Ki fog tejelni, ha betartjuk a szabályokat?
Mostanában több a traffipaxos autó. Lépten-nyomon láthatjuk őket sok olyan helyen is, ahol előtte évtizedekig sohasem. A rendőrség toleranciája csökken, a bírságok nőnek, igen ám, de mi lesz a bírságokból származó bevétellel, ha minden autós betartja majd a szabályokat?
Bármilyen abszurd, azt gondolom, a rendőrségnek szüksége lenne egy logisztikai szakértőkből álló bizottságra, amely kitalálná, mi az az ideális traffipaxmennyiség, ami még hoz a konyhára rendesen, de nem lehetetleníti el a gyorshajtókat. Az utóbbi időben nőttek a bírságok, szigorodtak a szabályok, újabban már a sárgán sem mehetünk át anélkül, hogy fizetnénk. Ennek egyik következménye az lett, hogy egy kedves olvasónkba beleállt egy rendőrautó a sárgánál, mikor megpróbált megállni, a másik, hogy érezhetően lelassult a forgalom.
Betojtunk, ismerjük be. Nem kell szégyellni, sok a traffipax, súlyos a bírság, jelenleg nem sok olyan ember él ebben az országban, aki könnyű szívvel dobálhat ki havi tíz- meg százezreket az ablakon. A baleseti statisztikák azonban javultak valamelyest, tehát nehezen vitatkozhatnánk arról, hogy a karhatalom szigora nem a mi érdekeinket szolgálja.
Igen ám, de ha már most így tele a gatyánk, mi lesz, ha még jobban szorul a hurok? Mindenkinek világos, hogy egy kis anyagi ráfordítással pikk-pakk meg lehetne szüntetni, de legalábbis minimálisra csökkenteni a gyorshajtók számát. Fix sebességmérőket raknának a kritikus utak mellé, megsokszoroznák a traffipaxos autók számát, és lenne itt olyan rend meg fegyelem, amilyet még nem látott az ország.
És akkor jönne a nagy pofára esés, hiszen a befektetés egyáltalán nem térülne meg, ugyanis mindenki kénytelen lenne betartani a szabályokat, ezért az állam és a rendőrség elesne a közlekedési bírságokból származó bevételtől. Ezen a ponton kezdtünk el megőrülni a szokásos hétfő reggeli értekezleten. Volt, aki szerint itt ér véget a történet, mások azonban úgy gondolták, ha a gyorshajtással már megvannak, nem állnának meg, folytatnák szép sorban a biztonsági övvel, mobiltelefonnal, záróvonal-átlépéssel.
A végén eljutnánk oda, hogy nem az kapna büntetést, aki tojik a szabályokra, hiszen ilyen ember egy-két megrögzött dúsgazdag törvényszegőt leszámítva nem nagyon lenne, hanem azokat bírságolnák, akik hibáztak. Nem vették észre, hogy a kilométeróra mutatója egy pettyet feljebb csúszott, nem látták a záróvonalat, vagy túl későn észlelték, hogy a lámpa időközben sárgára váltott, mert a gyerek közben ordított és rúgkapált hátul a gyerekülésben, mert leejtette a cumit.
Olyan borzalmas lenne ez? Valószínűleg nekünk, felhasználóknak lenne a legkevésbé rossz. Mindent meg lehet szokni, és az egészben lenne valami megnyugtató, hogy mind egy oldalon harcolunk és egyenlők vagyunk. Nem ér oda hamarabb az ügyesebb/gazdagabb/merészebb, soha nem kell, hiszen nem is lehet rohanni, nagyon pontosan meg tudjuk becsülni, mennyi idő alatt érünk oda valahová, többet vezethetnek oldalbordáink, és még így is nagyobb biztonságban vagyunk. Nemcsak mert egyszerűen nincs gyorshajtásból adódó baleset, hanem mert minden sofőr egyfajta leszedált tudatállapotban ül a volán mögött, hiszen tudja, sokba kerül, ha ugrabugrál.
Hanem bizony az államnak nagyon fájna a bevételkiesés, ezért hát a rabló-pandúr játék folytatódik a végtelenségig. Nemcsak nálunk, Magyarországon, hanem mindenütt a világon. Mindig lesz olyan útszakasz, ahol lehet egy jót autózni, ahol a rendőr félrenéz, és hagyja, hadd csapasson, aki úgy érzi, mert ez a játék ilyen, ez csak így éri meg.
Pedig még traffipax sem kéne hozzá, tök egyszerűen meg lehetne oldani a problémát: minden autóba tennénk egy leplombált rendőrségi GPS jeladót, ami egy központi komputernek küldené az adatokat, melyeket a számítógép – mely pontosan tudja, hol milyen sebességkorlátozás van érvényben – kielemezne és automatikusan küldözgetné a csekkeket, ha kihágást észlel. De ha így lenne, nem lenne többé kihágás, nem lenne több móka, és főleg nem dőlne a pénz. És a traffipaxokat üzemeltető rendőrök is szomorúan unatkoznának az őrsön. Ezt pedig nyilván senki sem szeretné…
Egyetért? Vitatkozna vele? Véleményét elmondaná másoknak is?
Tegye meg a publikáció blogposztján!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
