Drága a REVAi, de Magyarországon a legolcsóbb
A REVAi elektromos autóról szóló cikkünk felvillanyozta Balogh Sándor londoni olvasónkat, és utánajárt a kiskocsik ottani árának. Íme, a tapasztalatai:
Tárgy: REVAi
Feladó: B. János
Dátum: Wed, 10 Jun 2009 15:36
Címzett: Koncz JánosTisztelt Totalcar!
A REVAi cikket olvasva feltámadt a kíváncsiságom, hogy mennyibe kerülhet itt Londonban egy G Wizz/REVAi, mivel tele van velük a város. Az itteni forgalmazó honlapja szerint az alapmodel ára 8000 font alatt van (10000 font körül van a légkondis, hűtött-fűtött bőrüléses darab), míg a Li-ionos nincs egészen 16 000 font. Használt 2 éves járganyt új akkuval 5-6000 fontért lehet vásárolni.
Nekem úgy tűnik innen 1000 mérföld távolságból, hogy Szabó úr árképzése nem éppen önzetlen, sőt gyorsan szeretne sokat keresni. Itt is tisztességes haszonnal dolgoznak a kereskedők, plusz drágább a szalon, drágább a munkaerő és mégis, kis hazánkban az itteni bruttó árnál kb 1 millió forinttal többért kínálják.
Inkább vinnék innen, ekkora autónál úgyis mindegy melyik oldalon ülök, azon az 50 centin nem múlik. :)Üdvözlettel,
B. Sándor
Balogh úr e-mailjét továbbítottuk a magyar forgalmazónak, Szabó Jánosnak, aki az alábbi, alapos és némi ügyes marketingtől sem mentes választ fogalmazta meg:
Tisztelt Balogh Sándor Úr!
Igazán örülök neki, hogy REVA elektromos jármű vásárlásán gondolkozik. Meggyőződésünk, hogy a világ nem tud többé fosszilis közlekedésre alapozni, mivel azon az alapon nem fenntartható a közlekedés fejlődése. Ezen kívül egyre többen látják meg azt is, hogy tulajdonképpen nem csak a környezetünknek jobb, de gazdaságosabb is elektromos járművekkel közlekedni!
Az Angol GoinGreen Ltd. legelőször kezdte el forgalmazni a REVA-t (ott G-Wizz néven) Európában, öt évvel ezelőtt. Mai napig ő a legsikeresebb, még jelenleg is legalább ötször annyi eladott járművel, mint az összes többi európai forgalmazó együttesen! Tiszteletre méltó eredmény! Azonban a tavalyi krízis az ottani eladásokat is érintette, mint ahogy mindenkit. Ők is és a már másfél éve forgalmazó ír Greenaer Ltd. kezdeményeztek egy kedvezményes akciót tavasszal a gyár ártámogatásával. Ez egy-egy szállítmányukra vonatkozott, és a szokásos 12.500 – 13.000 EUR-os alapár helyett 10.000 EUR-ért kínálták. Még talán most is van ezekből 1-2 darab a készletükön, ezekből érdemes vásárolni (ha a jobb kormány megfelel), mert az újabbakat már nem fogják tudni ilyen áron adni.
Ha használt Reva-t illetve G-Wizz-t szeretne vásárolni, akkor érdemes arra figyelni, hogy „i” modell legyen – ezek műszakilag (AC meghajtás DC helyett, tárcsafék, stb.) és biztonságilag sokkal fejlettebbek, mint a régebbi modellek. Kívülről is könnyen megkülönböztethetőek: a régi modelleknek sík szélvédőjük van, az újaknak ívelt. Egyébként a Londonban fogalomban lévő ezer-valahányszáz járműből csak pár darab eladó használtan. Ha haza fog hozni használt REVA-t, akkor számíthat szakszervizünk segítségére alkatrész utánpótlásnál, karbantartásnál. A fenti (véges) akcióktól eltekintve jelenleg
Magyarországon a legolcsóbb a REVA! Ajánlom még figyelmébe a legközelebbi forgalmazó, a francia SARL Holding árlistáját, ők 14.900 EUR alapáron kínálják . Kicsit fentebb, Belgiumban 14.900 EUR az alapár . Az induló osztrák piacon is 14.500 EUR körül lesz az alapár, tudomásom szerint. Magyarországon a COMTEX Green Zrt. forgalmazásában 12.000 EUR, illetve július 1-től az ÁFA emelés következtében 12.500 EUR lesz az alapár. Természetesen forintban, az előleg illetve a vételár megfizetésének időpontjában alkalmazott árfolyammal számolva, amire nincs hatásunk… Egyébként (sajnos) fontos euróban összehasonlítani az árakat, hiszen amióta a REVA, illetve annak magyarországi ára elkezdett megjelenni a sajtóban és egyéb tájékoztatókban, az EUR-HUF árfolyam 277 és 315 között mozgott valahol… Ennyit talán az árakról. Szívesen adunk további részletes információt a REVA egyéb tulajdonságairól, az előnyeiről a környezetre gyakorolt pozitív hatásairól. És arról, hogy vezetni a REVA-t vidámság és élvezet! Erről Londonban személyesen is meggyőződhet, ha feliratkozik egy tesztvezetésre itt. Nyolc helyszínből választhat (meeting places), és érdemes tudni, hogy több helyen egy-egy tulajdonos mutatja be a villanyverdát! Budapesten és Debrecenben itt lehet tesztvezetésre jelentkezni.Szép, füstmentesebb napokat kívánok!
Üdvözlettel: Szabó János
Mit tehetünk mi ehhez hozzá? Csak ismételni tudom a múltkori cikk konklúzióját, hogy az elektromos autókban kétségkívül van fantázia. Nem véletlen, hogy a nagy gyártók egymás után mutogatják a szériagyártáshoz közeli állapotban lévő, tisztán elektromos hajtású modelljeiket. Ám ezek elterjedését több tényező is befolyásolja majd. Az egyik kétségkívül a versenyképes ár, és a jelenlegi benzines, dízelolajos, gázos autókénál olcsóbb üzemeltetés – valamint az infrastruktúra fejlesztése, hiszen sok villanyautó működtetéséhez rengeteg áram kell. A magam részéről kíváncsian várom a fejleményeket - és őszintén drukkolok Szabó Jánosnak is, hogy rentábilissá tudja tenni a kétségkívül úttörő vállalkozását.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.

