Van egy kis baj a Parkoló Parádéval. Illetve nagy
A PP egy jópofa, szellős bulinak indult egy félig üres Hungexpo-parkolóban, ami aztán hamar megtelt a következő parádékon. Meg az Albertirsai külső parkolók is. Aztán tavaly év végén már 800-ról 1100-ra növeltük a parkoló méretét, és az is kevés volt, meg fullon volt a kinti sor is. Szóval nagy lett. Soha nem gondoltuk ezt, pláne, hogy nem is nagyon törtük a fejünket ilyesmin.
Most viszont az a helyzet, hogy bár nem közterületen zajlik a buli, de a tőlünk kikanyarodók olyan színt visznek az Albertirsai út forgalmába, amit nem feltétlenül szeretnénk, pláne nem úgy, hogy a járdaszegélyen emberek, Penge Verda fotósok és vloggerek álldogálnak. Némelyikük gyerekkel. Itt valaki elront bármit, nagy lesz a baj. Szeretjük mi is az erős kocsikat, a gumifüstölést meg a driftet, sőt, szoktunk ilyen rendezvényeket is szervezni, de soha nem az Albertirsai útra.

Mi sem szeretnénk, ha véletlenül a rendőrség/NKH ránk szállna. De szerintem ti sem. Máris marhára nem az lenne az esemény hangulata, sőt, magát a Parádét is elfelejthetnénk a fenébe. És ennél sokkal nagyobb bulikat, például az amerikai Cars and Coffee találkozóit is elsöpörte egy ilyen ökörködős baleset.
Már túl vagyunk egy tárgyaláson a helyszínt biztosító Hungexpóval, hogy mit lehetne tenni. A Totalcar is egy vállalat, amely nem szeretné, hogy bárkinek a haja szála görbüljön pusztán azért, mert egy szombat/vasárnap délután úgy döntött, hogy az Albertirsai út közelébe jön. Sőt, már azt is furcsának találjuk, hogy a motorbőgetés miatt ipari fülvédőben hozzák néhányan a gyerekeiket - ezért is szólni fogunk.
A PP mostanra nem csak egy rugdossuk a kavicsot a parkolóban típusú rendezvény, hanem valódi programot kínál. Előadásokat, újautó-tesztvezetéseket, piacozást és kiváló társaságot. Mi nem kérünk érte pénzt, de mindenki tudja: semmi sincs ingyen. Ha tízszer annyi biztonsági őr kell, ha a külső területen rendőri forgalomirányításra lesz szükség, vagy csak a forgalom átszervezésére, ezek költsége akkora lyukat ütne a PP költségvetésén, amit nem lehet kigazdálkodni.
Legközelebb, vagyis október 15-én, amikor a Parkoló Parádéra jössz, a kezedbe nyomunk egy papírt, amin arra fogunk kérni, hogy csodaszépen, békésen hajts el. Készülünk más, gyorsan kivitelezhető és a biztonságot javító forgalomszervezéssel is, de egy biztos: mostantól nagyon komolyan oda kell figyelnünk a biztonságra. Mindezt azért tesszük, hogy ami a kerítésen belül zajlik, az pontosan olyan jó, vagy még jobb lehessen, mint eddig.
Tőled is kérünk valamit: azon kívül, hogy normálisan közlekedsz kint és bent egyaránt, legyél a helyszíni magyar hangunk, és mindannyiunk nevében kérd meg az esetleg túlzottan szenvedélyes látogatótársakat, hogy szelídüljenek meg, mielőtt az egész rendezvényt páros lábbal rúgják ki a Holdig. Semmi sem fotosabb most ennél nekünk.
A legfontosabb információk
Folytatódik a Totalcar Mesterkurzus előadássorozata, ezúttal Wittinger Csaba (korábban a Renault, jelenleg a Mercedes AMG formatervezője - külső design) és Nagy Gergő (a Faraday Future formatervezője - belső design) avatnak be mindenkit az autó-formatervezés rejtelmeibe.
Ahogy legutóbb, úgy most is kint lesz a Nissan egy nagy marék autóval, és most először kitelepül az Allianz Hungária is – ők egy meglepetésjátékkal és mini hot rodokkal készülnek. Az Osram támogatásával izzócsere-versenyt szervezünk, a nyeremény: az autódba való Osram Night Breaker Laser halogénizzó-pár. A parkolót járva a D.A.S. Jogvédelmi Zrt. szakértővel is találkozhatsz, sőt, kint lesz a tévéstáb! Winkler és Karotta forgat majd a parádén sétálgatva.
- Nyitás: 15:00
- Behajtás: a Hungexpo IV-es és V-ös kapuján (Albertirsai út)
- A Mesterkurzus előadása 16:00-kor kezdődik.
- Zárás: 18:00
- A rendezvény minden eleme (a büfét kivéve) most is INGYENES.
- Cimbizni addig is ITT LEHET, a Parkoló Parádé Facebook-eventjében.
- Ismét lesz Parádé Piactér, ha eladó autód van, töltsd le EZT AZ ADATLAPOT! Számítógéppel is kitöltheted, majd nyomtasd ki, és tedd az ablakba.
- Ha pedig nem eladnál, EZ A TE ADATLAPOD. Arra kérünk, kitöltve tedd ki, hogy az érdeklődők akkor is megtudhassanak pár dolgot az autódról, ha éppen nem vagy a közelben.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
