Kicsi a bors, de fillérekből autózom!
Válogatás a legfrissebb Népítéletekből
Helga - Mercedes Benz W126
2008-ban érett meg bennem az elhatározás, hogy kell a kis Peugeot-om helyett egy nagy, régi, klasszikus Mercedes. Először W123 240D-ben gondolkodtam. Sokat olvastam róluk itt a Népítéletben és fórumokon. Tudtam, hogy ezek kiváló, megbízható kocsik. Csakhogy nehéz belőlük szépet találni, többségüket össze-vissza barkácsolták, leélték. 2009. januárban elmentem megnézni egyet. A helyszínre érve kiderült, hogy 280-asból lett dízelesítve, most pedig egy 200D motor van benne, de hiányoznak a porlasztócsúcsok. Így beindítani nem tudtuk. Kezdtem megérteni, amit a hátrányokról olvastam. Ezt a kocsit felejtsük el, gyerünk tovább. Mindenképpen szerettem volna legalább egyszer vezetni, kipróbálni egy ilyet. A környéken nem volt akkor eladó 240D, a legközelebbi 40 km-re volt, egy 200D. Mondom sebaj, tesztelésre jó lesz. A tulaj a lehetőségeihez képest karbantartotta, azonban így is lett volna bőven mit javítani rajta. Aztán mentünk egy kört. Ezután elhatároztam, hogy nekem nem kell W123. Lehet, hogy a 123-as rajongók meg fognak kövezni, de számomra a vezetési ergonómiája borzasztó, Ladákat és Daciákat idézi az elejének a magassága. Előfordulhat, hogy valakinek pont ez tetszik benne, de nekem nem jött be.
Szóval felmentem a netre 124-eseket keresni. Na de milyen motorral? Tapasztalatok olvasása után a 250 szívódízelre voksoltam. Néhány megtekintése után kikötöttem ennél a példánynál. Pesti rendőr árulta, nála két éve volt. Ahogy beleültem, az tetszett meg benne, hogy a km-számláló 300000 fölötti értéket mutat. Nem úgy, mint a korábban megtekintettek 200-250 ezres állásai, illetve volt egy 600 ezres is, ami pesti taxi volt és cserélték már a motorját, ettől inkább menekültem. Gondoltam, a 300 ezrest nem nagyon tekergethették (később kiderült, hogy igen, kb. egy százast). Első alkalommal ezeket vettük észre rajta: szélvédő repedt, jobb első lámpa vak, vezetőülés a szokott helyen kiülve, illetve sérült volt a baloldala. De megnéztük, tornyot nem ért, látható rohadás nincs, vonalak futnak, nem lehetett vészes a dolog. Műszaki ekkor egy hónap volt rajta.
Ha használt autót vennél!
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
Csendes cirkáló - Suzuki Swift
Egyik napról a másikre kellett autót cserélni, mert a régit kiütötték alólam, 2006-os Suzuki Swift 1,3-as GC AC volt az előd. A jól megszokott márkához hű maradtam, ha már ő is szolgált 11 évet és 270.000 kilómétert probléma nélkül!
Gyorsan a legelső készleten lévőt meg is vettem gyári vonóhoroggal (erről írok még). Gleccser fehér 1,2-es motorral GL+ felszereltség. Tetszett a formája és a műszaki paraméterek.
Elsőnek hihetetlennek tűnt, hogy 840 kiló az autó és 16 colos kerekek vannak rajta, gondoltam a jó minőségű magyar aszfatokon pattogni fogok, de majd megszokom.
Érdemes a kocsi hasmagasságáról szólni, ami adatlapon 120 milliméter, üres állapotban! Az autó egész alja borítva van műanyag lappal, hogy a légellenállási tényezők jobbak legyenek. Három vagy négy személlyel a kocsi annyira megül, hogy egy féloldalas patkára állás, és a magyar nyomvályú már nem fér bele és leért. A másik a vonóhorog, ami a kocsi alá nyúlik be és egy budapesti magasabb fekvő rendőrön simán felkoppan. Ezekre figyelni kell!
Tényleg Sport - Honda Civic
Jó érzés volt végre olyat választani, amit magam akartam, számos teszt átolvasása és tesztvezetés után. Nem volt kérdés a "Sport plus", a tiszta bőr Prestige-t nem akarta a feleségem, mert a rövid szoknya és szabad váll miatt odatapad a nyáron meleg, télen hideg bőrhöz. A hatchback formája nagyon izgalmas, bár tényleg nem a legszebb Civic, viszont megkérdőjelezhetetlenül a legjobb autó. A vezetési élménye a Prelude-öt idézi illetve múlja felül, majdnem CRX-es. Volt szerencsém többször vezetni régi NSX-et is, na talán az más világ, de a hondás feeling ott van.
Kicsi a bors, de fillérekből autózom! - Suzuki Celerio
Kezdem a rossz tulajdonságokkal, a műanyagok nagyon gyatrák, könnyen karcolódnak. Durva aszfalton valamelyik plaszt zörög, vibrál.
Az első tárcsafékek nagyon kicsik, ezért úgy gondolom hamar fogynak. 15 ezres szervizeknél ajánlatos tisztíttatni, mert hajlamosak csikorogni.
Pozitívumok: mivel új, nincs rozsda. Újonnan kapott alvázvédelmet, majd elválik hogy bírja a sót. Fogyasztás remek, motor könnyen bemelegszik télen is. Autópályán 130 megy, de sajnálom annyival tolni a gépet, szóval 110, elég. A bódé formája krumpli, ezért nehezen verekszi át magát a levegőn. Városi autó, oda való, nem sztrádázni. Szerencsésebb történelmű országokban nem családi autónak használják, én igen.
Nyugdíjazott vám és pénzügyőr - Nissan Pathfinder
Fontos volt a nagy raktér ezért a következő terepjárok voltak versenyben: Toyota Land Cruiser, Mitsubishi Pajero és a Pattfinder (szervízben így ejtik tanultabb honfitársaink).
A Nissan volt a legolcsóbb, mint kiderült ennek megvolt az oka. A pozitívumok: tökéletesen megfelel horgászatra, sima nyári gumikkal is úgy megy a saras utakon, mint kés a vajon át.
Rendőrautó élete alatt nem volt vonóhorog rajta ezért a kuplung is nagyon jó állapotban van - ezeket 3.5T vontatására tervezték tehát a normál üzem meg se kottyan nekik. Azért volt bőven olyan dolog amit javítani kellett. Volt amit azonnal.
A rendőreinket nem kényeztették a légkondi javításával ezért ez is rám maradt, a beépített állófűtés vezérlése sem volt működőképes ezért cserélni kellett.
Ennél a pontnál jött az szerelőm az ötlettel, hogy jó lenne legalább feltölteni a differenciálokat a hajtásláncban, hogy lássuk folyik-e onnan is valami. Pattfindernek három differenciálja van, amiből a központi zárható.
A hátsó differenciálból napok alatt távozott a feltöltött olaj fele, a központi valamivel jobban bírta, de abból is volt szivárgás. Az első bírta talán 2-3 hétig aztán onnan is szivárgott rendesen az olaj.
Amikor még volt V6 a Nissanban
Korábbi merítések a Totalcaron
- Csapassunk vagy andalogjunk? Mindenre van megoldás
- Ilyen az amikor egymás mellé kerül a szerpentinvadász 911 Carrera és békésen andalgó W124-es
- A luxustól a keleti blokkig
- A korszak néha ugyanaz, de hatalmas a különbség.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.