Rulettkerék 3.: ML-Mercedes? Ugyan már. Bálna SUV!
Alig két nap már csak és elindulunk a Tátrába, nyakunkba vesszük az országutat, kerülünk egy nagyot BAZ-megye felé és megyünk a hó után. Előtte azonban fontos szakmai felkészülés várt ránk.

Be vagyunk már sózva és nagyon mennénk. A szerkesztőségi Bálna-Merci a legutóbbi Karesz-kúra után jobb lett, mint valaha és Iván, Dávid, Nyertes Kristóf, jómagam és Koncz Jani már tűkön ülünk és várjuk a pillanatot, amikor felhangzik a R.A.M.O.N.E.S., D-be húzzuk a váltót és kihajózunk a kalandok felé.
Rulettkerék 3.: Bálna a rajtrácson
Kimerítőre sikeredett az utóbbi pár nap, de közös kapcsolatunk harmóniája kitart. Régi sebeket téptünk fel, káromkodtunk és vigyorogtunk. És jártunk a Bálna-mennyországban is.
Mert lesznek, hiszen ez a négy nap nem szól másról, csak arról, hogy 24-ben nyomjuk a fullkretént és a srácok tudják ezt. Sőt, odakint is készülnek már ránk mindenféle szöges gumis GSX-R-ekkel, hószánokkal, ski bike-okkal, de mi is felpakolunk mindent, ami csúszik (hű, tényleg, gumicsónakot még vennem kell, állítólag most olcsó), meg azt is, ami nem. Hónunk alatt az Index-birodalom snowboard-gurujával, pár Sacco-deszkával, szerszámmal, víz- és hidraulikacsövekkel, gyorskötözővel és duct tape-el nem érhet baj. A motyót a kísérő összkerekes Transporterrel hozza Panic, a deszkamágus és Rézmányi Balázs.

Addig is azonban mindenképpen meg kéne tapasztalni, mit tud egy ekkora test és nem a műgyantán a parkolóház tetején, mert abból csak az jön le, hogy olyan jóindulatúan és lomhán megy el keresztbe, mintha előtte bocsánatot és engedélyt kérne rá. Szerencsénk (és a bálna) azonban összehozott Ámon Olivérrel, aki 22 éves korából 18-at kormány mögött ülve töltött és mivel eddig is figyelemmel kísértük karrierjét, így azzal is tisztában voltunk, hogy egy ugyanilyen kismotoros (Bálna-szinten) W140-essel is csapat árkon-bokron. Na ezt az autót kéne megsasolni. Így is lett.
Az autó elképesztő, tényleg. Egy zörgős, széthullott, belét húzó bontószökevényt vizionáltunk, de az a kompromisszummentes hajózás, ahogy ez a kéttonnás test 80-90-es tempó mellett átlibben és úszik a nyomvályús, saras dagványban, az meglepett minket is, pedig láttunk már sok mindent.

A felkészítés annyiból állt, hogy a néhai 300SEL alá betolták a 600-as rugóit, a fater levedlett, brutális Kumho-terepgumijait hátra, lehegesztették a difit, kazánlemezt kapott az alja és egy kéziváltót. Amely - és ezt többen is állították már - egyáltalán nem bírja a nyüstölést, pedig Mercedes-körökben csak a sportváltóként hivatkozott (lent egyeses) dologért meg szoktak őrülni.

A sokak számára szentségtörésként hangzó mondatot is tőlük hallottam először: Ha a Mercedesnek olyan kéziváltója lett volna, mint a BMW-knek, összetették volna a kezüket. Talán nem véletlen, hogy Olivér driftautója alatt is a sokak által közkedvelt GS6-os ZF váltó van egy 530D-ből. A strapabíró szerkezet közkedvelt mindenütt, ahol bírni kell a folyamatosan nagy teljesítményt, 3-400 euró körüli ára is tükrözi ezt.
A bálna ezektől eltekintve olyan szinten gyári, hogy egy büdös szilentet sem cseréltek még benne soha, minden futóműalkatrésze eredeti és a ki tudja, hány éves vízcső adta meg magát a csapatás közben. Bilincs le, sniccer, bilincs fel, víz a pocsolyából és mehetünk. A bálna lendülete és a két jó gumi, kombinálva Olivér megfontolt, ugyanakkor hibátlan vezetési stílusával hatalmas mókát eredményezett. Pontosan ismeri és tudja egy ekkora test dinamikáját, a W140-es pedig mindenhonnan kijött és mindenhová felment, a futóműve elképesztően jól dolgozott és hiába tűnt el a hátsó kerék egy-egy ugratás után a sárvédőben nem koppant fel soha, sehol.

A motor bírja, szépen viszi a nagy testet és olyan helyeken is átlendíti, ahonnan már tényleg csak előre vezet az út. Sok-sok mai SUV taknya-nyála szétfolyt volna, ha csak a felét kapja annak, amit a bálna kapott ez alatt a röpke egy óra alatt. A globoidcsigás kormánymű nem a leggyorsabb, de a bálna sem tesz semmi hirtelen vagy váratlan dolgot, szépen fogható, időben jelez a feneke és elképesztően jóindulatú, pedig a hegesztett difis autókra minden mondható, csak nem ez. Ekkora testben, tömeggel egyszerűen nem tud alattomos lenni. Arcunk leszakadt.

És a legmorbidabb az egészben - amin már tényleg csak vihogni tudtunk - az az, hogy a végén tetőig sárosan is olyan fenséges nyugalommal gurul az úton, ahogy csak egy S-Mercedes tud. Klímázva, zenét hallgatva, csendben.
Hatalmas trollkodás, de imádjuk az ilyesmit. Punks not dead, take 'em all!
Holnap matricázunk, vásárolgatunk, szerdán indulunk. Tartsanak akkor is velünk!

Az oldalról ajánljuk
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
