Tárgy: Illetékmentesség - csak neppereknek!
Dátum: Wed, 04 Feb 2009 13:24:05 +0100
Feladó: T. Gábor
Címzett: Winkler Róbert
Bocs, hogy ilyen témában Hozzátok fordulok, de talán többeket érint és érdekel az olvasóitok közül. Veszprémi székhelyű Scania szerviz és haszonjármű kereskedés vagyunk, tíz éve a piacon, 22 alkalmazottal. Idén januárban szembesültünk azzal az új rendelkezéssel, miszerint a járműkereskedelemhez szükséges, eddig automatikusan járó illetékmentességet az APEH csak azoknak a cégeknek adja meg 2009-re, amelyek a tavalyi évben árbevételük 50%-át járműkereskedelemből realizálták. Pechünkre nagy műhellyel dolgozunk, 16 tgk. szerelővel, komoly hátteret adva az általunk eladott járművekhez. Az eladásra szánt kamionjaink tavaly jórészt csak az udvarunk árnyékolására voltak jók, keveset adtunk el, 50 helyett így csak 38% lett a járműeladás árbevétele, a többit a műhely hozta. Ezért aztán szépen el is vették tőlünk az illetékmentességet 2009-re, fizethetünk 2-300.000 Ft-ot minden jármű után, amit eladunk. Természetesen a vevők felé lehetetlen továbbterhelni ezt az összeget, a kamionok ára tavaly óta amúgy is megfeleződött, haldoklik a piac. Ezzel az új rendelkezéssel nekünk nyakunkra tették a kést, 22 ember munkahelye került veszélybe. Gondolom a cél az volt, hogy azon fuvarozóktól beszedjék az illetéket, akik egyszerűen felvették tevékenységi körükbe a járműkereskedelmet és így saját fuvareszközeikre nem fizettek illetéket, milliókat takarítva meg. Ezzel az újabb, "átgondolt" intézkedéssel pont eltalálták szarva közt a tőgyét, megnyugtató érzés látni és tapasztalni ennyi profizmust. Nemsokára küldjük az adatokat az index elbocsátás-számlálójához.
Üdv a reformok atyjának!
T. Gábor, Veszprém

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
