Rulettkerék 3.: ML-Mercedes? Ugyan már. Bálna SUV!
Alig két nap már csak és elindulunk a Tátrába, nyakunkba vesszük az országutat, kerülünk egy nagyot BAZ-megye felé és megyünk a hó után. Előtte azonban fontos szakmai felkészülés várt ránk.

Be vagyunk már sózva és nagyon mennénk. A szerkesztőségi Bálna-Merci a legutóbbi Karesz-kúra után jobb lett, mint valaha és Iván, Dávid, Nyertes Kristóf, jómagam és Koncz Jani már tűkön ülünk és várjuk a pillanatot, amikor felhangzik a R.A.M.O.N.E.S., D-be húzzuk a váltót és kihajózunk a kalandok felé.
Rulettkerék 3.: Bálna a rajtrácson
Kimerítőre sikeredett az utóbbi pár nap, de közös kapcsolatunk harmóniája kitart. Régi sebeket téptünk fel, káromkodtunk és vigyorogtunk. És jártunk a Bálna-mennyországban is.
Mert lesznek, hiszen ez a négy nap nem szól másról, csak arról, hogy 24-ben nyomjuk a fullkretént és a srácok tudják ezt. Sőt, odakint is készülnek már ránk mindenféle szöges gumis GSX-R-ekkel, hószánokkal, ski bike-okkal, de mi is felpakolunk mindent, ami csúszik (hű, tényleg, gumicsónakot még vennem kell, állítólag most olcsó), meg azt is, ami nem. Hónunk alatt az Index-birodalom snowboard-gurujával, pár Sacco-deszkával, szerszámmal, víz- és hidraulikacsövekkel, gyorskötözővel és duct tape-el nem érhet baj. A motyót a kísérő összkerekes Transporterrel hozza Panic, a deszkamágus és Rézmányi Balázs.

Addig is azonban mindenképpen meg kéne tapasztalni, mit tud egy ekkora test és nem a műgyantán a parkolóház tetején, mert abból csak az jön le, hogy olyan jóindulatúan és lomhán megy el keresztbe, mintha előtte bocsánatot és engedélyt kérne rá. Szerencsénk (és a bálna) azonban összehozott Ámon Olivérrel, aki 22 éves korából 18-at kormány mögött ülve töltött és mivel eddig is figyelemmel kísértük karrierjét, így azzal is tisztában voltunk, hogy egy ugyanilyen kismotoros (Bálna-szinten) W140-essel is csapat árkon-bokron. Na ezt az autót kéne megsasolni. Így is lett.
Az autó elképesztő, tényleg. Egy zörgős, széthullott, belét húzó bontószökevényt vizionáltunk, de az a kompromisszummentes hajózás, ahogy ez a kéttonnás test 80-90-es tempó mellett átlibben és úszik a nyomvályús, saras dagványban, az meglepett minket is, pedig láttunk már sok mindent.

A felkészítés annyiból állt, hogy a néhai 300SEL alá betolták a 600-as rugóit, a fater levedlett, brutális Kumho-terepgumijait hátra, lehegesztették a difit, kazánlemezt kapott az alja és egy kéziváltót. Amely - és ezt többen is állították már - egyáltalán nem bírja a nyüstölést, pedig Mercedes-körökben csak a sportváltóként hivatkozott (lent egyeses) dologért meg szoktak őrülni.

A sokak számára szentségtörésként hangzó mondatot is tőlük hallottam először: Ha a Mercedesnek olyan kéziváltója lett volna, mint a BMW-knek, összetették volna a kezüket. Talán nem véletlen, hogy Olivér driftautója alatt is a sokak által közkedvelt GS6-os ZF váltó van egy 530D-ből. A strapabíró szerkezet közkedvelt mindenütt, ahol bírni kell a folyamatosan nagy teljesítményt, 3-400 euró körüli ára is tükrözi ezt.
A bálna ezektől eltekintve olyan szinten gyári, hogy egy büdös szilentet sem cseréltek még benne soha, minden futóműalkatrésze eredeti és a ki tudja, hány éves vízcső adta meg magát a csapatás közben. Bilincs le, sniccer, bilincs fel, víz a pocsolyából és mehetünk. A bálna lendülete és a két jó gumi, kombinálva Olivér megfontolt, ugyanakkor hibátlan vezetési stílusával hatalmas mókát eredményezett. Pontosan ismeri és tudja egy ekkora test dinamikáját, a W140-es pedig mindenhonnan kijött és mindenhová felment, a futóműve elképesztően jól dolgozott és hiába tűnt el a hátsó kerék egy-egy ugratás után a sárvédőben nem koppant fel soha, sehol.

A motor bírja, szépen viszi a nagy testet és olyan helyeken is átlendíti, ahonnan már tényleg csak előre vezet az út. Sok-sok mai SUV taknya-nyála szétfolyt volna, ha csak a felét kapja annak, amit a bálna kapott ez alatt a röpke egy óra alatt. A globoidcsigás kormánymű nem a leggyorsabb, de a bálna sem tesz semmi hirtelen vagy váratlan dolgot, szépen fogható, időben jelez a feneke és elképesztően jóindulatú, pedig a hegesztett difis autókra minden mondható, csak nem ez. Ekkora testben, tömeggel egyszerűen nem tud alattomos lenni. Arcunk leszakadt.

És a legmorbidabb az egészben - amin már tényleg csak vihogni tudtunk - az az, hogy a végén tetőig sárosan is olyan fenséges nyugalommal gurul az úton, ahogy csak egy S-Mercedes tud. Klímázva, zenét hallgatva, csendben.
Hatalmas trollkodás, de imádjuk az ilyesmit. Punks not dead, take 'em all!
Holnap matricázunk, vásárolgatunk, szerdán indulunk. Tartsanak akkor is velünk!

Az oldalról ajánljuk
- Belsőség
Így teljesülnek a gyermekkori álmok
Sokan álmodoztunk róla gyermekkorunkban, hogy elindulunk egy híres autóversenyen. Van, aki elindult.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
