A következő levél érkezett a rakparti felhajtó-lezárásos cikkünk kapcsán, a BKK-nál ugyanis dolgoznak a sajtóosztályon, ami eleve pozitívum, és ezt tényleg komolyan gondolom.
Először is elnézést a feltételezésért, hogy az autóktól vennék el a sávot (javítva), bár továbbra is az a véleményem, hogy a híd utáni felhajtási lehetőség (a déli irányból) sok gondot megoldott volna. Ha jól értem, a villamosok váltakozó irányban tudnak majd közlekedni, ami kompromisszum, de valószínűleg nem fognak olyan sűrűn járni, hogy ez gondot jelentene.
A furcsa viszont az, amikor aBKKmegmagyarázza azt, hogy milyen jó, hogy 15 hónapos építkezési időszakba így két ősz esik, amikor hagyományosan a legnagyobb a forgalom. Ha nyáron kezdték volna, akkor kettő nyári időszak lenne benne, amikor nincs iskola és sokan nyaralnak. Nem tudom, hogy ebből a 15 hónapból mennyit lesz lezárva a felhajtó, de hogy a legkritikusabb időszakra esik az ütemezése, az nem kérdés. Az első napok tapasztalatai alapján egyébként jogosnak érzem a címet, mert a rakparton alig nagyobb a forgalom reggel kilenc táján, mint egy álmos szombat délelőtt, tehát a felhajtó lezárása leginkább azért nem okoz itt gondot, mert mindenhol máshol állnak a dugókban az autók. Szerencsére még annyira nincs zimankó, én inkább elővettem a motoromat, bár ma reggel már kicsit fázott a bal kezemen a kisujjam.
Feladó: BKK Sajtó
Dátum: 2014. november 11. 12:40
Tárgy: BKK reagálás
Címzett: Totalcar
Tisztelt Szerkesztőség!
A totalcar.hu-n megjelent a Budai alsó rakpart: oda születni kell! című cikkel kapcsolatban tájékoztatjuk, hogy a budai fonódó villamoshálózat Bem rakparti ágának építése miatt életbe lépő forgalomkorlátozások jelenleg nem érintik a H5-ös, a 19-es, valamint a 41-es villamos vonalát, ezért ezek a járatok fennakadás nélkül közlekednek, és mindazok igénybe vehetik, akik eddig is a rakparton haladtak. A nevezett villamos- és hévjárataink az útpályától teljes mértékben leválasztva, tehát torlódásmentesen, nagy kapacitással és sűrűn közlekednek.
Nem igaz a cikkben megfogalmazott állítás, miszerint „az autóktól veszik el a sávot” a villamosvágányok részére, ugyanis a Margit híd alatti szakaszon a kétvágányú forgalom összefonódik majd (azaz a kétirányú sínpár egymás mellé kerül), az ellentétes irányú járműforgalmat vasúti jelzőberendezés szabályozza. A vasúti és közúti jelzőlámpák összehangolásának köszönhetően a közút áteresztőkapacitása nem változik. Az összefonódott vágányszakasz a jelenlegi buszsávot foglalja majd el, melyet „normál” autók eddig sem használhattak. A projekt megvalósítása, azaz a kötöttpályás közlekedés fejlesztése pedig lehetővé teszi a menetrend szerinti helyi járatú buszok forgalmának csökkentését.
A cikkben feltett kérdésükhöz – „Az már inkább, hogy ha egy évre kell ennyire fontos utakat lezárni, akkor azt miért nem nyáron kezdik?” – hozzátesszük, hogy figyelemmel a nyomvonalra, folyamatos és ütemezett útzárakra kell számítani a kivitelezés teljes időszakában, azaz nyáron is. A budai fonódó építése 15 hónapot vesz igénybe. A zárások szempontjából a projekt belső ütemezése a lényeges, nem pedig a projekt kezdete.
Kérjük, az információkkal egészítsék ki a cikket.
Üdvözlettel:
Budapesti Közlekedési Központ
Sajtókommunikációs Iroda

Az oldalról ajánljuk
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
