Teszt: Mahindra Goa DC 2.2 mHawk

Egy őszinte autó

2011. november 7., hétfő 06:18 |
Óvatosan közelítettem hozzá, de a végén nagyon megkedveltem.

A Mahindra Goa is megérkezett az aktuális ráncfelvarráshoz. A 2.5-ös dízelt leváltotta a m_Hawk becenévre hallgató 2.2-es, csinos kis intercoolerrel a tetején. Ez már 120 lóerős lett és 290 Nm-t tud, ami nem hangzik soknak, főleg a mai hazai pickup felhozatalnál. De menet közben, változatos földutakon megpakolva se éreztem kevésnek. Autópályán is kiválóan lehet vele közlekedni, és némelyik nálunk forgalmazott modellel ellentétben soha nem éreztem bizonytalannak, pedig ugyanaz a megszokott, elöl torziós-, hátul laprugós megoldás van benne, mint a többiekben. A motor nem forogja halálra magát, 130 km/h-nál 3000-et, 90-nél 2300-at, 50-nél negyedikben pedig 1600-at pörög.

A reggeli hideg zörgés után abszolút visszafogottan morog, egyáltalán nem volt zavaró a hangja, és az indiai abroncsok se túl hangosak, így 90-ig többé-kevésbé csendben autózgathattam. 100 felett azért megérkezik a szélzaj, de ilyen kocsinál ez nem olyan meglepő. A meglepő, hogy ettől még lehet benne beszélgetni, és kiválóan hallani a rádiót.

Ez annak is köszönhető, hogy egy négy hangszórós rendszert kapunk az pendrive-ot és SD kártyát is fogadni tudó Mahindra márkájú rádióhoz. És ugyan az első hangszórók az ajtókban a bokánknak nyomják a zenét, de a hátsók pont a fejmagasságba szórják, köszönhetően a szokatlan elhelyezésnek a tető hátsó részén, így meglepően jól szól a rendszer.

Ugyanis ez az autó magas. Nagyon magas, 194 centi, amiért erősen néztem,  befér-e a parkolóházba. Ami 210-es limitű, így az antenna leszerelésével sikerült bejutnom. Aztán el is felejtettem, hogy nincs fent, ugyanis a vétel szempontjából szinte mindegy, fent van-e vagy nincs, és ezt nem negatív értelemben értem.

A szabad hasmagassága csak 21 centi, ami a kategóriában nem rossz, nem is  sikerült leütni a földutakon. Jól összerakottnak tűnt, egyáltalán nem zörgött, még a hepéken és hupákon se, a sárban is csak egyszer akart elakadni, de a laza 4H-ba kapcsolásnak és az indiai offroad gumiknak köszönhetően gyorsan letudtam. A diferenciálmű automata, 80 százalékig képes összezárni.

Duplakabinos pickupok összehasonlítása

   Isuzu D-Max  Nissan NP300  Mitsubishi L200  VW Amarok  Toyota Hilux  Mahindra Goa
 Hossz 5035 5260 5045 5254 5255 5098
 Tengelytáv 3050 3000 2950 3095 3085 3040
 Hasmagasság 205 205 230 249 212 210
 Plató hossz 1380 1485 1505 1555 1547 1530
 Plató szélesség 1525 1390 1470 1620 1515 1520
 Plató belső magasság 480 435 460 508 450 550
 Fordulókör 12,2 12 11,8 12,9 12,2 11,2
 Első terepszög 34 33,4 31 28 30 39
 Hátsó terepszög 21 24,9 31 23,6 26 21

Beülve a kocsiba rögtön feltűnt a 90-es évek japán autóinak barna színösszeállítása, a fabetét ami egyáltalán nem akar fának látszani. De ezen kívül nem nagyon lehet belekötni a belsőbe: számtalan apró rekesz várja a telefonom, belépőkártyám, miegymásom. Sajnos itt is megvan a pickupok nagy hátránya, a csomagtartó teljes hiánya. Ráadásul a hátsó ülés se dönthető, így a mögötte lévő kis rész is kihasználatlanul marad. Így nem marad más hátra, mint felépítményezni a rakteret, a szokásos dobozos megoldással. Lehetőleg kevés átlátszó ablakkal.

Az ajtókra eléggé rátolták az üléseket, de azért nem annyira, mint a Land Rovereken. Így az ajtóban csak egy lapos hely maradt, cserébe középen szép széles sáv lett pohártartókkal, tárolókkal, és ide került a 4x4 kapcsolója is. Az összkerékhajtást 80 kilométerig kapcsolhatjuk, bár ennek nem sok értelme van, hiszen ahova ez kell, már úgysem száguldozik az ember. A ráncfelvarrás sok apró változást hozott a fülkében, például már rendelhető hozzá két légzsák, és kapott egy multikormányt, tempomattal.

A magas üléspozíció miatt kiválóan át lehet látni a forgalmon, a kormány jól van áttételezve, a fordulókör 11,2 méter, nem is rossz. A váltó ötfokozatú, jól kapcsolható, de nem túl kapkodós. Kellemes az áttételezés és így nem is hiányzott egy hatodik sebesség. Másfél hétig nyúztam a kocsit, ezalatt  túlnyomórészt városi forgalomban, mindennapi autóként használva 8,5 litert evett a common rail dízel.

A Goa (indiában Scorpio) a médiában

A bollywoodi filmesek megmutatják, mire képes egy Mahindra.

És reklámban is igen erősek

Ezeknél az autóknál az hátul utazók utasok szinte mindig másodlagos személyek, de nem a Goában. Itt a DC változatban hátsó szellőzőrostélyokat és extra hosszú ülőlapot ás könyöklőt kaptak, amit az utasaim nagyon dicsértek. Sajnos az viszont kiderült, hogy akárcsak a legtöbb mai dízelnél, itt se árt egy állófűtést beszerelni, mert 0 fok körül már igen lassan melegszik be a rendszer.

A plató 55 centi mély, 153 centi hosszú és 152 centi széles, ez kategóriájában a legmélyebb, kiterjedésében a középmezőnyben fut. Ez a verzió platóponyvás változat, ami annyit tett, hogy a belsejében sajnos nem volt rögzítési lehetőség csak a széleken.

Emiatt szinte csupasz a raktér, amit egy barátom gyerekei mindjárt kineveztek élményparknak, és fel le ugráltak, rohangáltak benne. A haverom kérdezte, hogy levegye-e őket, de jeleztem, hogy ebben nehezen okoznának kárt 1,5 meg 4-5 éves gyerekek. És ez a kategória legnagyobb előnye is, nehezen lehet benne kárt tenni. Mondjuk ha magamnak venném, azért raknék bele pár rögzitőfület meg platóbélést.

A nálam lévő modellben csak a légzsák és az ABS volt extra, ezeket egy csomagban lehet rendelni, így a nettó 3 999 000 akciós árra (listaár 4 350 000) még ráugrik 170 000 áfátlan forint. Az Isuzunál ennyiért a szimpla kabinos hátsókerekes alapmodellt kapjuk, igaz abban a klíma és a légzsák viszont széria. Az L200 nettó 4,6 milliónál kezdődik, a Ranger éppen kifutóban, új meg még nincs. Egy alap 4x2-es Amarokot 4,9 millióért tudunk elhozni, a Hiluxot pedig ötmillió alatt nem kapunk. A Goa nem tűnt rosszabbnak a többieknél, így elég jó ár/értékkel rendelkezik.

Támad India

Hamarosan két újabb családtag érkezik hozzánk a Mahindra családból. A XUV500, ami egy X5 méretű hétszemélyes SUV. A kocsit nemrég mutatták be, és a bevezetés utáni 8 nap alatt eladták a következő négyhavi gyártási kapacitást.

A másik testvér a Genio lesz, ami egy nagyobb méretű pickup, korszerűbb rugózással és sokak által elfogadhatóbb dizájnnal.

A tesztautót az Eurasia Motor Hungary-nak köszönhetjük.

Mahindra Goa 2011 DC 4x4 2.2 m_Hawk Mahindra Goa 2011 DC 4x4 2.2 m_Hawk

A Totalcar értékelése:

Nagyon kellemes autó, szinte minden helyzetben jól használható, el tudnám viselni következő autónak.

Népítélet:

  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Fenntartási költség
  • Ennyire szerette

Címkék:


h i r d e t é s

Totalcar áruház

tömítőgyűrű, főtengely
MAHINDRA CJ 3 Wagon 2.2 zárt terepjáró 1988-1992
14046 Ft
olajszűrő
MAHINDRA CJ 3 2.5 D nyitott terepjáró 1988-1992
888 Ft
További termékek »

Totalcar Magazine

Top speed: 466 km/h
The second generation of the Venom GT, the F5 was named after the top wind speed rating on the Fujita scale for a good reason.