Mi férfiak a nagy dudákra gerjedünk. Állítólag tudat alatt bennünk van, hogy a csöcsös csajok jobban szoptatják majd az ivadékainkat, így hatékonyabban örökítjük a génjeinket.
Mellékszál, hogy egyes evolúciós magyarázatok szerint a nagy mell csak egy jól sikerült seggimitáció, mert például a nőstény csimpánzok csupasz seggük mutogatásával hódítanak. És amelyik nőnek nagy melle van, az olyan, mintha elöl is segge lenne: a nagy, összenyomott pushup-tőgyek pedig egyszerűen a farpofákat imitálják.
A nők számára fontos férfiszexepil a fenék: ha izmos, a férfi biztos jó vadász. Szerintem ez nem lehet ilyen egyszerű, de az evolúcióval kapcsolatban az a jó, hogy mindenki azt mond, amit akar.
Vannak ugyanakkor nagyon nehezen magyarázható örökléstani kérdések, például az altruista magatartásminták fennmaradása számos fajnál. Az altruizmus egyfajta életveszélyes önfeláldozás. Amikor például egy madár- vagy halrajt támadást ér, néhány egyed színleg a támadó ellen fordul, amivel megzavarják, miközben a csapat el tud menekülni. A fajfenntartás szempontjából előnyös, de az egyedek túlélése szempontjából egyértelműen katasztrofális. Az önfeláldozó egyedek túlélési esélye radikálisan kisebb, mint azoké, akik a csapattal együtt menekülnek.
Hogy az embernél hogyan működik, már érthetőbb: minden nép igyekszik önfeláldozó hősökből mítoszokat gyártani, hogy ne is menjünk tovább Dugovics Titusz eseténél, aki nagy valószínűséggel soha nem létezett. De egy nemzet szintjén nem árt, ha válságos pillanatokban elő lehet rántani a kalapból egy önfeláldozó hülyét, aki megmenti a csatát.
Van aztán egy érdekes magyarázat a pávakakasra, aki akkor csajozik be a legkönnyebben, ha gigantikus és színes farktolla van. Olyan, amivel szinte képtelenség a természetben ellébecolni, hiszen a ragadozók könnyen kiszúrják, menekülni akkora az esély, mint elvegyülni egy gárdaavatáson a Moulin Rouge táncosnőinek jelmezében, seggünkbe szúrt pávatollal. Viszont, és ez a lényeg: a nőstény pávák épp azt értékelik, hogy a kakas ezzel a borzalmas dísszel is képes volt eljutni az ivarérésig, márpedig egy ilyen cégéres gazfickó nyilván életerős géneket tartalmazó spermát tol majd a kloákájába.
A páván át pedig meg is érkeztünk az autós-motoros hülyeség kérdéséhez, ami már az emberi civilizáció letisztult öncélúságának szépségét nyújtja: a hülye motoros (és autós) úgy hülye, hogy az nem jó senkinek.
Motoron egyértelmű a menőzési presztízs-sorrend:
1. egykerekezés a városközpontban, közúton,
a forgalomban
2. igazi donorstílusban zúzni városban és országúton, nagyon
gyorsan menni, ezt kamerával felvenni úgy, hogy látsszon
a kijelzőn a tempó is, aztán az egészet feltolni az
internetre
3. gumit füstölni bárhol (nem veszélyes, csak iszonyú büdös).
Mondhatnánk, hogy ezzel nem a csajoknak akarunk imponálni, hanem a haveroknak, akkor viszont a motoros társadalmat egyetlen nagy buzizsúrként lennénk kénytelenek elképzelni. Amivel önmagában nem is volna baj, csak genetikailag nincs értelme, hiszen azzal, hogy kiverjük egymásnak, hogy oldjuk a feszültséget, nem örökítünk géneket.
Biztonsági övet bekötni sokaknál ciki, nyilván mert gyávaság. Ült már ön olyan vezető mellett, aki megsértődött, amikor ön bekötötte magát, mert mi van, nem bízol bennem?! Benned megbízok, te istenverte ökör, mindhalálig, de a forgalomban nem mindenki Fittipaldi, mint te. Valaki kikanyarodik elénk, mert elnézte a jobbkezet, pont mint te, öt perccel ezelőtt, és akkor autóstul átugrani még te se tudod. Na ugye. A bátor be nem kötők tehát evolúciós előnyt élveznek? Nem.
A menő hülyeség érdekes hajtása a 60-as, 70-es években honos, ma már a köznyelvből lassan kikopó kifejezés, az erős dohányos. Gyönyörű eufémia: aki sokat cigizik, annak jelentősen leveszi az életerejét a folyamatos mérgezés, olyan Cooper-tesztet fut, mint öreganyám, büdös, mint állat, barnul a foga, és két legvalószínűbb haláloka, a tüdőrák és az infarktus se különösebben kúl. Oké, az infarktus igazából egész vállalható halál, de nem lehet véletlen, hogy igen népszerű cigány átok a haljá’ meg cipőben.
A diszkóbaleset se bír kimenni a divatból. Mi lehet az evolúciós magyarázat? A részegen autóba ülő fiatalok esélye még a szüzesség elvesztésére is jelentősen csökken, ha feltekerednek az első villanyoszlopra, és mondjuk eltörik a gerincük. Mégis csinálják, mert bár tudják, hogy tilos, és sejtik, hogy veszélyes, még mindig nem elég ciki, hogy ne csinálják. Oké, nem ciki, de akkor milyen? Izgi? Laza?
Egy motoros igazi túlélési indikátora, hogy bír-e mondjuk fél órát motorozni egy szerpentinen a távolsági Ikarus után, ha nincs (biztonságos) előzésre alkalmas belátható kanyar. Itt elválik a gyenge idegrendszer az erőstől, a kemény önfegyelem az ötéves gyerek színvonalától. És mégse menő elmesélni, hogy kibírtam fél órát egy busz mögött, és nem előztem meg.
Egyetért? Vitatkozna vele? Véleményét elmondaná másoknak is?
Tegye meg a publikáció blogposztján !
A darwini szelekciós technikák ma is működnek. Az emberi civilizáció, a jog, az egészségügyi ellátás meg az orvostudomány elég komoly anti-Tajgetosz effektussal dolgozik, de a leszakadt fej visszavarrása még nem megy. Sok ártatlan áldozat hal meg az utakon, az elalvó kamionosok időről időre kiirtanak szabályosan és ésszel közlekedő családokat, miközben ők maguk túlélik a balesetet. Én mégis szeretném hinni, hogy nagy tételben, évszázadok alatt azért csak élvez némi szelekciós előnyt a normális viselkedés. Csak miért nem lesz a megfontoltság soha menő?
Szavazógép csak nőknek
A Szonda Ipsos – Gemius SA 2009. januári felmérése szerint a Totalcar.hu-nak egész sok női olvasója van: majdnem 27%. Ezekhez a női olvasókhoz fordulok tehát most – és egyben természetesen a 73% férfihoz, hogy ne szavazzanak –, mondják meg, menő-e, aki
(A menőség természetesen arra vonatkozik, párzási szempontból előnyt élvez-e az ilyen hím.)

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
73 éves, de nincs vele bírás: újra volán mögé ült a 92 évre eltiltott sofőr
Az autó nem jogosítvánnyal megy. Ez az ismert mondás valószínűleg az életfilozófiája a 73 éves ausztrál bácsinak.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
