Kétféle nap létezik egy férfi életében. Amikor autót vesz, meg amikor nem.
Az autóvevős: ünnepnap. Hetekig, hónapokig szokás készülni rá, mint egy rendes esküvőre. Tétova keresgéléssel kezdődik, gondolatban ízlelgetjük a szóba jövő típusokat, teszteket olvasgatunk, fórumokban veszünk el, de leginkább csak a használtautós oldalakat túrjuk. Krónikus esetekben figyelőket állítunk be a hahun, a mobilén, a scouton. Ha azon kapjuk magunkat, hogy hajnali kettőkor még a leboncoint lapozgatjuk, vagy a szerb használtautós szájtokat, már érdemes szakemberhez fordulni.
De amíg vissza tudjuk szorítani a kórt napi egy-két percre, amíg aznapi primadonnánk homályos fotóin elmélázunk - nevezzük légzésgyakorlatnak - nincs ok az aggodalomra. Évekig stabilan lehet tartani ezt az állapotot, a mellékhatások minimálisak. Hetente egy-két link a haveroknak, gyakorlatozzanak ők is a monitor előtt, néha egy kis szorítás a mellkasban, ha nagyon jónak tűnik az ajánlat, ennyi.
Ha megérik az elhatározás, hogy venni kell, általában kezd letisztulni a kép. Néhány típusra fókuszálunk, faggatjuk a haverokat, majd következik a telefonálós, megnézős fázis. A sok hulladékra pazarolt idő után aztán - ha elég türelmesek vagyunk - előkerül a gyöngyszem, amelyről, már amikor meglátjuk a kert végében, tudjuk, kell. Alig bírjuk palástolni lelkesedésünket az eladó előtt, a formaság kedvéért alkudunk csak, és a biztonság kedvéért alszunk rá még egyet, hogy egészen biztosak legyünk a döntés helyességében. Majd megvirrad a nagy nap, és izgatottan kivonulunk, zsebben a zsével.
Pénteken szó sem volt erről. Az ébredés utáni, felkelés előtti félkómában talán épp azon meditáltam, hogyan szabadulhatnék meg a fölösleges ballaszttól, hogy tartani tudjam magam a két autó aranyozott keretbe foglalt ideáljához. Egy használós, meg egy hobbizni. Több nem fér bele az életembe, nem tudom rendben tartani őket, elkallódnak, lepusztulnak, szétmállanak. És akkor még nem is beszéltünk a pénzről. Bárcsak talpra állna már a Rozi, akkor kiegyelhetném az autóparkomat, és beállna egy boldog metastabil pillanat, amikor egy sóhajtás erejéig úgy tűnik, minden rendben.
Erre ezt köpi reggel a figyelő. Értékes darab, mint aznap később megtudom Csikóstól, mármint a figyelő, mert most már nem lehet beállítani olyat, hogy minden 85 előtti autót megkapjunk reggel a postaládánkba. De ezt még egy meggondolatlan, bohém pillanatban kattintottam be, olyan régen, hogy már nem is emlékszem, mikor. Azóta keseríti az életem.
Volt már ilyen, nem egyszer. Szinte minden héten akad érdekes autó, végigkattintgatom a galériát, két-három másodpercig ábrándozom, vajon mennyivel szarabb a valóságban, mint fotókon, aztán piros kereszt, lecsapom a laptop fedelét, mire beérek a szerkesztőségbe, el is felejtem. Az XR2-es ennél mélyebben beégett, elég ritka darab. Itthon még nem is láttam ilyet. Pláne nem ennyiért. Amikor leülök bent a gép elé, még mindig ott motoszkál a fejemben. De kizárt, hogy felhívjam, nem vehetek még egy autót.
Göbi igazi bajtárs, és igen bölcs ember. Nem tartja bent, ami a szívét nyomja, nehogy elgennyesedjen. Péntek délelőtt egy kétliteres 124-es Fiat hirdetését küldi körbe a brigád érintett tagjainak, ezzel könnyít a rá nehezedő terhen. Nem rossz a Zsiguli-ős, egy kontrázáshoz épp elég indok. Beböffentem az XR2-t a kollektív köztudatba. Fukusimán átbukik a cunami.
Fejetlenség, kapkodás, keressük a leállító gombot. Csikós két másodperccel a hirdetés megtekintése után lengeti a bibliát: gyerekek, ez 1900 eurót ér hármas állapotban, és az árfolyam meredeken emelkedik. Jó, legyen csak négyes, akkor sem százezer magyar forint az értéke. Hirtelen csődület alakul ki a monitor körül. Nem látjuk a hibákat. A kasztnin nem látszik súlyos korrózió, eredeti a matricázás, minden kellék megvan. Kerek fényszóró, pepperpot-felnik, gyári ülés, piros keretes óracsoport, szpojlerek, egyszerűen minden. Hihetetlen.
Turkálok a fiestás emlékeim között, eszembe jut angol csoporttársam ezres Mk1-ese. Az is kerek fényszórós volt, kanárisárga, nagy kipufogóval. Amikor az első vidám kör után megkérdeztem, milyen erős a gép, azt mondta, pszt, erről nem beszélünk. Lehetett vagy negyven lóerős, de az is nagyon akart menni, élmény volt vele minden kilométer. Mit tudhat egy 97 lóerős XR2? Mert akkor még azt hisszük, 97 lóerős.
Elhangzik a hot hatch-ek ősatyja szókapcsolat, és Zách Dani már pukkad a röhögéstől. Hányszor sütöttük már el ezt a kifejezést? Igaza van. De fogalma sincs, mi ez az autó. Pistából viszont ömlik a lelkesedés, nekik is volt Fiestájuk. Hej, de megvenné, ha lenne rá egy nem felcímkézett százasa. Göbi a tettek embere, rövid e-mailben közli, amint le tudja pattintani a rábízott gyereket, elmegy megnézni. Úrrá lettünk a krízishelyzeten, megfékeztük a láncreakciót. Pillanatnyi nyugalom áll be, hiszen világosnak tűnik, ha jó az autó, Göbi ráröppen. Ha meg nem jó, fölösleges is foglalkozni vele.
Korai volt az öröm. Érzem a sajgó fájdalmat Motordoktorunk izgatott hangján a telefonban. Sokat állt, két hengerrel indult be, csurog a benzin a fojtószelep mellett. De egészséges hangja van, nem füstöl, csak szürkén, a túladagolástól. A kaszni meg - teljesen ép. Jó, van két folt a doblemezen, de kábé ennyi. Az ülések kemények, a belseje egy alapos pucolás után elfogadható lenne, nincs szétfaragva, lefingva. Eredeti a fényezés, érted, egy XR2, amit nem törtek össze. Hol találsz ma ilyet?
Mondjuk, kissé zűrösek a figurák, akik a XVIII. kerület kevésbé előkelő negyedében árulják. Egy nyolcvannégy éves nénitől vették, nem titkoltan haszonszerzés céljából, de úgy tűnik, a papírok rendben vannak. Az apuka maga küldte be a purdékat a lakásba, mondván, sose veszik meg a gépet, ha ennyien ellepik az udvart. Készüljünk fel egy elmaradottabb szociális környezetre, ha netán elmegyünk megnézni.
Miért, te nem veszed meg? Nem azt mondtad, hogy az autó rendben van? De, de, csak tudod, ott az a rakás Bogár az udvaron. Nem mehetek haza még egy autóval. Döbbent csend. Nem jutok szóhoz. Figyelj, egy pillanatig nem kételkedek a szakértelmedben. Márpedig ha ez az autó jó, akkor ennyiért meg kell venni, nincs mese.
Göbi hajthatatlan. Ismét kezelhetetlenné válik a helyzet, nő a nyomás a reaktortérben. Csikós összeroppan, nem tudja feldolgozni. Utolsó reménységünk Sipos úr, a megrögzött fordos, hátha ő megveszi. Ezt nem lehet ott hagyni. Hívom, foglalt. Már Csíkkal beszél, de nem tudja átérezni a helyzet komolyságát. Ilyenkor márpedig áldozatokat kell hozni. Na jó, felhívja Miki barátját, ő éppen autót keres.
Nagyjából ekkor szakadt el bennem valami, egyszerűen nem bírtam elviselni a feszültséget. A nem veszek autót nap átváltozott autót veszek nappá. Felhívtam Sipos urat: ha nem szánja rá magát a Miki, ne hagyja ott, átveszem. Menjek inkább én - így kedvenc kibicünk - annyira nem érdekli a Mikit.
Már az eladó van a vonal végén: mikor érek oda, mert más is jelentkezett. Aki előbb jön, az viszi. Fél óra, saccolom be a távot Óbuda és Pestlőrinc között, és ebben már benne van az a tíz másodperc, amíg Pistát megdumálom, kísérjen el. Adásvételit nyomtatunk, pénzt vételezek az automatából, Winkler felteszi a lemezjátszóra az XR2-himnuszt, és már kormolunk is át a városon.
Hoppá, miért is nem vette meg Göbi? Hívom a barátnőmet. - Figyelj, meg kell vennem egy autót. Kicsi, piros, és nagyon ritka. Imádni fogod. Valószínűleg nekem is kellett volna pár másodperc, hogy ezt feldolgozzam így késő délután, derült égből. Miután ez megtörtént, a drága leány már jönne is velünk. De nem lehet, nem veszíthetünk időt, aki előbb jön, az viszi. Még gyorsan elmondom a paramétereket, amelyek alapján megtalálja az autót. Két perc múlva jön az sms: adj gázt! Hadd utaljak itt az Égéstér 11. adására, ahol a frusztrált férfi versus későn hazaérkező férfi témát gyönyörűen kibontják nálam tapasztaltabb munkatársaim.
Kínzó negyedórát dekkolunk a megadott címen, mert az eladónak el kellett mennie otthonról. Próbaúton van egy másik vevővel? Már eladta, és hiába várunk? Találgatásunknak egy közeledő kombi Astra vet véget, megjöttek.
Csak az autót látom. Pont olyan, amilyennek Göbi mondta. Imádom ezt az állapotot. Lemattult piros fény, de minden eredeti, nincs szétrohadva, nagyon közel van a hibátlanhoz. Az áhított kaliforniai autók szoktak ilyenek lenni, ez viszont Kőbányáról jött. A műszerfalat szétszívta a nap, vannak kopottas részei, de egy harminc éves, soha fel nem újított autót nem így képzel el az ember. Faarc, faarc!
Nekünk már négy hengerrel indul, ordítva hörög alapjáraton, de egészséges hangja van. Az udvar melletti zsákutcában kettesig tudok felváltani, kapar a Fiesta a csepegő esőben. A váltóból csúnya hang jön, kicsit kopog a futómű, de alapvetően működőképes. Kis törődéssel veszett jó autó lehet belőle, sokat nem kell rákölteni. Gyors papírellenőrzés: az alvázszám stimmel, a motorszámból egy karakter nem. Mókolásnak nincs nyoma, csak egy hármas helyett nyolcas van a blokkban. Biztos elírás.
A motortér két oldalára sorakozunk fel, velünk szemben az eladó. Azzal vezetném fel az alkut, hogy ezt az üzletet én ma délután megütném, ha meg tudunk egyezni. Olyat abban a helyzetben mégsem akartam mondani, hogy itt a pénz a zsebemben... Emberünk ránk sandít, és tiszta vizet önt a pohárba: srácok, annyit tudnotok kell, hogy egy forintot nem engedek. Amennyiért meghirdettem, annyi az ára: kilencven. Szomorúan egymásra nézünk Pistával, majd szavakba öntöm vételi szándékomat.
Halvány gőzöm sem volt, hogy valójában hol vagyunk, de valamiképpen minden ilyen hely egyforma. Ahol én felnőttem, ott is volt ezekből elég, Amerikában gettónak hívják ezt és milliárdos rappereket-filmszínészeket termel ki magából. Vagy emberi roncsokat, lecsúszott egzisztenciákat. Mifelénk maradt az utóbbi, bármennyire is szeretnék a jólfésült, nagyszájú budapesti fehér fekák, talán csak a BAZ megyeiek tudják, milyen nyomasztó tud lenni egy ilyen hely.
Zsákutca. Egyik oldalról pusztuló gyártelep, mellette – éles kontrasztként – felújított csarnok, mint virág a szeméttelep mocskában, valaki lát még fantáziát ebben vagy csak olcsó a bérleti díj? Utóbbin nem csodálkoznék. A vasúti munkások takaros, emeletes-kisablakos házainak (vagy talán finánc-laktanya volt?) csipkézett ablakpárkányairól, a falakról folyik a szennyes esővíz. Budapest fölött mindig kék az ég? Lófaszt, tetves szmog van mindenfelé.
(Bandi, parkolj orral az utca kijárata felé. Miért? Mert ha sietni kell, nem kell forgolódni.) Nem vagyok ijedős fajta, de jobb az elővigyázatosság, pénz van nálunk, még ha nem is sok, valakinek sokat jelenthet. Bár – tapasztalataim szerint – az úri, kereskedő cigányban van tartás, lehet velük egyezkedni, kicsit olyanok, mint az arabok: ha látják, hogy alkudsz és komolyan gondolod, örülnek neked, mert elviszed a portékát.
Nem kellett alkudni. A százra meghirdetett autót lealkudta magának a kereskedő (Most szólok fiúk, hogy a kilencvenből nem engedek!) Kezelhető ember, nem a mellébeszélős fajta, hagyott minket, nézzük át. Tudtuk, hogy el akarjuk vinni az autót, ez ma velünk jön haza, mindenképpen. Bandi kigurul a kapun, utánanézek: egy nyomon fut, nem lóg róla semmi, kicsit füstöl, le van szarva, az csak a karbi.
Ott maradok egyedül, a kis XR2 még száraz helyére éppen csak csepereg az eső a diófáról, purdék kiabálnak-sikítoznak, az egyik emeleti ablakból kinéz egy 15 éves forma lány, ilyen hosszú, göndör hajjal és arccal Hollywood sztárt csinálna belőle.
Jön a jól fésült, frissen borotvált testvér egy bukólámpás Celicával. Egy rövid próbaút után 120 ezer forintért viszi el a szemre hibátlan, kétliteres, benzines, első generációs Mondeót, működőképes klímával, négy villanyablakkal. Ki tudja, melyik telephelyen köt ki egy háromkilós cédulával?
- Látom, azért megy a bolt. – töröm meg a kínos csendet, cigarettát adok, rágyújtanak (egy fiatal srác az ügyintéző, a tömzsi a kereskedő, időközben Bandi is visszaért, rángatózik a szája széle, mert vigyoroghatnékja van, de nem mer.) Tizenkilenc autót adott el a héten, jobb lesz, mint a múlt hónapban, akkor összesen elment negyven.
- Dolgozom. Sokat dolgozom. Lopni nem fogok, mert így is megvan a pénzem. Csak sokat kell menni, cédulázni, autót elhozni. Öt gyerekem van 1,2,3,4,5 évesek, mind éhes. Egész nap kinn vagyok inkább, de rám ne mondják, hogy naplopó cigány vagyok.
- De nem zavarjátok ti ezzel a környékbeli kereskedők köreit? Hiszen az orruk előtt áruljátok az autókat, olcsóbban…
- Ugyan, ők viszik el a legtöbbet. Ha mink befejezzük, ők is bezárhatnak. Aztán ide úgysem jön senki befenyíteni, ugye, Lacika?
- Tudod, nekünk csak egy telefon és nagyon komoly emberek jönnek, nagy a család. Mi elvagyunk itt magunknak, ők megveszik és mindenki elégedett. Régen csinálom már ezt, engem nehéz átverni, meg értek is az autókhoz, de hogy erre a pirosra miért hívnak ennyien? (Mert negyedáron adod a piacihoz képest, azért.)
Vinnénk már az autót, lassan átfagyunk Bandival mindketten, nehezen leplezzük lelkesedésünket, mert ilyen tényleg nincs. Emberünk látja, hogy sietős, ezért magyarázni kezd.
- Fiúk, látom, ti amolyan szerelőfélék vagytok?
- Ö, mondjuk, ja.
- Én nektek akarom adni az autót, ez biztos, de már úton van egy vidéki vevő, mindjárt itt lesz, nem mondhatom neki azt, hogy meggondoltam magam. Valamit ki kéne találni.
(Spekuláció alert, legyünk észnél, mert a legrosszabb az lenne, ha alkudozásba és licitálásba fajulna a dolog az érkező érdeklődővel. Százezer pénz van nálunk, nem mehetünk tovább. Szaván kell fognunk.)
- Figyelj, a telefonba azt mondtad, hogy aki korábban érkezik, az viszi, mi itt vagyunk már lassan másfél órája, itt a pénz, vinnénk az autót. (Hatott.)
- Igazad van, de valamit mondanunk kell annak, aki jön. Cseréljük meg a gyertyakábelt vagy valami, hogy ne induljon, húzzuk le a testkábelt vagy mondjuk azt, hogy rossz.
Bandi nem értette, látszott rajta, hogy nincs ínyére az ilyesmi, nem kéne hazudni, ráadásul nem egészen erről volt szó. Nyugalom, megoldjuk, csak jöjjenek már, lassan szürkülni kezd és nem ez az a környék, ahol szeretném megvárni az estét.
Két rosszarcú jön. Kézfogások, ők azok. Az egyik szerelőféle, a másik a vevő, olcsón fenntartható melósautót keres. A kis Fiesta lámpáin végigfolynak az esőcseppek: ne adjatok oda nekik, ne adjatok oda nekik.
Persze, hogy nem. Egyrészt mi visszük, mi érkeztünk korábban és kész. Akkor is, ha neki is kell. A megegyezés az megegyezés.
- Nézze, mi megvettük volna az autót, de nem stimmel a motorszám, kár érte, egész szép a bódé, alig pár helyen rohad. – mondom neki, és nem is hazudok sokat, ha van olyan hülye, hogy nem nézi meg a hibátlan bódét, akkor az ő baja. A motorszám pedig tényleg nem stimmel, igaz, csak egy karakter, 3 helyett 8 van beütve (vagy csak rosszul olvasták le anno).
Hümmög egy kicsit és elmegy. Kár belé ezt az autót, ennek ezres Swift kell, az remek melósautó lesz. Ez a kis kincs maradjon meg nekünk.
Mindenki fellélegzik, az üzlet megköttetik, a papírok stimmelnek, ki van töltve az adásvételi. Nem volt gond, nem rikácsolta körbe az autót, látta, hogy fölösleges beszélnie. Mindenki elégedetten távozott, a másodlagos autópiac igazi hiénáit sokan megvetik, pedig szerepük legalább annyira hasznos, mint az állatvilágban. Bedolgozzák, elbontják a szemetet, forgásban tartják a jót.
És néha hibáznak, futni hagyják a zsíros, nagyseggű antilopot. Mi pedig megvesszük.
Pista
A visszafelé úton a szerkesztőségbe persze elkezd melegedni, oltári benzinszaga van, de csíp, mint a lódarázs. Már nem kell lepleznem ujjongásomat, folyamatosan vigyorgok. Reggel még nem is sejtettem, hogy estére XR2-tulaj leszek. És milyen pazar XR2-es tulajdonosa.
Csikós és Zách Dani még a parkolóházban vannak, amikor megérkezem, éppen henkölik Dani BMW-jét. Csík nem bírja ki, elviszi a Fiestát egy körre. Megerősít benne, hogy ezt nem lehetett otthagyni.
Ahogy ott állunk a kis piros mellett, az eufóriából némileg magamhoz térve tudatosodik bennem, hogy ilyen jó autót még sose vettem. Nem ár-érték arányról beszélek, hanem állapotról. Rozi? Sajnos nem szabadna egy posztban említeni vele. A 02-esem is éppen csak vonszolta magát, amikor hozzám került. Hétköznapi nyúzós autóim pedig lényegében roncsok voltak ehhez képest.
Bocs, srácok, önző voltam. Abban a néhány tiszta pillanatban, amikor ezen a válságos napon képes voltam gondolkodni, rájöttem, csak nyerhetek, ha megveszem. Most ne is menjünk bele, hogy egy fél ájfón vagy egy közepes bicikli árát költöttem el, világos, hogy ennél többe lesz a végén. De még sosem volt XR2-esem, és csak egyszer élünk. Meg kellett lépni.
Hogy mi lesz vele, még nem tudom. Lehet, hogy használom, amíg jól esik, aztán elpattintom – annyit kapni fogok érte, amennyit ráköltök, ha itthon nem is, kicsit nyugatabbra biztosan. De attól tartok, máris túlságosan megszerettem. Érezhető életminőség-javító hatása van, állandóan mosolyít, csak ha rá gondolok.
Pedig még volna mit csiszolni rajta. Naponta beletankolok egy ötezrest, amivel úgy harminc-negyven kilométert el is megy. Miután pótoltam a hiányzó hűtőfolyadékot, már kevésbé melegszik, viszont szemérmetlenül pisil a hűtőrácson keresztül, ha éppen melege van. Hogy ettől függetlenül mennyire észveszejtően hangulatos kisautó, inkább mondják el helyettem mások.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
