Ezres Swifttel Albániába? Simán!
3500 kilométer, öt nap, két ember, egy autó. Epikus túra, ráadásul a Balkán szívébe, Albániába kéne menni. Pont annyit tudok Albániáról, mint az olvasó: kecskék, bunkerek, és mindenki Mercedesszel jár. Ráadásul a vadregényes táj olyan, hogy oda gyalog is elindulnék, nem hogy autóval.
Van egy jellegzetes rituáléja annak, ahogy az ilyesfajta utakat elsózzák idebent: Perkó Rudi és Papp Tibi lassan közelít az asztalom felé, méterekkel korábban felveszik a szemkontaktust, és sunyin mosolyognak. Aztán egyikük felteszi a kérdést: Anti, nem akarsz elmenni Albániába? A mosoly viszont jellemzően a lehetséges szopásfaktorra utal. Aztán persze mivel 1000 kilométernél többet kéne menni, azt is keleti irányba, nem sokat kellett győzködni. Szeretem ezt az életszemléletet, a zseniális húskultúrát, és azok a hegyvidékek tényleg igézőek.

Utazni mindig jó, legutóbb például csak ide mentünk a szomszédba, Ausztriába, mégis akkora kaland lett belőle a kétnapos április végi hóviharban, hogy amíg élünk emlegetni fogjuk. Autóval megyünk, ami az utazás legjobb módja hiszen kényelmesebb, mint a fapados repülő, gyorsabb, mint a turistabusz, ráadásul, ha akarjuk ötméterenként megállhatunk megnézni valami izgalmasat. Márpedig Albániában lépten-nyomon belefut az ember a kommunizmus valamilyen keserédes mementójába, ezért megállás bőven lesz.
Kis szerencsével még néhány elhagyott vadászgépekbe is belefutunk majd Kuçovë környékén, a végcél pedig Porto Palermo, ott is rozsdásodik ez-az, ha engedik, mindent lefotózunk. Erre a körre egy kényelmes GT, esetleg egy felkészített expedíciós autó dukálna, de nem vagyunk mi Top Gear, ezért egy új Swifttel megyünk, ráadásul 1000-es, háromhengeres turbóval, amiben elektromos rásegítés dolgozik. Nem sokat tudok az útviszonyokról, de hogy alaposan ki lesz próbálva, az biztos.
A képanyagért ismét Roland cimborám felel, Ausztriában is érezte a műfajt, most sem lesz gond. Hétfő hajnalban indulunk, a cél - egy kis kerülővel - Shkodra városa, de előtte még a ma esti Parkoló Parádén megsimogatható a gép. Látnivalóból nem lesz hiány, minden nap többször is jelentkezünk, tartsanak velünk a Tour de Tiranán.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Gigantikus befektetésre készül a Ford Európában
A cél az egyszerűsítés, a költségcsökkentés és a hatékonyság növelése.
- Hírek
Bejelentették: új vezérigazgató a Nissan élén
Sejteni lehetett, hogy a Honda-Nissan együttműködés kudarca után Makoto Uchida repül. Megvan az utódja.
- Hírek
Teherautónak csapódott, majd annak platóján landolt egy motoros Amerikában
Mérföldeken át vitte is tovább a szerencsétleül járt motorost.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Nepperűző
Rozsdás sárvédő: eladás előtt fényeztessem, vagy inkább ne?
Teljesen sérülésmentes az autó, jelen állapotában látszana, hogy tényleg eredeti.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Csoda, hogy csak ekkora bajt csinált a részeg kamionos
Az M7-es autópálya egyik pihenőjét zúzta le a horvát sofőr.
- Hírek
Szeretnél egy világbajnok F1-es autót? Most vehetsz egyet magadnak!
A csapat 2009-ben történelmet írt azzal, hogy fennállása egyetlen szezonjában azonnal világbajnok lett.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Tesztek
Ennél németebb új Opelt nem kaphatszMenetpróba: Opel Grandland PHEV - 2025
Akinek kevés a háromhengeres, vagy nem akar elektromosat, tökéletes opció a PHEV, amit végre vezethettünk is.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Olajdoktor
Eszi az olajat a Hyundai, rossz olajat töltött bele a márkaszerviz?
A legutolsó szerviz után hirtelen megnőtt az olajfogyasztás. A beletöltött olaj, vagy más lehet a gond?
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
