Valóban többet tud az Insignia összkerékhajtása a konkurenciánál? Hogyan viselkedik, ha kicsit próbára tesszük?
Az Insignia az Opel újkori sikerautója. Tervezési díjak, megugró értékesítések és népszerűség minden európai országban. Sok és sokféle tesztautó járt már nálunk is a típusból, sokszor beszélgettünk róla, és mindannyian egyetértettünk, hogy nincs kiemelhető hibája. Tisztességgel összerakott és megtervezett autó, amely méltó módon veszi fel a versenyt a konkurens modellekkel.
A tervezése teljesen trendi, ez természetesen magában hordozza az összes mai autó nem biztos, hogy kedvelhető stílusjegyeit. Legutóbb Karotta fogalmazta meg, hogy milyen a belseje, mennyire bunker- és barlangszerű a hátsó utasok számára. Sopánkodhatnék a 18-as kerekek oltárán feláldozott menetkomfortról, valamint a kemény rugózásról még Tour üzemmódban is, de el kell fogadnunk: ez egy 250 lóerős turbómotorral szerelt autó, amely könnyedén utazik 220-szal, nem lehet libegős futóművet alátenni.
El kell azt is fogadnunk, hogy Opelt ritkán vesznek az emberek szerelemből. Senki nem köti úgy érzelmekhez a márkát, mint például az Alfa Romeo esetében, ez inkább a németes racionalitás autója, noha azért tudjuk, hogy szélsőségek is vannak bőven. Nekem személy szerint nagyon tetszett az új Astra is, de a nagy fordulat az Opel életében az Insignia megjelenése volt. A 4x4-es modell pedig egy olyan különlegesség, amit már régen ki szerettem volna próbálni.
Az élet úgy hozta, hogy volt korábban két Audi Quattro is a tulajdonomban. Az egyik egy 1995-ös modell, a másik pedig egy 2003-as. Az első még mentes volt mindenféle menetdinamikai szabályzóktól és kipörgésgátlótól, a másik már ESP-s, egyébként ugyanúgy középen Torsen diffis, mint az elődje. Kézenfekvő volt, hogy az Insigniát is kipróbáljam; hasonló körülmények között, mint az Audikat. Legalább meglátjuk, mennyit fejlődött a technika.
Kapóra jött, hogy a teszt időpontjában nagyjából 30 cm-es hó volt, így a kanyarokban nem kellett őrült módjára hajtani, hogy a sajátkormányzási tulajdonságok érződjenek, a menetdinamikai szabályzó működésbe lépjen és meglássuk, mit tud az egyesek szerint a világ egyik legjobb összkerékhajtásával rendelkező személyautó.

Az oldalról ajánljuk
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
