Ezzel odaverhet a Ford a VW-nek

Ford Transit Connect 1.6 TDCI Trend – 2014.

2014.06.15. 06:42 Módosítva: 2014.06.15. 15:52

Adatlap Ford Transit Connect Trend 1.6 TDCi 115 LWB - 2014

  • 1598 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 116 LE @ rpm
  • 270 Nm @ rpm
  • 6 seb. kézi
  • Kombinált fogyasztás:
    4.9 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    5.7 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    4.4 l/100km
  • 4 960 000 Ft

Mekkora úr egy német postás! Igen, arrafelé egész jó furgonokat kapnak, mint például a VW Caddy. A Ford szemmel láthatóan valami hasonlót akart, és sikerült is, pár apró bibit leszámítva. De melyik autóban nincsenek bibik?

Fogadjuk el, hogy egy haszonjárműben az ember kevésbé szempont, bár az utóbbi tíz évben ez szerencsére változni látszott. A Ford weblapján is büszkén hirdetik, hogy a Transit Connect háromüléses (is lehet némi suskáért), csak azt felejtik el hozzátenni, hogy az ülés nem feltétlenül jelenti azt, hogy rá is lehet ülni. Merthogy a középsőnél nincs hely a lábnak, de ilyen apróságokon nem kell fennakadni. Ez az ülés csupán jogilag ülőhely, magyarán a rendőr nem büntet meg, ha valakit mégis sikerül behajtogatni oda.

Pedig megérdemelnénk.

Ettől függetlenül a Transit Connectet inkább háromüléses verzióban választanám, mert ez egy olyan zseniális ülés-tárolórekesz-könyöklő kombináció, amit akkor tudunk legjobban kihasználni, amikor nem ül rajta senki. Például a szélső helyen az ülés a padlóra lehajtható, háttámlástól, így magas cuccok a fülkében is szállíthatóak. Az ülések lapja fel is nyitható, a középső alatt tárolóhelyek is vannak. Azt is mondhatnám, hogy a Transit Connect a kishaszonjárművek Honda Jazze.

Azt viszont most sem kerülném meg, hogy a Ford hülye elnevezési káoszában rendet vágjak. A Transit név ne tévesszen meg senkit, mert az csak arra utal, hogy az adott kocsi haszongépjármű. A Transit Courier a legkisebb, aztán jön a Transit Connect kétféle tengelytávval (2,66 és 3,06 méter), egy lépcsővel feljebb a Transit Custom, ami kábé a Renault Traficnak felel meg, majd jön a sima Transit furgon, így, utónév nélkül. Ez az, amit már évtizedek óta Transitként ismerünk.

Ha személyszállítóról van szó, fura módon a keresztnév marad változatlan, és elé a Tourneo vezetéknév kerül, tehát a Connect személyautó-kivitelét Tourneo Connectnek hívják. Ugye milyen egyszerű? Csakhogy a haszonjárművekből is vannak soküléses kivitelek, hogy a példánál maradjunk, Nyugat-Európában forgalmaznak Transit Connect Kombit is, amiben ugyanúgy ülhetnek hátul is emberek, csak kicsit prosztóbb belül. Ezek után már csak egy kérdés marad: hogyan hívják a sima Transit emberszállító változatát? Szabad a gazda? Transit Minibus. Az hittem, a kardomba dőlök, mire megértettem.

Uraim, most, hogy végre magunkra maradtunk, rátérhetünk a lényegre, vagyis arra, hogy a Ford tényleg a Volkswagennek akar-e odavágni ezzel a típussal. Valószínűleg igen, no meg a Fiat Doblo Cargo Maxinak. A Transit Connect ugyanis gyakorlatilag akkora, mint a két ellenfél, viszont a raktere csak 3,6 köbméteres, míg a VW és a Fiat 4,2 köbmétert ad meg hivatalosan. Hogy mi lehet az eltérés oka? A Caddy raktere 10 centivel hosszabb, a Fiaté meg picivel szélesebb. A Connect viszont azzal vág vissza, hogy a dupla utasülés le/felhajtogatásával az össz-raktér 4,4 köbméter lesz. Ez azért nem rossz.

A Ford elég igényesen csinálta meg a rakteret, a kényes helyeket műanyag idomok védik, az ajtók üregeit meg farostlemezekkel zárták le. A padló is kapott burkolatot, bár ez csak a Trend kivitelen széria, amúgy feláras, az egyszerűbbeknél viszont nem is opció. Valószínűleg ez is hozzájárult, hogy a hatalmas doboz üresen sem kongott úgy, mint egy bili, és a fűtőműzaj is alig hallatszott.

Az ajtóbőség se tévesszen meg senkit: a legegyszerűbb Connecthez (Economy kivitel) 0, azaz nulla tolóajtó jár, az Ambiente és a Trend a jobb oldalra kap ajtót, a balért ezeknél is fizetni kell. Aki a legolcsóbb verziót keresi, csak hátulra kap egy kétszárnyas ajtót, de hogy abban üveg is legyen, már feláras (12 ezer + áfa), az üveg fűtéséért és a hátsó ablaktörlőért még külön kell fizetni (15 és 30 ezer + áfa). A típushoz egyénként még az utaslégzsák sem jár alapáron. Ha van extra, amit mindenképp érdemes megvenni, az a ledes raktérvilágítás: tényleg nappali világosságot csinál.

A kishaszonjármű amúgy az a műfaj, ahol az alapjármű elképesztően pronyó tud lenni, és ez alól ez a Ford sem kivétel. Klímát szériában csak a Trend csúcsváltozathoz adnak, a tükröket kézzel kell állítani, a csodálatos, sokgombos rádió helyén pedig csak fekete műanyag burkolat van, ahogy a képernyő helyén is. Mondjuk nem kár a 130 ezer forintos (+áfa) csodarádióért, ami még a legnagyobb teljesítménnyel sugárzott adókat is úgy fogta be, mintha az antennát lelopták volna a kocsiról. Pedig lenne benne fantázia, klasszul működik Bluetooth-szal, MP3-at jól lehet vele hallgatni.

Ami a dolog emberi oldalát illeti, az utasfülke egészen tágas, a válaszfal pedig tényleg elég helyet hagy, még a magas sofőröknek is. A műszerfal a mai fordos formákat követi, hasonlót láthatunk a Focusban, csak a haszongépjárműves környezethez igazították az anyagokat. Vagyis minden kemény benne, még a puha felszínt imitáló részek is. A vezetőpozíció kényelmes, a kormány tengelyirányban is állítható, a váltókar meg nagyon kézre esik, hisz nem a padlón van, hanem a műszerfalból kinövő konzolon.

A tesztautóba a 115 lóerős, azaz a legerősebb dízelt kaptuk, ugyanezt 75 és 95 lóerővel is meg lehet venni – nyilván a többségnek inkább ezekhez lesz kedve. A csúcsmotor igazán jó, már 1250-től vibrációmentesen tűri, ha terheljük, az utastérbe alig jön be a hangja és kifejezetten keveset fogyasztott, én városban 7 liter körül jártam vele. 270 newtonméter nyomatékkal mi gond is lehetne, igen jól megy.

Egyetlen rossz tulajdonsága, hogy elinduláskor, ha nem adtunk elég nagy gázt, egyszerűen nem hajlandó felpörögni. Ilyenkor nincs más, mint újra kikuplungolni, nagy gáz, és utána már tud gyorsítani. Persze még ez is jobb, mintha lefulladna, de azért szokni kell. A hatfokozatú váltója egészen jó. Fura módon teljesen olyanok az áttételei, mint egy személyautónak, üresen nem kettesből indul vele az ember.

Hogy jó-e a Transit Connect? Sajnos arra a megállapításra jutottam, hogy ma Magyarországon az emberek 75 százalékának ennél rosszabb a személyautója. Ez csendes, üresen sem úgy rugózik, mint egy szekér és a négy tárcsafékkel úgy lassul, mintha falnak ment volna az autó.

Csak egy dolgot nem tudok: vajon a kevésbé puccos, burkolatlan rakterű változatok 75 lóval mennyivel rosszabbak? Abban biztos vagyok, hogy ilyen könnyűfém felnis, fűtött első szélvédős, drága rádiós, erős motoros demóverziója kábé egy embernek lesz Magyarországon. Aki ezt a tesztautót megveszi. Hogy miért? Alaphangon 4,96 millió + áfa volt ez az autó, amibe még vagy 900 ezer + áfa forintnyi extrát bepakoltak, csak azért, hogy demonstrálják, mi mindent meg lehet rendelni a típushoz. Így a vége bruttó 7,44 millió. Ennyiből itthon a cégek vezetőinek szoktak Mondeót venni, nem furgont. A legolcsóbb változat egyébként a 75 lovas motorral az Economy rövid kivitel, 3,6 millió + áfáért, a hosszú verziót négymilliós nettó ártól lehet megkapni csupaszon és gyenge motorral.

Totalcar értékelés - Ford Transit Connect Trend 1.6 TDCi 115 LWB - 2014

8
TC

Meglepően kulturált munkakörülmények, finom motor, jó méretű raktér, hasznos opciók. A Ford jól rakta össze a csomagot, viszont az alapmodell felszereltsége gyalázatosan hiányos, még biztonság szempontjából is.

Népítélet - Ford Transit Connect

6,0
Nép
6.5
6.5
5.5
7.5
5

Az oldalról ajánljuk

F1: az Audi nagyon nem örülne a V10-es motorok visszatérésének
  • Hírek

F1: az Audi nagyon nem örülne a V10-es motorok visszatérésének

Bár a gyártó közleménye diplomatikusan fogalmaz, egyértelmű üzenetet hordoz.

március 25., 10:20
Méretes jégtáblákkal bombázta egy kamionos az autósokat az M7-esen
  • Hírek

Méretes jégtáblákkal bombázta egy kamionos az autósokat az M7-esen

Valószínűleg elfelejtette indulás előtt letakarítani.

március 25., 07:58
Feketelista készül a szabálytalankodó autósokról
  • Hírek

Feketelista készül a szabálytalankodó autósokról

A sebességtúllépők mellett az ittas vezetők és a mobilozók is felkerülnek a visszaesők listájára.

március 25., 14:16
Újabb kínai autómárka érkezik Európába, 1000 kereskedés megnyitása a cél
  • Hírek

Újabb kínai autómárka érkezik Európába, 1000 kereskedés megnyitása a cél

A márka 2025 végéig 10 országban nyitna kereskedéseket. Elsőként Németország, Norvégia, Dánia és Hollandia kerülhet sorra.

március 25., 11:44
H-alakú váltót szabadalmaztatott elektromos autóiba a Ford
  • Hírek

H-alakú váltót szabadalmaztatott elektromos autóiba a Ford

Jó vagy felesleges ötlet?

március 25., 13:07
Végre egy rendes hibrid rendszeren dolgozik a Volkswagen
  • Hírek

Végre egy rendes hibrid rendszeren dolgozik a Volkswagen

A Volkswagen eddig csak plug-in hibrid és lágy hibrid rendszereket kínált.

március 25., 11:54
BMW-s szakemberekkel erősít a Xiaomi Európában
  • Hírek

BMW-s szakemberekkel erősít a Xiaomi Európában

Európa sem marad ki a Xiaomi autóiból.

március 25., 09:27
Átvert a kereskedő? A legjobb bírósági eljárás az, amelyik megelőzhető!
  • Közélet

Átvert a kereskedő? A legjobb bírósági eljárás az, amelyik megelőzhető!

Elkerülnéd a bíróságra járkálást, de az igazadat érvényesítnéd hibás teljesítés esetén? Van megoldás!

március 25., 05:59
Cukorkával csalogatják a villanyautósokat, hogy éjszaka töltsék autóikat
  • Hírek

Cukorkával csalogatják a villanyautósokat, hogy éjszaka töltsék autóikat

Havi háromezer forintot lehet spórolni az autók sz éjszakai töltéssel Floridában.

március 25., 16:13
A Ford anno csinált egy hátsókerekes Focust, 420 lóerős V8-as motorral
  • Technika

A Ford anno csinált egy hátsókerekes Focust, 420 lóerős V8-as motorral

Azt akarták demonstrálni, hogy az új külön is megvásárolható motorjuk milyen könnyen elfér a kisebb motorterekben is.

március 25., 16:52
Az év üzlete: ha megveszed ezt a hat Porschét, kapsz hozzá egy kamiont, amire felfér az összes
  • Hírek

Az év üzlete: ha megveszed ezt a hat Porschét, kapsz hozzá egy kamiont, amire felfér az összes

Kizárólag egy tételben lehet megvásárolni.

március 24., 06:05
Már az FBI foglalkozik a Tesla-vandálokkal
  • Hírek

Már az FBI foglalkozik a Tesla-vandálokkal

Trump belső terrorizmusnak nevezte, úgyhogy ennek megfelelően kezelik a helyzetet.

március 25., 14:24
A legtoyotább Toyota
  • Tesztek

A legtoyotább ToyotaTeszt: Toyota Camry - 2025.

A korábbi generációknál nem ritka az egymillió fölötti futásteljesítmény, kérdés, hogy sportos hibridként is tudja-e majd.

március 24., 06:05
Valaki épített egy RC autót, 44 köbcentis, V8-as motorral
  • Hírek

Valaki épített egy RC autót, 44 köbcentis, V8-as motorral

Az apró motornak elképesztően jó hangja van és egész hevesen mozgatja az autót, amibe beszerelték.

március 25., 15:12
Erre nem vagy félkészülve: Nissan Muranóból csinálnak GT-R-t
  • Hírek

Erre nem vagy félkészülve: Nissan Muranóból csinálnak GT-R-t

Valaki nagyon vágyott egy SUV GT-R-re.

március 25., 07:10
Még mindig lehet foglalót tenni az új Tesla Roadsterre, pedig már öt éve hitegetnek vele
  • Hírek

Még mindig lehet foglalót tenni az új Tesla Roadsterre, pedig már öt éve hitegetnek vele

Először 2020-ra ígérték a megjelenését, utána 2021-re, majd 2022-re és így tovább 2025-ig.

március 25., 06:00
Ittasan rollereztek, a jogsijuk ment a levesbe
  • Hírek

Ittasan rollereztek, a jogsijuk ment a levesbe

Két zalaegerszegi férfit is pénzbírsággal, illetve több hónapos eltiltással jutalmaztak az ittas rollerezésért.

március 24., 07:48
Hatalmasat borultak a Porsche Carrera Cup időmérőjén
  • Hírek

Hatalmasat borultak a Porsche Carrera Cup időmérőjén

A pilóta sértetlenül megúszta.

március 24., 10:41
Nem erősebb, de mégis gyorsabb a frissített Audi RS3
  • Hírek

Nem erősebb, de mégis gyorsabb a frissített Audi RS3

Sokat számít, hogy mennyire agilis egy autó.

március 24., 09:09
Hadüzenet Trumpnak: új megoldást javasolnak a kínaiak, Pekingben járt a BMW-vezér
  • Hírek

Hadüzenet Trumpnak: új megoldást javasolnak a kínaiak, Pekingben járt a BMW-vezér

Összehaverkodna Kína az EU-val?

március 24., 15:19
Olcsó villany-Cupra, gyárlátogatás és nagy ígéretek
  • Hírek

Olcsó villany-Cupra, gyárlátogatás és nagy ígéretek

Megtekintettem a legolcsóbb elektromos Cuprát, vagyis a Ravalt, megnéztem a Seat és a Cupra gyárát és meghallgattam a két cég hangzatos ígéreteit.

március 24., 13:36
Megijedt az autós, hogy oldalba vágják, ezért oldalba vágott valaki mást
  • Hírek

Megijedt az autós, hogy oldalba vágják, ezért oldalba vágott valaki mást

Érthetetlen eseménysorozatot rögzített egy autós fedélzeti kamerája Ausztráliában.

március 24., 16:03
Megbízható Ferrarit akart, építtetett egyet egy Honda NSX-ből
  • Hírek

Megbízható Ferrarit akart, építtetett egyet egy Honda NSX-ből

Egy svájci férfi szerette volna átélni a Ferrari élményt, de nem akarta az olasz autókkal járó nyűgöket a nyakába venni.

március 24., 12:25
F1 kibeszélő: válságértekezletet tart a Red Bull, inog Lawson széke, Piastri letette a névjegyét
  • Hírek

F1 kibeszélő: válságértekezletet tart a Red Bull, inog Lawson széke, Piastri letette a névjegyét

Az ausztrál esőkáosz után egy valamivel unalmasabb futammal folytatódott a 2025-ös F1-es világbajnokság Kínában, de így is bőven van miről beszélni.

március 24., 17:26
Hyundai Insteroid 2025
  • Hírek

Hyundai Insteroid 2025

március 25., 11:33
Honda NSX (Ferrari 360 Replika)
  • Hírek

Honda NSX (Ferrari 360 Replika)

március 24., 09:04
F1 kibeszélő Kínai Nagydíj 2025
  • Hírek

F1 kibeszélő Kínai Nagydíj 2025

március 24., 14:06
Nissan Murano GT-R
  • Hírek

Nissan Murano GT-R

március 24., 13:16