Ideje eltenni a traktort...
...mondja a narrátor ebben a kitűnő, 1985-ben készült kétrészes kisfilmben.
Ami nemcsak arról az autóról szól, melynek láttán Giuseppe "Nuccio" Bertoneból kiszakadt egy "hűvazze!", hanem egy kicsit arról is, hogyan mert nagyot álmodni egy olasz szerelő, aki a szövetséges hadsereg után visszamaradt raktári készletekből összetákolt traktorokkal csinálta meg a szerencséjét, majd hogyan tudta meg is valósítani azt az álmot. Ferruccio Lamborghini nélkül sokkal szegényebb lenne a világ, de legalább annyi köszönet jár a Miuráért, az Espadáért, Isleróért, Diablóért és nem utolsósorban a nekem legkedvesebb Countachért a capo di tutti capinak, Enzo Ferrarinak.
Mintegy 23 éve történt mindez, akkoriban éppen a svájci Mimran fivérek (főként az ifjabbik Patrick) ráncigálták kifelé a dagványból az olajválság sújtotta céget, amely inkább megtérdelt magyar ökör volt, mintsem büszke katalán bika. Persze nem ment minden egyszerűen. Patrick Mimran 1980 júliusától csupán igazgatta a céget, megvenni csak 1984-ben vehette meg (3 milliárd 850 millió líráért, ami akkoriban 3 millió dollárnak felelt meg) miután bizonyította kitűnő menedzseri mivoltát és újra nyereségessé tette azt. De az üzleten kívül máshoz is értett. Okos döntést hozva megtartotta Giulio Alfieri zseniális konstruktőrt (2002-ben hunyt el) aki 1953-tól Gioacchino Colomboval (gyönyörű ez a sok szálon futó össze-összefonódó olasz autótörténelem) dolgozott a Maserati hat- és nyolchengeres motorjain, míg 73-ban Ferruccio el nem csábította. Megtartotta azonban Ubaldo Sgarzit is, az öreg rókát, aki 1964-től dolgozott menedzserként a Lamborghininél. (Mintegy 30 év után, 1994-ben hagyta ott, szívében a fájdalommal, mikor indonéz szélhámosok kezébe került a cég.)
De vissza 85-be, a kisfilm idejébe. Minden rendben, nyereséges a cég, Sant' Agata fölött süt a nap, a vidéken pedig vissza-visszaverődve házfalról-hegyoldalról, végighömpölyög a 12 henger szimfóniája. A karmester ezúttal is Valentino Balboni, és maga Ferruccio Lamborghini, aki legalább olyan büszkén feszít a traktoron, mint az autóban, ami gyermekkorunkban nekünk volt A Lamborghini.
Kellemes szórakozást!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
