Tárgy: yxcity250
Feladó: klomnyo
Dátum: Fri, 22 May 2009 08:29
Címzett: Papp Tibor
Üdvözletem!
Érdekes, és ami a járművet illeti biztató volt a 250-es Yamaha X-City-ről írt cikke, egy fontos dolgot azonban hiányoltam belőle. Éppen tegnap nézelődtem a robogó után, és éppen itt, a totalbike-on találtam tesztet, amit végig sem kellett volna olvasni, hogy kizárjam a jelöltek köréből. Ehhez képest ma reggel az ön ömlengése fogadott a főoldalon, amiben említés sem tesz a korábbi cikkben életveszélyesnek minősített első villáról. Vajon a két szerző vagy az évjáratok közötti különbség a magyarázat erre? És mi a helyzet a 2007-ben szintén életveszélyesnek nyilvánított szélvédővel? Csak bizonyos magasságig minősíthető már-már túlzásnak a szélvédelem vagy a 2009-es modelltől bárki elvárhatja ugyanazt, amit a szerző tapasztalt?
A válaszokat előre is köszönöm,
klomnyo
Kedves klomnyo,
egyetlen választ kap, mert az előző cikk szerzője nem ír már ide cikkeket. Nem ismerem őt, de nem feltételezném róla, hogy teljesen hülye. Az első teleszkópot tehát valószínűleg módosították, én legalábbis ezzel magyarázom azt, hogy még ma is vidáman élek. Nem tudom, nem vezettem a 2007-es modellt.
A plexi viszont biztos változott. Mert a 2007-es motoron még nem volt állítható, ezen meg már igen, ezért írtam azt, hogy szívem szerint lejjebb szereltem volna. Kicsit belógott a látómezőmbe, de tudja, mit csináltam? Átnéztem fölötte. Nem tudom, ez miért nem sikerült Ágnesnek, mert én mindössze 3,5 centivel vagyok magasabb, mindenesetre a kritikáját meghallgatták. Vagy egyszerűen tudják a Yamahánál is, hogy nem elsőre kell megcsinálni a tutit, mert aztán a következő évjáratokat nehéz lesz eladni. (Amúgy meg pár napért lusta voltam átszerelni. Aki megveszi, beállítja jól és kész.) Nem tudom, önnek milyen elképzelése van a plexikről, de mind ívelt, ezért torzít, igaz, a Yamaháénak a felső éle kicsit jobban, de ez van. A szélvédők többsége nem arra van, hogy azon keresztül nézzünk át.
Azonban ha Ágnes cikkét újraolvassa, nagy ellentmondásoka nem észlelek a tapasztalataink között. Onnantól kezdve ugyanis, hogy a motor megfelel a célnak, tényleg az a legnagyobb átka, hogy nem fér el benne a sisak. Ágnes írását valószínűleg áthatja valami kellemetlenség, amitől életveszélyesnek minősítette az első villát és a fránya torzítós plexi is: innentől kezdve már az is baj, hogy a tanksapkát kézzel kell fogni tankoláskor (én a kútoszlop tetejére tettem addig, baj?), hogy a kesztyűtartóba csak kesztyű fér (mondjuk én ott hurcoltam a pénztárcámat), továbbá az is baj, hogy a gyújtáskulccsal nyílt az ülés alatti rekesz. Amúgy, ma már a Yamahánál a használati útmutató letölthető pdf-ben, magyarul, én például fogtam, és elolvastam. Benne van. De ezt sem ömlengésnek szántam, és így ismeretlenül is igazat adok Ágnesnek, mert apró hülyeségeken múlhat, hogy az ember gyűlöl vagy szeret egy motort (autót, porszívót, mobiltelefont). Én is ilyen vagyok, csak nekem nem voltak ilyen kellemetlenségeim a Yamahával.
Amúgy pedig nagyon nehéz egy, a célnak megfelelő, gyors és kényelmes robogóról rosszat írni, ha ahhoz a használati módhoz megfelel, amire szánták. Ezt minősítheti ömlengésnek, ha tetszik, de tudja mit? Mivel nem az én pénzemen venne robogót, ballagjon el egy Yamaha (Honda, Piaggio, Gilera, Malaguti, satöbb) kereskedésbe, és próbálja ki, amit megvesz. Egy kisebb halom pénzt akar belelapátolni motorba, elvárható, hogy mehessen vele egy kört. Aztán döntse el, hogy melyikünknek volt igaza, hisz nem egyformák a szempontjaink..
Mondjuk azt sem bánnám, ha meg is írná utána.
Üdvözlettel:
Papp Tibor
Tárgy: Re: yxcity250
Dátum: Fri, 22 May 2009 11:56
Feladó: klomnyo
Címzett: Papp Tibor
Kedves Tibor!
Köszönöm a gyors és alapos választ, és persze a tanácsot. Ígérem, ha
lesz alkalmam megtapasztalni a motor viselkedését, önnel is megosztom
az érzéseimet. Akaratról egyelőre még nem beszélhetünk, de nő az
elhatározás, és kifejezettem érzem, hogy átragadt rám egy kevés a
lelkesedéséből.
Üdvözlettel:
klomnyo

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
