- Tesztek
- Haszonjármű tesztek
- osszehasonlito
- Mitsubishi
- L200 2006
- vw
- volkswagen
- navara
- nissan
- landrover
- l200
- mitsubishi
Platós pornó porban
Adatlap Mitsubishi L200 Intense Plus M/T - 2011
Adatlap Nissan Navara DC SE 2.5 M/T - 2011
Adatlap Volkswagen Amarok Highline 2.0 BiTDI 4MOTION - 2012
Versenytársak
Egyre-másra érkeznek szerkesztőségünkbe a pick-upok, mi pedig egyre mélyebben süllyedünk a székbe, amikor a hétindító értekezleten elhangzik a ki írja meg?
Úgy döntöttünk, hogy egy kis időre végleg leszámolunk velük, egy huszárvágással intézünk el annyit, amennyit csak lehet. Sikerült is összegyűjtenünk egy csokorra valót, majd kizavartuk őket az Adventureland pályájára, hogy a számok helyett tapasztaljunk, próbáljunk és összevessünk. Katalógusokat és PR-szöveget írni mindenki tud, de a nyíltsisakos konfrontációt már ritkán vállalják.
Tesztünk résztvevői
Hosszú platós (1611 milliméter), 190 lóerős, 2.5 literes turbódízel (450 Nm), kapcsolható összkerék, felező, hátsó difizár. Bruttó ára: 8 770 000 forint.
Mitsubishi L200 2.5 DI-D Intense Plus
Szintén hosszított platóval (1505 milliméter), 176 lóerős (400 Nm) 2.5 literes turbódízel, tisztességes előválasztó karral kapcsolható összkerék, felező és difizár. Bruttó ára: 7 790 000 forint.
Volkswagen Amarok DC Pickup Highline 2.0BiTDI 4Mot.
Az új fiú platóhossza 1555 milliméter, motorja nagyon modern, lépcsőzetes feltöltésű kétliteres turbódízel 163 lóerővel (400 Nm), ugyanúgy kapcsolható összkerékhajtással, difizárral és felezővel, mint a többi. 8 961 250 forint.
2009 Land Rover Defender 110 Td5 pickup
Platója mindössze 983 milliméter hosszú, de alapvetően nem ebben lép túl tesztünk többi résztvevőjén. Amennyivel szűkebb és kényelmetlenebb országúton, annyival tud többet sárban-porban-homokban. 120 lóerős turbódízellel jelenleg mintegy 8 millió forintért kapható. Ez a konkrét példány azért némileg átalakított, három difizáras, offroad-cucc.
Mitsubishi L200 2.5D
Koncz Jani öreg, ám hűséges szolgája zokszó nélkül szolgál. Bár kétségkívül egyszerűbb, póriasabb, mint modern megfelelői, lényegében semmivel sem nyújt vagy tud kevesebbet, mint azok. A 110-120-as utazótempót bírja és nem kell félteni. Manapság 1,5 millió forintért már remek példányok kaphatóak.
Létraváz merev híddal, hátul laprugóval, elöl kettős keresztlengőkaros felfüggesztéssel, zárható hátsó difi, ebben a műfajban újat alkotni nem igazán lehet. Talán éppen ezért próbálkoznak az egyes gyártók görcsösen valamivel, bármivel, amire rá lehet fogni legalább egy leg-et (leghosszabb plató, legnagyobb beltér, legkisebb fogyasztás).
Forduljunk most el attól a téveszmétől, hogy hazánkban jellemzően terepjáróként kezelik – és használják – őket. Tény, hogy terepjáró képességük messze túlmutat bármelyik utcai autóén, de nem kell hozzá komolyabb geometriai tudás, hogy lássuk: sem terepszögeik (28-32 első illetve 18,5-24 fok hátsó), sem hasmagasságuk (23-26,5 centiméter) de 20 fok körüli rámpaszögük sem teszi őket alkalmassá komolyabb sárdagasztásra, hiába találjuk meg pl. az Amarok információs füzetében is az extrém terep kifejezést.
Nem, nem oda valók, szériában szerelt utcai abroncsokkal pláne, de ahová épeszű ember bemegy velük, jellemzően ki is jönnek. A felező és a hátsó, zárható differenciálmű azért sok mindenre elegendő, erejük pedig van bőven, bár kétségtelen, hogy egy kis szívtelenségre is szükség van olykor: gyenge pontjuk mindig is a karosszéria- és felépítés volt és marad is. Lehúzzák-lökik magukat, de ha igazán használni akarjuk őket, óhatatlan a horpadás, karc és alváz-csiszolás.
Formaterv (mert van ám!) tekintetében meglepően nagy a szórás. A Navara a maga tankszerű orrával, széles, vaskos hasábszerű testével mindenen túlmutat. Elég egymás mellé állítani őket, máris látszik, hogy a Nissan megjelenésre játszik: impozáns, böszme, talán ez áll legközelebb a full-size amerikai pickupokhoz.
Persze talmi a csillogás, messze nem mind fém az, ami fénylik, de tíz laikusból nyolc leginkább ebben feszítene. A Navara eladja magát, nem keveset profitál a Nissan terepjárók jó híréből.
Az L200 a másik véglet. Annak idején a Mitsubishi merészsége előtt értetlenül álltunk, bár mi tagadás, tetszett az ötlet, hogy végre valaki szakít a gyökeret vert konformizmussal, és megpróbál valami egyedit csinálni. Úgy látszik, be is jött nekik, hiszen meglepően sok bogárarcú L200-ast látni mindenfelé. Igaz, a kevésbé maszkulin forma miatt úgy tűnhet, ez már nem az az ütnivaló, mindent elviselő kisteher, inkább divatcikk, pedig...
Aztán itt az új fiú, az Amarok, amelyik – bármennyire is nem úgy tűnik – ebben a Highline felszereltségi szintben igyekszik annyira személyautós lenni, amennyire csak lehet. A Volkswagen hűvös, kimért arculatába tökéletesen illeszkedik, a hűtőmaszkról és a fényszórókról minden további nélkül elhinném, hogy csereszabatos a Polóéval. Jobban tesszük azonban, ha nem ebből a konkrét tesztpéldányból indulunk ki; a lemezfelnis, fekete lökhárítós prosztó modellt már a nemzetközi bemutatón is jobban szerettem. Az tényleg az, aminek látszik. (Bár halkan hozzáteszem, a feláras könyöklő-fedél azért fájt.)
Koncz Jani kollégánk 17 éves L200-asa volt a kályha, ahonnan kiindultunk. A 2.5 literes szívódízel mintegy 90 lóereje eltörpül mai utódai teljesítménye mellett, az azonban nem kérdés, melyik szervizszámla fájna jobban, ha netán nyakig merülnénk a dzsindzsában. Nem szabad lebecsülni a jó öreg bevált technikát, hiszen mint kiderült, lényegében semmivel sem tud kevesebbet nehéz körülmények között. Van egy nagy előnye: nem fáj annyira, ha a csipkebokor végigcsókolja az oldalát.
És a Defender 110 Pickup? Az átépített, három difizáras rettenet? Tegye fel a kezét az a férfiember, aki – ha megtehetné – nem tartana a kertjében hobbiból egy ilyet. Klasszikus, mint a westminsteri apátság, robusztus, mint Stonehenge és szép, mint egy dobókocka. Bizonyítania nem kell semmit, ki ne hinné el, hogy mindenütt elmegy?
Azon túl, hogy egymás után próbálva és használva őket szinte zongorázni lehet a különbséget köztük, kíváncsiak voltunk, vajon érzékszerveink mennyire hazudnak, amikor azt mondjuk rájuk, hogy irgalmatlanul pattognak teher nélkül. A pattogás mértékegységét nem ismerjük ugyan, ellenben egy autógumiba pakolt vödör víz tökéletesen megmutatta, mennyire ficánkol a rakomány ugyanazon az úton egyforma sebességnél. Melléfogtunk, de erről később.
Relatíve jól felszerelt tesztautó volt mindegyik. Hat légzsák, ABS és kipörgésgátló, lejtmenet-vezérlő, elektromos ablakok és hifi, erdész nem kívánhat többet. Mindegyiknek zárható a platója, ami egy utólagos doboz felszerelésekor jól jöhet, a Mitsubishi feláras takarója is hasznos, sok takarítástól kíméli meg a tulajdonost. Ráadásul külön pluszpont járt az L200-asnak az elektromos hátsó ablakért, melynek hirtelen sok értelmét nem láttuk, de kétségkívül jópofa megoldás.
Odabent egyértelműen a Nissan volt a legtágasabb, szinte belekényszerítette az embert a tespedésbe. Világos, tágas, egy nagy és súlyos orrot tolunk magunk előtt, a tank-érzet tökéletes. A Mitsubishi már sokkal bunkerszerűbb, meglepő módon talán ezért is otthonosabb, puhább kárpitokkal és ülésekkel. Bár az ezüstszínű középkonzol kimeríti a vizuális terror fogalmát, összességében tetszett. Külön érdemes megfigyelni a folyadékkristályos központi kijelző és a többiekhez képest anakroniszikus váltókar-erdő kontrasztját. Viszont kezet a szívre: ha arról van szó, önök miben bíznának inkább, holmi elektromos kapcsolóban vagy a bovden-kar párban? Na ugye, nincs is jobb egy izmos kis felező-kapcsolásnál, megadja a mechanikus kapcsolatot ember és gép között.
Az Amarok Highline a pickupok Passatja. Logikus, játékmentes, német, nem is vártunk mást. Elektronikusan kapcsolható az összekerékhajtás és felező, a 4Motion-rendszerre esküsznek a Volkswagennél, bár nem biztos, hogy az ötletszerűen variált kávébarna-fekete kombináció tetszetős lenne bárkinek is. A motorja azonban nagyon csendes, és bár mindössze kétliteres, a kettős feltöltésnek köszönhetően elég erős és virgonc, a váltója pontos, a kar meglepően rövid.
A Defender persze maga az ergonómiai borzalom, annyira kitekert pózban ülve kell vezetni (a pedálsor és a kormány tengelyének köze nincs egymáshoz), hogy elsőre mindenki a féket tapossa a kuplung helyett. A kabinja szűk, szinte ráfeszül az emberre, bár komoly terepen nem baj, ha nem pattogunk össze-vissza odabent, mint egy megkergült fasírt. A műszerfala egyetlen fröccsöntött darab, el tudom képzelni, hogy két szárnyas anyát kicsavarva kihúzzuk a francba az egészet, hogy jól leslagozzuk.
Jani kétszázasa pedig egy időutazás. A korabeli kocka-Pajerót idéző beltér, a még ma is pontos és precíz váltó és a szívódízel dohogása... megnyugtató dolog, hiszik vagy sem.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Trump vámjai miatt akár 4,5 millió forintos áremelkedés jöhet az amerikai autópiacon
A vámok emelése kéz a kézben jár az árak emelkedésével, amely az autóiparban járhat a legsúlyosabb következményekkel.
- Tesztek
Az egyik Yaris széttép, a másik meg ritkább, mint egy Bugatti
Bő 20 évvel ezelőtt is volt turbós Toyota Yaris, de az nem volt annyira brutális, mint napjainkban.
- Hírek
Extra pénzért árulna utólag aktiválható hatótávot a Rivian
Ez úgy lehetséges, hogy a Large+ akkumulátor teljesen megegyezik a Max változattal, ám előbbi kapacitását szoftveresen korlátozták.
- Hírek
Becsületesnepper: átgondolt döntés helyett úgyis mindenki BMW-t vesz majd a munkáshitelből
Pedig 4 millió forinttért már bőven lenne olyan használt jármű, amivel pénzt lehet keresni.
- Hírek
Minden negyedik ellopott autó Toyota Land Cruiser volt Japánban
A tízes toplistán csak Toyoták és Lexusok vannak.
- Tesztek
Jönnek a fiatalok, de a V12 örökBemutató: Rolls-Royce Ghost és Cullinan Series II
- Hírek
Másfél milliárd eurós hátbaszúrást kapott a Maserati
Et tu, mi fili, Stellantis?
- Hírek
Magyarországra érkezik a Chery második modellje, pedig még az elsőt sem láttuk
A Tiggo 7 és a Tiggo 8 az idei év második feltől lesz kapható.
- Közélet
A gatyáját is kifizette olvasónk, pedig ha OT rendszám, akkor kedvezményes biztosítás!
Az OT plakett kiváltásával automatikusan jár a kedvezményes KGFB is. Csak az időzítés nem mindegy.
- Hírek
Javítják a burkolatot, sávzárásra kell számítani az M0-son
A halásztelki csomópont térségében, az M1-es autópálya irányába.
- Hírek
Nem lehet leszoktatni az embereket az autózásról, ezt már a környezetvédők is látják
Meglepő mondás a fő környezetvédőtől. Kérjük vissza a szedánokat!
- Hírek
Véget ért egy nagy korszak: nem lehet többé Nissan GT-R-t rendelni
A Nissan hazájában, Japánban is leállt az értékesítés.
- Hírek
Reklámok lephetik el a modern autók infotainment képernyőit
A marketingesek számára ez valódi aranybánya lehetne.
- Hírek
Hihetetlen, de még mindig lopnak közlekedési táblákat szülinapi ajándéknak
Hiába von büntetőeljárást maga után, még mindig akadnak olyanok, akik közlekedési táblát lopnak.
- Tesztek
Joggal lehetett volna az Év AutójaTeszt: KIA EV3 Long Range Earth Plus
Tisztességes valós hatótávjával máris felfelé lóg ki a sorból, és ez nem minden.
- Hírek
Ennél menőbben nem lehet megünnepelni a Porsche 912 hatvanadik születésnapját
A magyar KAMManufaktur kitett magáért.
- Hírek
Íme az uniós terv a feltápászkodásra, Magyarországnak is jó lehet
Uniós hátszelet kaphat az akkumulátorgyártás.
- Hírek
Bréking: Meghallgatták az európai autóipar imáit, enyhítenek az emissziós szabályozáson
De a végső cél ugyanaz maradt.
- Hírek
Visszafordult a magyar újautó-piac
Közel 2 százalékkal csökkent a forgalomba helyezett új autók száma.
- Hírek
Emissziós pofont kaphat a Tesla
A többi autógyártótól kapott emissziós pénz kerülhet veszélybe.
- Hírek
„Digitális lasszóval” kapná el az ámokfutókat egy német mérnök
Bár vannak érvek a megoldás mellett, egyelőre korai arról beszélni, hogy ténylegesen megjelenjen az autókban.
- Hírek
Profi instruktorok segítségével tanulnak gyors autót vezetni a rendőrök
Ennek helyszíne a ZalaZONE autóipari tesztközpont lesz.
- Hírek
Ismét csökkennek az üzemanyagárak, januárhoz képest is olcsóbban tankolunk
Lassan, de biztosan olcsóbb az üzemanyag. Kérdés, hogy ez meddig marad így.
- Hírek
Egy idióta 50 helyett 171 km/h-val repesztett Esztergom belterületén
Negtatív rekorder lett.
