Tárgy: yxcity250
Feladó: klomnyo
Dátum: Fri, 22 May 2009 08:29
Címzett: Papp Tibor
Üdvözletem!
Érdekes, és ami a járművet illeti biztató volt a 250-es Yamaha X-City-ről írt cikke, egy fontos dolgot azonban hiányoltam belőle. Éppen tegnap nézelődtem a robogó után, és éppen itt, a totalbike-on találtam tesztet, amit végig sem kellett volna olvasni, hogy kizárjam a jelöltek köréből. Ehhez képest ma reggel az ön ömlengése fogadott a főoldalon, amiben említés sem tesz a korábbi cikkben életveszélyesnek minősített első villáról. Vajon a két szerző vagy az évjáratok közötti különbség a magyarázat erre? És mi a helyzet a 2007-ben szintén életveszélyesnek nyilvánított szélvédővel? Csak bizonyos magasságig minősíthető már-már túlzásnak a szélvédelem vagy a 2009-es modelltől bárki elvárhatja ugyanazt, amit a szerző tapasztalt?
A válaszokat előre is köszönöm,
klomnyo
Kedves klomnyo,
egyetlen választ kap, mert az előző cikk szerzője nem ír már ide cikkeket. Nem ismerem őt, de nem feltételezném róla, hogy teljesen hülye. Az első teleszkópot tehát valószínűleg módosították, én legalábbis ezzel magyarázom azt, hogy még ma is vidáman élek. Nem tudom, nem vezettem a 2007-es modellt.
A plexi viszont biztos változott. Mert a 2007-es motoron még nem volt állítható, ezen meg már igen, ezért írtam azt, hogy szívem szerint lejjebb szereltem volna. Kicsit belógott a látómezőmbe, de tudja, mit csináltam? Átnéztem fölötte. Nem tudom, ez miért nem sikerült Ágnesnek, mert én mindössze 3,5 centivel vagyok magasabb, mindenesetre a kritikáját meghallgatták. Vagy egyszerűen tudják a Yamahánál is, hogy nem elsőre kell megcsinálni a tutit, mert aztán a következő évjáratokat nehéz lesz eladni. (Amúgy meg pár napért lusta voltam átszerelni. Aki megveszi, beállítja jól és kész.) Nem tudom, önnek milyen elképzelése van a plexikről, de mind ívelt, ezért torzít, igaz, a Yamaháénak a felső éle kicsit jobban, de ez van. A szélvédők többsége nem arra van, hogy azon keresztül nézzünk át.
Azonban ha Ágnes cikkét újraolvassa, nagy ellentmondásoka nem észlelek a tapasztalataink között. Onnantól kezdve ugyanis, hogy a motor megfelel a célnak, tényleg az a legnagyobb átka, hogy nem fér el benne a sisak. Ágnes írását valószínűleg áthatja valami kellemetlenség, amitől életveszélyesnek minősítette az első villát és a fránya torzítós plexi is: innentől kezdve már az is baj, hogy a tanksapkát kézzel kell fogni tankoláskor (én a kútoszlop tetejére tettem addig, baj?), hogy a kesztyűtartóba csak kesztyű fér (mondjuk én ott hurcoltam a pénztárcámat), továbbá az is baj, hogy a gyújtáskulccsal nyílt az ülés alatti rekesz. Amúgy, ma már a Yamahánál a használati útmutató letölthető pdf-ben, magyarul, én például fogtam, és elolvastam. Benne van. De ezt sem ömlengésnek szántam, és így ismeretlenül is igazat adok Ágnesnek, mert apró hülyeségeken múlhat, hogy az ember gyűlöl vagy szeret egy motort (autót, porszívót, mobiltelefont). Én is ilyen vagyok, csak nekem nem voltak ilyen kellemetlenségeim a Yamahával.
Amúgy pedig nagyon nehéz egy, a célnak megfelelő, gyors és kényelmes robogóról rosszat írni, ha ahhoz a használati módhoz megfelel, amire szánták. Ezt minősítheti ömlengésnek, ha tetszik, de tudja mit? Mivel nem az én pénzemen venne robogót, ballagjon el egy Yamaha (Honda, Piaggio, Gilera, Malaguti, satöbb) kereskedésbe, és próbálja ki, amit megvesz. Egy kisebb halom pénzt akar belelapátolni motorba, elvárható, hogy mehessen vele egy kört. Aztán döntse el, hogy melyikünknek volt igaza, hisz nem egyformák a szempontjaink..
Mondjuk azt sem bánnám, ha meg is írná utána.
Üdvözlettel:
Papp Tibor
Tárgy: Re: yxcity250
Dátum: Fri, 22 May 2009 11:56
Feladó: klomnyo
Címzett: Papp Tibor
Kedves Tibor!
Köszönöm a gyors és alapos választ, és persze a tanácsot. Ígérem, ha
lesz alkalmam megtapasztalni a motor viselkedését, önnel is megosztom
az érzéseimet. Akaratról egyelőre még nem beszélhetünk, de nő az
elhatározás, és kifejezettem érzem, hogy átragadt rám egy kevés a
lelkesedéséből.
Üdvözlettel:
klomnyo