December 30. A család egyik fele már negyedik napja lázasan fekszik, lényegében antibiotikumon és lázcsillapítón él, odakint az egyik pillanatban havazik és mínusz nyolc fok van, pár órával később már tavasz. Bolond időket élünk.
A karácsonyi koleszterin-overload és a szilveszteri alkoholmámor között félúton tán nem is esik rosszul megpihenni egy kicsit, nagy levegőt venni az év utolsó napja előtt.
Mondom, bolond időket élünk.
Az ünnepi stressz már elmúlt (na, ha valami miatt, akkor ezért lehet nem szeretni a karácsonyt), ideje ilyenkor egy jó pohár vörösbor mellett a múltba révedni. Nem egy klasszikus mi történt a múlt évben-szerű poszt lesz ez, hiszen nagyjából mindenki tisztában van azzal a pár pillanattal, ami örökre megamarad neki a 2009-es esztendőből. Kicsit tágabb értelemben, elvonatkoztatva a személyes, családi dolgoktól összegeztem magamban mindazt, ami történt itt, a Belsőségen.
Először is nagyon nehéz egy jól működő dolgot átvenni és - ha némiképp más formában is - tovább működtetni, csinálni sikerrel úgy, hogy az ember ne szemlesütve nézze magát ama borospohárban. Tán nem hiúság azt mondanom, hogy nyugodtan hörpölök, hiszen - és ebben kollégáim is oroszlánrészt vállaltak - a blog tovább él és halad, méghozzá előre, jó irányban. De ezt majd megmondják önök, olvasóink, illetve ti, barátaim, akiket éppen az egyre növekvő és népes Belsőség-közösségnek köszönhetően ismerhettem meg személyesen.
Nagyképűnek gondolhatnak, mikor azt állítom, hogy növekszünk, de nem a hasamra ütve írom mindezt, a számok is azt mutatják, hogy egyre több olvasónk van. Rengeteg az új hang, sokan tűntek fel a semmiből, hogy aztán valamilyen módon itt ragadjanak, vagy legalábbis rendszeresen visszanézzenek ide, ebbe az autóbuzi olvasztótégelybe. Attól függetlenül, hogy kommentelnek vagy sem, attól függetlenül, hogy véleményük sarkos, bántó-e vagy sem. Üdvözlöm őket, öreget vagy fiatalt, profi sofőrt vagy kisiskolást.
Aminek azonban legalább ennyire örülök, az az, hogy a kezdetektől, vagy legalábbis évek óta, jelen lévő keménymag is megmaradt. Ők az a tán kéttucatnyi név és arc, akik látják, mit sikerült mára összehoznunk, ők azok az emberek, akik a velünk együtt eltöltött időnek köszönhetően már szinte a szerkesztőség részét, az X-edik, láthatatlan kollégát adják. Régi és új, így van ez rendjén, még akkor is, ha a kommentablakban sokszor ütköznek az érdekek és vélemények, de ez most nem fontos.
A fontos az, hogy mára elértünk oda, hogy az Index csoporton belül a mi közösségünk jelen állás szerinti 227 tagjával tán a legnagyobb, de ha nem is, akkor is kiemelkedő helyet foglal el. És ez jó, nagyon jó, mert azt jelenti, hogy ebben az országban van valami, ami ennyi - sokszor nagyon különböző - embert összeköt és tart. Nem utolsó sorban pedig ezek az emberek képesek arra, hogy a web jótékony takarója alól kimászva találkozzanak egymással és barátokká legyenek.
És ez az idei találkozónkon ismét bebizonyosodott. Pedig kevésen múlt, hogy lett egyáltalán. nagy hiba lett volna kihagyni, így most már biztos, hogy jövőre is megtartjuk mindkettőt. Azt hiszem, aki valaha is eljött legalább egyre, az tudja, hogy érdemes rászánni az időt és pénzt, hiszen sosem lehet tudni, mennyire lesz asznos egy telefonszám vagy jó tanács.
Nevetni fognak, de éppen az az utolsó mondat volt az, ami az előbbi szófosást megindította, holott teljesen máson gondolkodva jutottam el idáig. Ha vissza akarnám fejteni a szálat, akkor pont Michael Schumacher Forma-1-be való visszatérésével kapcsolatban ugrott be. Hazudnék, ha azt mondanám, hogy teljesen hidegen hagy, sőt, azt sem állítom, hogy egyetlen versenyt sem néztem meg, mert mindegyiket láttam. Hogy kötelességből vagy inkább megszokásból, azt nem tudom.
Szóval Schumacher visszatér, Ecclestone pedig boldogan csóválja a farkát, hiszen vele együtt jön az a több százezer rajongója is, akik ismét megtolják a Forma-1 szekerét és megtömik a néhol már foghíjas lelátókat. Akinek egy kis sütnivalója van, az tudhatja, hogy a hétszeres világbajnok nem küszködik pénzhiánnyal, a Mercedestől kapott pár millió valószínűleg nem oszt, nem szoroz. De hogy miért is jön vissza, arra egész összeesküvés-halmaz alakult már ki. Szerintem a megoldás egyszerűbb, mint hinnénk: azért, hogy újra német csapat német pilótája legyen az F1 bajnoka.
És a Mercedesnek nagyon jó terve van erre.
Egyrészt Schumacher és Brawn még Jean Todt nélkül is nagyon erős kettőst alkotnak, másrészt pedig ott van Rosberg, aki a legjobbaktól tanulhat és ha kell, akkor az utóbbi idők egyik legsikeresebb, legtapasztaltabb bajnoka fedezi majd. Márpedig, szeressük vagy sem, Schumacher van annyira profi és fegyelmezett, hogy elfogadja ezt a felállást, már csak azért is, mert vesztenie nincs mit, versenyezni pedig szeret.
Ha csak nem lesz olyan gyors, hogy saját maga induljon harcba a nyolcadik címért. Ha másért nem, hát ezért az idén is nézem majd a futamokat. Nagy úr a kíváncsiság. A Forma-1 pedig még mindig a leggyorsabb versenysport. (Istenem, csak az a buta előzés-szabály ne lenne. Ezt halkan teszem hozzá.)
Látják? Így jutottam el odáig, hogy megköszönjem blogunk minden olvasójának az időt, amit idén velünk töltött, nagy terveink vannak jövőre, érdemes lesz itt maradni. Boldog, balesetmentes új évet midenkinek. Ja, és csak előre, egy lépést sem hátra!

Az oldalról ajánljuk
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
