Mielőtt beültem volna a fészliftes Avensisbe, megnéztem a naptárban, mégis mi lesz. Már megint egy kerregő – gondoltam. Mivel manapság a tesztautók többsége dízel, így nagyon tudunk örülni egy ritkásan beeső halk benzines motornak.
De most nem, mivel ez dízel. Ami megdöbbentően halk. Látszik, hogy a japán mérnökök sokat dolgoztak a kocsi zaj- és rezgésszigetelésén, a hidegindításkor hallható kis kerregésen kívül simán el tudnánk képzelni, hogy benzinmotor van benne. A háromféle dízel közül ez a legkisebb és a leggyengébb, 124 lóerős, kétliteres D-4D, de ennek ellenére tökéletesen elegendőnek bizonyult a másfél tonnás testhez.
Ez az autó nem arra van, hogy száguldozzunk vele. Elöl a sofőr körül semmi izgalmas nincs, még a kézifék behúzásának gondját is leveszi a vállunkról az automata elektromos parkolófék. Az ember beül otthon, dug egy egyest és szépen beandalog a munkahelyére. Bent nem fog izgatottan mesélni arról, hogy milyet ment keresztbe valamelyik szerpentinen, hogy gyorsul a versenypályán vagy hogy milyen remekül viselkedik a futómű a kanyarban.
Az autóról való emlékek nagyjából a kiszállás utáni tizedik percben megfakulnak, és ha valaki kérdezi, milyen volt, csak annyit tudok neki mondani: hááát, halk. Menet közben kellemesen tespedek a kényelmes ülésben, miközben utasaim is jól elférnek mögöttem, úgy érzem, simán kiautóznám ebben a pozícóban azt a 7-800 kilométernyi üzemanyagot, amennyit befogad a tank. A fogyasztás városban 6 liter körül, ami némileg több mint a katalógus 5,6-ja, de ez se vészes egy ekkora testtől. A gyorsulása nem eget verő, de azért nem is fog senkit feltartani az érdi emelkedőn. A csomagtér háromhullás, csak az a fránya bejárat akasztja meg kissé például egy babakocsi bepakolását, de kis tetris gyakorlattal ez is megoldható.
A kocsi Sol felszereltségű volt, extraként xenon fényszórót és egy Touch & Go-nak nevezett érintőképernyős multimédiás navigációt kapott. Ez utóbbi Papp Tibi szerint sokkal jobb mint az előző, nekem speciel a régivel se volt gondom. Annál inkább ezzel, ami az mp3 fájlok id tag-jei szerint listáz, és amelyiknél nincs kitöltve, az nincs. Kár, hogy nálam maradi módon könyvtárakra vannak bontva a zenék. Amúgy a fejegység szépen szólt a 6 hangszóróból, ami magasabb felszereltségnél már 11.
A tárolóhelyek esetében sajnálatos módon a telefonnak csak a pohártartóban jut hely, esetleg a könyöklőbe süllyesztve. Ebben rejtőzik amúgy a rádió audió és usb csatlakozója is, kicsit szerencsétlenül, mivel ha oda nem figyelve bedobunk mondjuk egy üdítős dobozt, a kilógó usb kulcsot simán letörhetjük.
Ez a modell alulról a második a felszereltségi listán, itt már alap a kétzónás klíma és parkolókamera vagy a tempomat. Executive-ban pedig ez utóbbi már adaptív, sávtartóval, miegymással. A nálam lévő Sol-t listaáron 7,35 millióért vesztegetik, erre rájön a xenon (385 000 Ft) meg a navi (160 000 Ft), így közel 7,9 millióra jön ki. Persze listaáron, ami mint tudjuk, egy nem létező ár, ennél azért jóval olcsóbban meg lehet csípni. Egy Hyundai i40 szedánt 1.7 CRDI HP Comfort felszereltséggel már 7,29 millióért vesztegetnek, de abban nincs xenon (nem is rendelhető), se tolatókamera és az eggyel fejlettebb változat pedig már akciósan is meghaladja a nyolcmilliót. A Mazda 6-os TE csomagban 7,18 millió kedvezményes listáron, xenon és navi itt sincs, viszont ahol már van (TE Plus), még ott is csak 7 769 900 forintba kerül.
Kapcsolódó posztunkban hozzászólhat.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Hátramenetben a Vitara, rákaptak a magyar Kiákra
Márkák, modellek, darabszámok, részesedések és százalékok.
- Hírek
Részeg útfestők? Nem! Új fegyver a gyorshajtók ellen!
Hamarosan műanyag terelőelemeket telepítenek a sávok mellé.
- Hírek
Kettészakított egy Cybertruckot egy Mercedes-Benz G-osztály Amerikában
Az elektromos pickup platója teljesen leszakadt, de az utascella épségben maradt.
- Hírek
Az amerikai MotoGP futam első balesetét a biztonsági autó szenvedte el
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Bosszúból több vödörnyi kavicsot öntött egy nagyon ritka Nissanra egy idióta New Jersey-ben
Az autó tulaja most fél millió dollárra pereli a károkozót.
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Hírek
Kartelltevékenység miatt 458 millió eurós bírságot kapott a BMW, a Volkswagen, a Toyota és még tucatnyi autógyártó
A vádak szerint az összeesküvő felek "összehangolt magatartást tanúsítottak az elhasználódott járművek újrahasznosításával kapcsolatban."
- Hírek
A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból
A Dacia változata 18 ezer euró (7,2 millió forint) alatti áron indul majd.
- Hírek
Továbbra sem fogy a BMW XM, hatalmas összeget engednek az árából az USA-ban
Az XM-ből tavaly csak 1 974 példány fogyott az USA-ban.
- Hírek
Tökön-paszulyon keresztül menekült az eltiltott sofőr, végül kigyulladt az autója
Az autós a körforgalomra és kerékpárútra tekintet nélkül mindenen áthajtott.
- Tesztek
A magyar realitás teteje: a szívóbenzinTeszt: Hyundai i30 1.5 DPI
A válasz természetesen a használt autó, de az újak között egy átlagos családnak ennél többre nincs szüksége – pénze pláne.
- Tesztek
Egységnyi pénzért rengeteg autót ad a legek DaciájaBemutató: Dacia Bigster hybrid 155
700 literes csomagtartó, 1,8-as motor, ütős formaterv és 10 millió forintos ár. Hol itt az átverés?
- Közélet
Keressük Magyarország legrosszabb útszakaszát!
Tavaly a legrosszabb körforgalmat, idén pedig a legrosszabb útszakaszt keressük
- Hírek
Musk terrorizmusnak nevezte a Rómában történt tűzesetet
Hétfőn nem csak Rómában, hanem Svédországban is megrongáltak két Tesla kereskedést.
- Hírek
Itt az Insteroid, a Hyundai „modern álomautója”
A tanulmány kívülről egy retró versenyautó és egy modern WRC raliautó szerelemgyerekének tűnik.
- Hírek
Sebesség limitert építhetnek a gyorshajtók autóiba egy amerikai államban
Bár az ötlet érdekesnek hangzik, több probléma is akad vele. Ennek ellenére sokan támogatják.
- Hírek
Budapestre jön Izrael miniszterelnöke, kismillió lezárásra kell számítani szerdától vasárnapig
Érdemes megnézni mikor, hol lesz korlátozás.
- Hírek
Az év lúzere: kétszáz méter után a falban végezte a Mustang
Az egyik kezével a telefonját fogva videót vesz fel, a másikkal pedig úgy fogja a kormányt, hogy egy vezetéstechnikai oktató azonnal sírva fakadna.
- Hírek
A motorra állított pezsgőspoharak a múlté, a tetőn álló kung fu mester most a divat
Az autó vagy a Wing Tsun mester ügyesebb?
- Hírek
Macskamentás üléssel rukkolt elő a Honda, hogy jól érezze magát házi kedvencünk
Ha sikeres lesz, jön a kaparófaként szolgáló váltókar.
- Hírek
Nagyon pórul járhat a Stellantis
Ez a cég lehet a legnagyobb vesztese az amerikai vámbombázásnak.
