, 7-800 forinttól nagyjából 2500 forintig terjed az áruk. Kipróbáljuk a klíma elpárologtatóján (ez az az egység, ami az utastérben a hideget csinálja) használandó szereket, és megmutatjuk, hogyan kell használni az utasfülke légterében dolgozó cuccokat – ezeket, mivel úgy néznek ki, mint ha egy füstbombát dobna az ember a kocsiba, nemes egyszerűséggel csak bombaként emlegetik az autósboltokban. Klímatisztítással sokan foglalkoznak, többféle módszerrel dolgoznak, ők is használnak az elpárologtatóra fújandó habot vagy más anyagot, de egyre terjed az ózongenerátoros módszer is. Mivel kevesen büszke tulajdonosai egy háztartási ózongenerátornak, mi maradjunk az autósboltokban is kapható szereknél.
Aki nem riad vissza egy kis matatástól, használjon nyugodtan habot (például ilyet, vagy ilyet), vagy más, közvetlenül a szellőzőrendszerbe, pontosabban a hőcserélőre juttatandó anyagot (mondjuk ilyet), ezek nemcsak fertőtlenítenek, de ténylegesen, fizikailag is megtisztítják az alkatrészt. Sok autónál egész egyszerűen, pár perces szerelgetéssel hozzá lehet férni az elpárologtatóhoz, ezeknél érdemes rááldozni az időt, energiát.
A habokkal, folyadékokkal jó hatékonysággal meg lehet tisztítani az elpárologtatót, nem nagy ördöngösség elvégezni a feladatot. De! És ez itt most egy nagybetűvel, pirosan, vastagon szedett de. Semmiképpen se válassza a könnyebb megoldást, és sprickolja tele a kocsi szellőzőjáratait ezekkel az anyagokkal, mert ott a tömítő szivacsokat tehetik tönkre, és ami még rosszabb, különböző elektronikákra (rádió, klímavezérlő, satöbbi) folyva szétmarhatják a nyomtatott áramköröket, rövidzárlatot okozhatnak.

Ha nem tudják vagy akarják a szellőzőrendszert megbontani, használjanak bombát (mondjuk ilyet, vagy ilyet). A működése pofonegyszerű, se szerszám, se barkács tapasztalat nem kell hozzá, igaz, lerakódásokat nem távolítanak el, csak fertőtlenítenek. Motor beindít, klíma bekapcsol, belső levegőkeringetésre állít, bomba szórófeje lenyom, kocsi kintről becsuk, vár kicsit, majd ablak le, megint vár kicsit, kész. A szerek használati útmutatója ennél természetesen részletesebb, de a processz nagyjából ez. Bombáknál érdemes figyelni, vannak beugratós termékek, amik csak a levegőt frissítik, nem fertőtlenítenek (mint mondjuk ez), csak akkor vegyünk ilyet, ha illatosítani akarunk.
A kocsi, meg persze a lakás klíma berendezésének a karbantartása fontos dolog, csúnya fertőzéseket lehet elkerülni így. A rendszerben, mivel az elpárologtatónál a nagy hőmérséklet-különbség miatt lecsapódik a levegő páratartalma, víz formájában rakódik a hőcserélőre, illetve gyűlik össze a klímadoboz alján. Innen ideális esetben egy lefolyó csövön keresztül az autó alá távozik a víz, de ha ez a lefolyó eltömődött, illetve a lecsapódott pára nem tud kiszáradni, a nedves, beszívott porral vegyült trutymóban betegségeket okozni képes gombák telepedhetnek meg, amit belélegezve aztán rossz lesz nekünk, mehetünk az orvoshoz, egészen szélsőséges esetben irány a temető. Ezért azt szokták javasolni, hogy érdemes évente egyszer tisztítani/fertőtleníteni a rendszert. Ha valaki nem akar bíbelődni a dologgal, autó klímával foglalkozó cégek 3-4 ezer forinttól felfelé már vállalnak egyszerű habos, vagy ózongenerátoros, illetve kombinált tisztítást.

A végére még maradt egy jó tanács, amit bejáratott klímásomnál mondtak: ha hosszú klímázás után, leállás előtt pár perccel kikapcsoljuk a hűtést, és hagyjuk, hogy a meleg levegő (nem a kocsi fűtése, mert a radiátor az elpárologtató után van beépítve) leszárítsa az elpárologtatót, sokkal kisebb eséllyel marad pocsolya a klímadobozban, és a mocsárszag sem fog olyan könnyen jelentkezni.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Autót veszünk egymillióért! Azért itt már van választék – Murvaélet #2
Megdupláztuk a tétet, kétszer annyi pénzért keresünk autót, mint a múltkori adásban.
- Hírek
Apró sérüléstől vált vezethetetlenné egy Rivian R1S Amerikában
Látszólag csak egy karc és egy repedés volt az autón, mégsem lehetett vele menni.
- Hírek
Itt az új KRESZ tervezete: 140-es autópályák, cipzárelv, kötelező tompított
A kormány által bemutatott tervezetet márciusban láthatjuk.
- Hírek
Tudod, ki őrültebb a szerelemnél? A gyorshajtó BMW-s!
Valentin-napon mértek be egy extrém tempóval verető BMW-t és egy Skodát.
- Hírek
A restomod Maserati Shamal is egy aranyárú furcsa szépség
Összesen 33 darab készül belőle.
- Olajdoktor
Gázos autóba tényleg másfajta olaj kell?
Másképp: marketing bullshit-e az LPG specifikus olaj?
- Hírek
Iskolabusznak hajtott egy pickup; előbbinek meg sem kottyant, utóbbiból alig maradt valami
Durva baleset történt az USA Wisconsin államában.
- Közélet
Rommá tört új motor, de a biztosító szerint nem jár értékcsökkenési kártérítés a tulajnak
Motorkerékpár sérülése esetén nem jár az értékcsökkenés a biztosító szerint. Olvasónk szerint viszont igen, így jogvitát kezdeményezett.
- Hírek
911 Dakarnak öltöztették ezt a VW ID.Buzzt, és azonnal kéne
A Porschéhoz rendelhető, Rothmans-dekorra hasonlító fóliát kapta az ID.Buzz.
- Hírek
Így jársz, ha Wish-ről rendelsz Toyota Suprát
Közepesen bánatos a kamu Supra, ami ráadásul egy másik Toyotát is áldozatul ejtett.
- Nepperűző
Ötven pluszos párnak megbízható autót elsősorban ingázásra
Napi 15-20 kilométerre kellene. Fontos az alacsony szervizigény, a jó fogyasztás és a magas üléspozíció.
- Hírek
Gond lehet a biztonsági övekkel: 41 ezer Toyotát és Lexust hívnak vissza
A Toyota Camry, a Lexus NX és Lexus RX több változatát is visszahívják. Európában eladott autókat nem érint a probléma.
- Hírek
Drámai változások jöhetnek áprilisban
Trumpnál a 10 százalék egyenlő 25 százalékkal.
- Hírek
El kell búcsúznunk a legkisebb Mazdától
Az európai és az angol piacról is kivonják.
- Hírek
BYD: A kínai elektromos autók három-öt évvel járnak mindenki előtt
Azt is kimatekozták, miért nem kell tartaniuk a konkurenciától.
- Hírek
Csak vízre akarta tenni a csónakot, de a pickup is ment utána
Túl sok a kérdés ezzel a videóval kapcsolatban.
- Hírek
Vezértahó: majdnem rendőrnek ütközött a dupla záróvonalon előző teslás
Nagyon kevésen múlt, hogy a Model S sofőrje ne okozzon balesetet.
- Hírek
A Honda kukázta volna a Nissan hibrid rendszerét
Ez is akadályozta a két cég egyesülését.
- Hírek
Donald Trump vezette fel a NASCAR mezőnyét az elnöki limóval
Elkezdődött a NASCAR idei szezonja, az első futamot, a Daytona 500-at Trump vezette fel a páncélozott Cadillac-kel.
- Hírek
Kedden és szerdán is forgalomkorlátozás lesz Budapesten delegáció miatt
A reggeli, délelőtti órákban.
- Tesztek
Kétmillióért minőségibb autózást nehezen kapszHasznált: Mercedes-Benz E220 CDI (W211) – 2006.
Ennyiért szinte lehetetlen minőségi, kifinomult Mercedest kapni – vagy mégsem?
- Hírek
Átmatricázott kínaiként tért vissza a Chevrolet Spark
Az aranyos külső nem éppen Chevy tervezés.
- Hírek
Taxis gázolta el a szabálytalan bringást, végül mindketten megszívták
Lendületesen, valószínűleg piroson áthajtva vágódott a taxis elé a kerékpáros Budapesten, az V. kerületben.
