Korábbi posztunkban arra kerestük a választ, hogy mennyire vonzó Magyarország jelenlegi legolcsóbb új személyautója, a Lada Kalina a hasonló áron kapható használt alternatívákkal szemben. Most ezt a gondolatot tovább fűzve vizsgáljuk meg, hogy milyen a használt kínálat egy új Ford Focus áráért. Ahogy korábban, úgy most sem a gyári honlapon található listaárat vettük alapul, hanem a kereskedők által hirdetett legalacsonyabb készpénzes árat, azaz az egyhatos, szívó benzinmotoros Focus esetében 4,154 millió forintot. (Fordos finanszírozást választva amúgy további kétszázezret spórolhatunk.)
Használtat egy új Lada áráért?
Pár forint híján két és fél millióért vihetünk haza egy új Grantát a kereskedésekből. Ajánlunk pár alternatívát a használt piacról.
Hogy miért pont a Focus? A kompakt Ford színre lépése óta a kategória egyik etalonja. Azt kínálja, amit a mindenkori kompaktoktól elvárunk: elég nagy négy főnek (~egy kétgyerekes családnak), városban és autópályán is megállja a helyét, valamint tartalmazza az aktuálisan elvárható biztonsági és kényelmi berendezéseket. Mindeközben jelenleg alapáron pedig jóval olcsóbb a kategóriateremtő Golfnál, amiből 4,69 millió alatt nem találtunk eladó példányt, és az is egy 4 ezer kilométert futott szalonautó. A listaárak szerint egyébként a Focus 4,98, a hetes Golf pedig 5,52 milliótól indul.
Ilyen halk még sosem volt
A kötelező orrplasztikával végre a Focusból is kozmopolita lett, de nem a harcsaszájról szól a ráncfelvarrás.

Mielőtt elmerülnénk a használt autók tengerében, elmondjuk mit tud ennyiért a Ford. Ötajtós, a klímája manuális és nem csillog metál fényezésben. Motorja 1,6-os, 125 lóerős, benzines. Vannak benne légzsákok, ABS, ASR és ESP a biztonság oltárán áldozva; elektromos ablakok, tükrök és mp3-as fejegység aux csatlakozóval a kényelemén. És most irány a használtpiac!
Praktikus
A 2012 óta gyártott Prius+-t sok mindennel lehet vádolni, de azzal nem, hogy nem tökéletes autó. Toyota, tehát nem a családi ezüsttel fizetünk a szervizben. Hibrid, a Spritmonitor szerint 5,6 litert fogyaszt átlagosan. Van normális méretű csomagtartója, illetve ha kell, a helyén két szükségülés. Négymillió körül már van belőle választék is. Akár viszonylag keveset (150 ezer kilométer alatt) futott, igazolt előéletű autót is találunk belőle négymillió körül.
Perverz kéj
Hatalmas élvezet az öt-alatt-száz. Még akkor is, ha nem másodperc, hanem liter.

SUV
A korábbi Sportage sem állt rossz autó hírében, de a 2010-től gyártott változat már baromi jól is néz ki. Ennél a generációnál jelentette ki egyként a szaksajtó, hogy a koreaiak megtanultak európai értelemben is igazán jó autókat csinálni. Az egyhatos benzinessel szenvedés vele a közlekedés, a nyomatékosabb dízelekkel (egyhetes és kétliteres) pedig kifejezetten dinamikus. Az 564 literes csomagtér minden konkurensre ráver. Újként olcsóbb volt a versenytársaknál, használtan viszont jól tartja az árát, ami további bizalmat kelt a típussal szemben. Tudjuk, a használtpiac könyörtelenül áraz. Akinek pedig esetleg nem tetszik, annak pedig ott a műszaki ikertestvér: a Hyundai ix35.
Nicsak, ki beszél
Nagyon bántanánk, odaszólnánk már úgy szívből. Ahhoz azonban el kéne rontani és drágán adni. De sajnos az van, hogy ez se nem rossz, se nem drága.

Stílusos
A Merci, a BMW és az Audi is unalmas tucattermék a Citroën DS5-höz képest. Hogy nem hátul hajt, mint egy 3-as vagy egy C? Kit érdekel? A DS5 ötajtós, mégis elegáns, a belsejét pedig évekig lehet nézegetni anélkül, hogy megunnánk. Az egyhatos, 155 lovas turbós, benzines motor már nem a rettegett problémahalmaz, azt 2010-ben váltotta a javított változat, de talán így is a 163 lóerős, kétliteres HDi a tuti választás a DS5-be. Emellett mondjuk így is elgondolkodtató, hogyan került a "prémium" Citroën ilyen hamar a négymilliós árkategóriába – talán azért, mert a kutya sem akarja megvenni, ami egy feltűnően rosszul rugózó Citroën esetében talán érthető is.
Dizájnerdrog
Lenyűgöző, mi több, lélegzetelállító. Van hibrid is belőle, ami aztán tényleg egy tömör ájulat, ráadásul csodásan működik. De azért van egy kis bibi.

Sportos
Az E46 M3 maga a tökéletesség. Sorhatos, szívó benzinmotor, 343 lóerővel. Minden porcikája sportos és van benne sperrdiffi is. Az árak 4 millió körül indulnak, az új Focus áráért nagyon résen kell lennünk, hogy találjunk egy ép példányt. Kevesebbet nem fog érni, már most is kultusztárgy.
Óda a tökéleteshez. BMW E46 M3
Generációk óta az egyik legjobb, utcai sportautó, melynek mindig meg kell küzdenie a közvéleménnyel és amely mindig győz. Az M3

Jolly Joker
One for all, ahogy az angol mondja, azaz egy mindenre. Lehessen használni a hétköznapokban is, de legyen kellően sportos is. Erre válasz 4 millió környékén a hatos Golf GTI. Kétliteres TFSI motor 211 lóerővel, akár ötajtós kaszniban. Jellemzően minden létező extrával, többek között DSG-vel rendelték új korukban őket. Áruknál fogva még nem hülyegyerekautók, megkímélt, keveset (100 ezer alatt) futott példányokat is találni. Már az ötöst előtt is leborultunk, a hatos pedig lényegében annak a továbbfejlesztett változata. Aki nem ért hozzá, annak a szemében meg csak egy Golf.
Tiger Woods
Utálom az új Golfot, de rossz a lelkiismeretem. Az észérveim eddig se voltak túl erősek, és attól rettegek, hogy mire kifut, ez is tetszeni fog.

A cikk nem több mint gondaltkísérlet, hiszen egy autót nemcsak megvenni kell, de fenntartani is. Tudjuk mi is, hogy az új Focus nem egy ligában játszik a BMW M3-mal. Ugyanakkor tegye fel a kezét, aki nem kacérkodott egy kicsit a legszélsőségesebb alternatívákkal, hogy mit venne, ha 4 milló forint lenne a zsebében.
Szavazzon!
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
