Gumipor

Könnyed autós tartalmak a Totalcaron

Totalcar
2022.06.28. 14:53

új hír érkezett, kattintson a megtekintéshez!
  • Ben Affleck tízéves fia nekikoccant egy Lamborghini Urusszal egy BMW-nek egy Los Angeles-i, luxusautókra szakosodott kölcsönzőben. A TMZ értesülései szerint Ben Affleck, Jennifer Lopez és a színész fia együtt mentek az autókölcsönzőbe, ahol a srácnak nagyon megtetszett a rikító sárga Urus, apja pedig megengedte neki, hogy beüljön a vezetőülésbe.

    A körülmények tisztázatlanok, de az biztos, hogy Samuel valahogy hátramenetbe kapcsolta a Lambót és véletlenül nekikoccant a BMW-nek. A TMZ-nek azt nyilatkozta a család szóvivője, hogy mindenki jól van és az autókban sem keletkezett kár. A lesifotósok azonban keselyűként csaptak le az esetre és az egészet megörökítették.

    Forrás: TMZ

  • A teljesen elborult autóépítések közül mindig van olyan, ami a kreténsége okán igazán kiemelkedő. Ilyen az a Renault Clio is, amibe cipőkanállal beleerőltettek egy LS1-es V8-ast, ami már önmagában is elég erős vállalás, de az alkotók nem álltak meg itt.

    Screenshot 2022-06-27 at 17.50.12.png

    A Chevy V8-ra rákerült egy gigantikus turbó is, illetve a motort hosszában építették be, így az első kerekek helyett már hátul hajt a Clio. A motortér elég zsúfoltnak tűnik, de valahogy mégis megoldották, hogy az utastérben nagyjából minden a helyén maradjon és a sofőrnek se a hátsó ablakon kelljen kinéznie.

    Úgy tűnik azonban, hogy kisautó nem tudott kezelni ennyi műtétet: a videóban is látszik, hogy miután teljes támadásban veretik vele a gumiégetést egy eseményen, nem sokkal a start után lángok csapnak fel a gépterméből. Végül a sofőr hamar kiszállt, és a lángokat is gyorsan megfékezték, azért valószínűleg javítandó dolog bőven lesz majd.

    Screenshot 2022-06-27 at 17.52.05.png

    Forrás: Turbo King

  • Washington államban, Tacomában találtak rá az út szélén egy McLarenre, amit simán ott hagytak az út szélén, miután a tulaj tisztázatlan körülmények között betolta a szalagkorlát alá.

    A McLaren 600LT a beszámolók alapján nagyjából 250 ezer dollárt, vagyis közel 100 millió forintot ért a baleset előtt, valaki mégis úgy gondolta, hogy az a legjobb megoldás, ha a baleset után simán elhagyja a helyszínt.

    A 2020-as, jobb sorsra érdemes autót a rendőrök találták meg és miután ellenőrizték a rendszerben, kiderült, hogy nem jelentették be, hogy ellopták volna. A tulajról egyébként annyit árultak el, hogy Washington államból származik. A fura baleset körülményei tisztázatlanok, a rendőrség viszont valószínűleg felelősségre fogja vonni a baleset okozóját.

    Forrás: Jalopnik

  • Az 1/5 méretarányú távirányítós autóknak van egy megmagyarázhatatlan varázsa: már a méretükből adódóan is lenyűgözőek. Az is fontos szempont, hogy ezek már olyan nagyok – ha belegondolunk, akkor egy ötméteres autó alapján készült darab egy méter hosszú – , hogy látványra hasonlóan mozognak, mint az igazi autók.

    Screenshot 2022-06-26 at 16.16.34.png

    Itt épp egy leginkább Fiat Tipóra hasonlító távirányítós autót próbálgatnak a forgalomban. Az autó egy MCD XR5 Max Pro típusú, belsőégésű motorral hajtott darab, aminek a motorja egy kétsebességes váltón keresztül hajtja mind a négy kereket. Nincs más hátra, mint elveszni a látványban, ahogy a 101 centi hosszú, 15 kilós autó egy kis kamerával a tetején a forgalomban lavíroz.

    Az egyébként kereskedelmi forgalomban is kapható az autó és 1700 dolláros, vagyis nagyjából 650 ezer forintos árért lehet hazavinni. Ezért a pénzért egy teljes autót kapunk, de a távirányítóért plusz összet kell a kasszánál hagyni.

  • Amikor hasonló látunk, mindig szeretnénk azt hinni, hogy ennél nagyobb idióta nem lehet valaki. De mindig lehet. Először nézzük meg ezt a videót:

    Igen, itt valóban az történik, hogy a két épület közötti kapun szeretne behajtani a Lancia sofőrje. A kapu túl szűk, vagy a szög borzasztóan rossz, de ez nem zavarja, csak próbálja újra és újra, egyre vehemensebben. Ennyire buta nem lehet senki, tehát jó eséllyel vagy részeg, vagy kábszis az emberünk. Mindenesetre nemcsak a saját autóját teszi tönkre, hanem más tulajdonát is rongálja.

    kapulancia
  • Az E46 M3 sokak szerint a mai napig a legjobb M-es BMW, annyira csodálatos az egyensúlya és a karaktere. Ehhez a jósághoz nagyban hozzájárul, hogy egy olyan sorhatos motor van benne, ami már a 2000-es évek elején is túllőtt a 100 lóerős literteljesítményen.

    Forrás: Driftworks
    Forrás: Driftworks

    Ennélfogva talán furán hangzik, ha valaki pont a motor cseréli másikra egy ilyen autóban. Az némileg árnyalja a helyzetet, hogy a BMW egy másik olyan motorja került be az E46 M3-ba, ami szintén legendásnak számít: az Bangle-M5 – és az első generációs M6 – ötliteres V10-esét cipőkanalazták bele az M3 orrába.

    Azt a hírhedt önpusztítási hajlamot most hagyjuk, amire ennek a motornak a korai verziói képesek, a legendás alatt a csodás hang és a fergeteges karakter értendők. És valóban, az 507 lóerős V10-es úgy szól, mint egy F1-es versenyautó. De nem ám a mostaniakról van szó, mert azokat simán felülmúlja, hanem az öregebb, sokhengeresekre gondolunk.

    Ha néznél más E46 M3-at is, akkor ezt a videót mindenképp javasoljuk:

  • Az autófényezés nagy szakértelmet és odafigyelést igénylő munka, bizonyos szinteken akár művészetnek is nevezhetjük. Videóban és írott cikkben is foglalkoztunk már azzal, hogyan zajlik a folyamat, de nyilván vannak barbár megoldások is. Mint ez itt:

    Persze, mindenki hallott már olyanról, hogy régen a Józsi befőttes üvegből, szívószállal fújta le a Trabantot, persze szájjal. Vagy hogy Miska bácsi a dédelgetett Ladáját ecsettel javítgatta, ha itt-ott lehorzsolta a gyári dukkózást. Na, de azért a festőhengerrel előadott gyalázat talán még ezek mellett is egy új szint. Reméljük azért, hogy ez eleve valami ezer éve nem futott, üzemképtelen autó, és csak a poén kedvéért csinálják vele, amit csinálnak.

    hengeresfestes
  • Éppen tegnap írtuk meg, hogy eladó Michael Schumacher Porsche Carrera GT-je. Az az autó, amelyet a német klasszis kvázi titokban, menedzsere cégén keresztül vett meg. Most egy másik ex-Formula-1-es klasszis, a 2007-es világbajnok Kimi Räikkönen autóparkjának egyik darabjára is le lehet csapni.

    fd028f41-untitled-design-56-770x433

    Ez ráadásul egy egyedi példánya az F12 TDF-nek, amelyet direkt neki állítottak össze 2016-ban, az akkori csúcsmodellből - ez volt az az időszak, amikor a finn pilóta egy rövid ralivébés kitérő után visszatért a Száguldó Cirkuszba, és másodszor lett a maranellóiak versenyzője. Az F12-es tetején ott is díszeleg a rajtszáma, igaz, szándékosan elég halványan. A fejtámlákon pedig az Iceman logó, mivel ugye Kimi beceneve a Jégember.

    A 6,2 literes V12-essel szerelt F12 TDF-ből összesen csupán 799 példányt gyártottak, tehát önmagában is elég ritka és értékes gép, hát még egy ilyen egyedi darab. Ráadásul csupán alig kétezer kilométert futott, makulátlan állapotú. Várhatóan 950 millió forintnyi összegért kelhet majd el.

  • Forgalommal szemben haladt egy autó az M4-es autóúton, Tiszapüspöki közelében. Erről a 112-es segélyhívón tettek bejelentést, a rendőrök pedig azonnal a helyszínre indultak. Egy biztonságos pillanatban visszafordították, majd megállították a sofőrt, aki a 30 ezer forintos bírság és a 4 előéleti pont mellett felvilágosítást is kapott arról, milyen súlyos hibát követett el.

    Ahogy a felvételen is látszik, egy régi, kerek lámpás Ladát vezetett a 76 éves szolnoki férfi. Szerencsére baleset vagy sérülés nem történt.

    ladaforgszembe
  • Ha valakit, hát Michael Schumachert egészen biztosan a világ minden szegletében ismerik. A Formula-1-es legenda neve leginkább a Ferrarival forrt össze az évek során, de magánemberként természetesen nemcsak az olaszok autóit hajtotta. Bár nemrég éppen egy Ferrari California keresett új gazdát a német klasszis egykori sportkocsijai közül, most viszont egy Porsche került elő.

    Michael Schumacher Porsche 16 9-84296c94011e3c53

    Persze ezeken a szinteken olyan szerződéseket kötnek a világsztárokkal, amelyek nem teszik lehetővé, hogy csak úgy egy másik márka termékeivel mutatkozzanak. Így 2004-ben menedzsere, Willi Weber cégén keresztül vette meg ezt a Carrera GT-t, hogy ne tűnjön fel senkinek, hogy Schumi nevére került egy Porsche.

    Screenshot 2022-06-22 at 14-15-16 Michael Schumacher Schumi fuhr

    Az autót most árverésre bocsátják, és természetesen jár mellé egy tanúsítvány is, amely bizonyítja, valóban Michael Schumacher használta négy éven keresztül. Az 5,7 literes V10-essel szerelt sportautó mindössze 14.200 kilométert futott, és eleve egy 1500 darabos limitált szériából származik, de a Schumi-faktor még ilyen viszonylatban is nagyot dobhat az árán. Szakértők szerint akár egymillió eurót, vagyis durván 400 millió forintot is megérhet.

    Közben olvasónk, aki egyébként az Elferspot munkatársa, jelezte, hogy a világ egyik vezető Porsche online piactereként exkluzív lehetőséget kaptak az autó meghirdetésére. Szóval további képeket náluk találtok, és akkor is ezekre a linkekre érdemes kattintani, ha inflálódó forintjaitokat valami betonbiztosba fektetnétek. Mondjuk elég sok pengőre lesz szüksége annak, aki be akarja állítani a garázsába Schumi Porschéját.

  • Nagyszerű rendezvény a motorsportrajongók számára a svájci Kerenzerbergrennen. Olyan klasszikus, veterán sportautók, versenygépek és motorkerékpárok vesznek részt rajta, amilyeneket ritkán látni külön-külön is, nemhogy egy helyen. Ezen a hegyi versenyen idén vendégként, afféle betétprogramként egy Ferrari-konvoj is végigvonult, megünnepelve a márka 75. születésnapját. Csakhogy sajnos egy F40-et oda is csaptak.

    A fenti videóban maga a baleset nem látszik, csak annyit észlelhetünk, hogy az autó elfordul a kanyarban, arra csak a jobb felső sarokban látható, sárga mellényes emberek, valószínűleg sportbírók vagy médiások mozgásából következtethetünk, hogy valami baj történt. Az alábbi felvétel pedig már a mentést mutatja. Szomorú így látni a legendás Ferrarit.

    A versenybizottság elnöke szerint egyébként ez a szakasz a pálya egyik nehezebb része, igaz, a tempó látszólag nem volt nagy. Az egész megmérettetés olyan, mint egy guruló múzeum, vannak, akik óvatoskodnak, mások keményebben nyomják. Az F40-esben mindenesetre jelentős kár keletkezett, egy ilyen autó több száz millió forintot, sőt akár bő egymilliárdot is megérhet. Szerencsére a sofőr nem sérült meg.

    kerenzer
  • 13.00-kor kezdünk, vendégünk Pék Zoltán, aki a Valeo-Siemens elektromos hajtásokat és teljesítményelektronikákat fejlesztő magyarországi részlegének a vezetője. Akik kérdeznek: Papp Tibor, Gajdán Miklós és Zomborácz Iván. 

    Irány a TC Twitch csatornája!

    IMG 20220622 104219
  • Sokat gondolkodtam azon, hogy a törpét szabad-e leírni a maga pőre valójában, mert nem szándékozom megsérteni senkit. Kedvesebb szinonimáért a csajomhoz fordultam, aki szerint a manó sokkal aranyosabb, de végül ezt is ejtettük. Egy haverom a nanizmus latin szót ajánlotta figyelmembe, de a nanos szintén törpét jelent, csak épp latinul. Végül feladtam, hiszen egy kép többet mond minden szónál. Ezt a kézműves pedál szettet egy automata Nissan lábterében lőttem némi kutyaszőrrel körítve. Az összetevők tárháza egyszerű: vas-oxid, vas, zsanér, csavar és némi vágott gumiszőnyeg.

    torpedal

    Olvass Nissan Note tesztet itt, vagy kövess a facebookon!

  • Vélhetően Opel Agila az alany, amire valamilyen oknál fogva felkerült egy Suzuki Wagon R+ díszrácsa. De kinek jut eszébe, hogy erre a rácsra háztáji módszerekkel felcsavarozza az Opel emblémát? Kínzó kérdés, amire a költő hiányában nem tudjuk megadni a választ, ellenben a vizuális élményt meg tudjuk osztani veletek, íme:

    Fotó: Balló Marci
    Fotó: Balló Marci

    Olvass a használt vagyonőrről itt.

  • Ahogy a mélytengeri élőlények közül se fedezték fel még az összeset, úgy a valamikor letámasztott, különleges autók közül se találtak rá még az összesre. Most a 80-as évek egyik legnagyobb sportautó-ikonja, egy Ferrari Testarossa került elő egy garázsból, ahol egy ponyva alatt pihenve, érintetlenül töltötte az elmúlt közel 20 évét.

    A Ferrari tulajdonosa 2012-ben hunyt el, de az autót már 2003 óta nem használta, utoljára Saint Tropez-ban járt vele. Előtte se ment sokat az 1989-es Ferrarival, hiszen a Testarossa órája mindössze 22 ezer futott kilométert mutat. A tulajdonos családja évekig megtartotta az autót, most azonban úgy döntöttek, hogy mégis eladják.

    Az szinte biztos, hogy alapos – és vélhetően nagyon drága – szervizeléssel indul majd a Ferrari új élete, amennyiben a következő tulajdonos úgy dönt, hogy használná is az autót. Reméljük, hogy az új tulaj használatba veszi, hiszen bármennyire is gyönyörű tárgy álltában is egy Ferrari, mégiscsak az úton érezné magát a legjobban, ahol a csodálatos V12-ese is újra megköszörülhetné a torkát és elkezdhetne énekelni.

    Forrás: Silodrome

    Ha egy használatban lévő Testarossát is megcsodálnál:

  • e723f92935bb3e6de7e01ce1814bd853

    Az elmúlt napokban Floridára heves vihar csapott le, aminek hatására valódi árvíz sodort végig az államon. A természeti katasztrófa a gazdagokat sem kímélte, egy mélygarázsban például egy komplett luxusautó-gyűjtemény veszítette el az értékét: többek között két Rolls-Royce Cullinan, egy Corvette Z06, egy Ferrari 488 Pista Spider, egy Ferrari SF90 és egy Mercedes-AMG GT Black Series lett az áradás áldozata.

    Ezen felül egy Corvette C8 elmerülését is sikerült rögzíteni, igaz ott a tulaj különös hozzállására is szükség volt a pusztuláshoz, amikor behajtott egy elárasztott utcába - egy ponton látszik, hogy szinte teljesen elmerült az autó a vízben.

  • Ha listát kellene írni arról, mit nem szeretnénk átélni vezetés közben, valószínűleg előkelő helyre kerülne a rangsorban a felcsapódó motorháztető. Az alábbi - sajnos igen hitvány minőségű, az sem kizárt, hogy egész régi - videóban pontosan ez történik, ráadásul a sofőr itt éppen egy előzéssorozatot hajt végre.

    A géptető azon nyomban be is töri a szélvédőt, emberünk pedig jócskán előrehajolva próbál valamilyen rést keresni, ahol ki tud kukucskálni, amíg félre nem kormányozza a járművet. Na, ez álmunkban se jöjjön elő!

    felcsap
  • A BMW E28, vagyis a cápa 5-ös már a maga korában is népszerű típusnak számított, mára pedig megbecsült veteránná lépett elő. Ez nem csoda, hiszen a formája csodásan öregedett, minden eltelt évvel egyre szebbnek tűnik. Tökéletesen beleillik a következő Parkoló Parádé veterános tematikájába.

    A harminchatodik PP-re egy különleges E28 is érkezik, ami sokaknak ismerős lehet, ugyanis Draskovics Andrisé. Őt sokan a saját Youtube-csatornája alapján ismerik, de az utóbbi időben többször megfordult a Totalcar környékén is, hiszen a Telepjárók sorozatunkban rendszeresen szerepel.

    A következő Parkoló Parádén autóztatás is lesz és Andris volt olyan jó arc, hogy az 520i-t a ti szolgálatotokba állítja és ha szerencséd van, utasként akár te is mehetsz vele egy kört. Ha a fehér BMW mégse adja ki, akkor se csüggedj, hiszen rengetegen érkeznek érdekes veteránokkal, így jó esélyed van, hogy az egyikbe majd te is beülhetsz.

    Jegyeket és további információkat itt találsz.

  • Vannak olyan autók, amelyeket akkor esik a legjobban kipróbálni, ha nem éles helyzetről van szó. Erre kiváló példa bármelyik pompakocsi, azokat ugyanis nem éppen vidám alkalmakon szokták használni. A Parkoló Parádén viszont lehetőségetek lesz az utasülésekről kipróbálni egyet, méghozzá nem is akármilyet: egy Cadillac Fleetwood Federal Renaissance Hearse-ről van szó.

    OOF 20210609-4

    A Totalcar rendszeres olvasói persze már ismerhetik Révészt, sőt gazdáját, Bumbit is. Rendes amerikai V8-as, ami már önmagában is különleges, ebben a formában meg aztán igazi kuriózum. Gyertek hát a Parkoló Parádéra, üljetek be egy körre. Ha lemaradtok róla, vagy más érdekel, akkor sem lesz baj, hiszen egy egész sor klassz veterán vár még utasokra.

    Ne feledjétek: vasárnap 14 órakor kezdünk a Hungexpón, ez lesz a 36. Parkoló Parádé, méghozzá a króm jegyében!

  • Rendkívül fura eszközöket tesztel a UPS: leginkább egy összepréselt furgonra emlékeztető, pedállal hajtható furcsaságokat állítanának csatarendbe. A jármű neve eQuad és kialakításában, illetve dekorációjában a jól felismerhető UPS-es furgonokra emlékeztet. Igaz a sofőr nem tolóajtón át száll be a fülkébe, de a két oldalon lévő nagy nyitott felület azért emlékeztet az elhúzott tolóajtókra.

    4a3272f1d0cd91b6f5e2ecfc2003ffc7

    Arányaiban kicsit olyan, mint a Harry Potter és az azkabani fogoly egyik jelenetében a Kóbur Grimbusz, ami úgy megy el két londi emeletesbusz között, hogy elkeskenyedik és felfelé megnyúlik. Az eQuad is valami ilyesmi, csak ez nem tud visszaszélesedni.

    A hajtást egyébként nem bonyolították túl: pedállal kell tekerni. Hogy ne legyen emberkínzás, természetesen egy elektromos rásegítőt is beépítettek. Egyébként a trükk is pont az eQuad pedálos mivoltában van: jogilag kerékpárnak minősül, emiatt pedig a bicók minden előnyét – például a kerékpársáv-használatot – is élvezheti, miközben a szállítási kapacitása azoknál jóval nagyobb.

  • Vajon mennyire kell ahhoz aljasnak lenni, hogy valaki megálljon egy töltőre dugott villanyautó mellett, majd egyszerűen kihúzza belőle a kábelt? Pontosan ez történt ugyanis Kaliforniában, ahol egy pickuposnak kezdte szúrni a szemét valamiért az éppen áramot szipkázó Tesla.

    Felmerülhet talán indokként, hogy egyszerűen töltőn felejtették a Model 3-at, ez bökte a csőrét a pickuposnak. A videót felrakó Tesla-tulaj azonban azt mondja, egyáltalán nem erről volt szó. Ennél a típusú - amúgy ingyenes - töltőnél durván 10 órát vesz igénybe a 85 százalék elérése, ő meg éppen csak 20 százaléknál járt. Nem akart végig ottmaradni, úgy tervezte, tölt vagy 5 órán át, addig ott pihen a kocsiban, majd hazamegy.

    Screen-Shot-2022-06-15-at-2.35.04-PM

    Amikor az eset történt, éppen szundított az autóban, de felébredt a töltő kihúzásakor. Az autó Sentry Mode nevezetű, 360 fokos kamerarendszerrel dolgozó szolgáltatása ekkor meg is szakította a felvételt. Végül inkább továbbállt, és pár kilométerrel arrébb egy Superchargeren etette meg a Model 3-at, igaz, az pénzbe került.

  • Akár nagyon komoly baj is lehet abból, ha valaki elalszik vezetés közben, sajnos rengeteg tragikus példát sorolhatnánk fel. Ennek a videónak viszont szerencsés a kimenetele, de mindenképpen intő példa az itt látható eseménysor.

    Jól látszik, hogy a kamionsofőr már a videó elején is a szemhéján át figyeli az utat, de ekkor még próbál magához térni, ki is tekint az oldalablakon. De a szem csak nem akar nyitva maradni, így a jármű behúzódik a két menetirányt elválasztó füves sávra, erre már emberünk is felébred, de az álmot végérvényesen a zuhanás hessegeti el.

    elaludt

    Ha elsőre nem tűnt volna fel, 30 másodperc után érdemes a sofőr mögötti részt figyelni. Hátul is utazott ugyanis valaki, 51 másodpercnél le is pacsiznak, megállapítva, hogy szerencsére mindenki jól van. Akad persze tanulság is: ha nem érezzük már frissnek magunkat, inkább álljunk meg pihenni, legalább mozgassuk át a tagjainkat, próbáljunk felfrissülni. Legjobb lenne hunyni is egyet - na, persze nem menet közben. De a teherautó-sofőrök feszes menetrendje nyilván sokszor közbeszól.

  • Autóvásárláskor a többség meglehetősen bátortalan, az autók nagy többsége szürke, fekete vagy fehér. Ezt sokszor a fantázia hiánya, sokszor pedig a biztonsági játék eredményezi, az a gondolat, hogy a szokatlan/erős árnyalat miatt nehezebb lesz eladni az autót. Úgy tűnik, ez nem feltétlenül van így.

    Forrás: Collecting Cars
    Forrás: Collecting Cars

    Az iSeeCars az autók három év alatti értékvesztését vizsgálta, szín alapján váratlan eredmények jöttek ki: a legnépszerűbb árnyalatok (ezüst, fekete, fehér) az átlagnál jobban veszítenek az értékükből, a lista eleje és vége pedig a következőképpen alakul: legjobban a sárga, a narancs és a lila, legrosszabbul pedig az aranyszínű és a barna autók teljesítenek.

    07a4f7ad892b06366afbe884485784ea

    Ennél persze bonyolultabb a  helyzet, a különféle kategóriák és a színek között látszik némi összefüggés, de nem elég konzisztens ahhoz, hogy a fényezésre alapozzuk a családi költségvetést. 

  • A Toyota Supra legutóbbi generációja olyan magas labda, amit a felháborodott rajongók mind leütöttek már százszor: az autó lényegében megegyezik a BMW Z4-gyel, igazán csak a hangolásban és a beltérben/látványban térnek el, no meg abban, hogy egyikük roadster, a másikuk pedig kupé.

    A rokonság miatt adná magát, hogy a BMW házi tunere, az Alpina a Suprából is elkészítse a maga változatát, de erre valós esély nincsen. Furcsán is hatna a japános vonásokkal megrajzolt Toyotának az Alpina-kezelés, de Abimelec Arellano virtuáltuner átirata alapján erről szó sincs, valamiért működik a kombináció.

    alpina
  • Volszvágen, Lambordzsini, Hundáj - az idegen márkaneveket könnyű rosszul mondani, de netes keresőbe leírni még könnyebb. 

    confused.com
    confused.com

    A confused.com gyűjtötte össze, és állította sorrendbe az elvétett neveket a hibás keresések száma szerint. Kár, hogy a SsangYong nem szerepel a listán, pedig  méltó ellenfele lenne  a toronymagasan vezető Hdunyianak .

    2216146
  • Trendszerűen késve harangozzuk be az élő Égésteret, de eskü, hogy összeszedjük magunkat. Elvileg 10-től kezdünk (tehát pár perccel ezelőtt), egyetlen szerencsénk, hogy nem csak a harangozás, de a kezdés is tendenciózusan késni szokott.

    Itten a link!

    Kép: Papp Tibor
    Kép: Papp Tibor

    Vendégünk Gulyás Gusztáv, aki alapvetően a vezeték nélküli töltéssel és a direkt építik-e nehézre a villanyautókat című összeesküvés-elmélettel készült, de biztos tematikus vargabetűkbe fogunk bonyolódni. Gyertek!

  • A következő Parkoló Parádén a veteránoké lesz a főszerep: ha érdekel bármilyen öregebb autó, mindenképp gyere el június 19-én, vagyis most vasárnap a Hungexpóra, mert szinte biztos, hogy találkozol majd olyannal, ami kedves a szívednek és a szemednek.

    Egy olyan autó is tiszteletét teszi, amivel már találkozhattál a Totalcar hasábjain, sőt, még mozgóképes formátumban is feldolgoztuk. Ez nem más, mint egy 1,6 literes Lada 2106, aminek a sztoriját érdemes felelevenítened, hiszen nem a szokásos Merkúrból származó Ladáról van szó: ez a konkrét darab Finnországból érkezett.

    Ezen a Parkoló Parádén ráadásul autóztatás is lesz, így akár arra is esélyed nyílik, hogy menj egy kört ezzel a remek Ladával. Ha véletlenül nem jönne össze a kör ezzel az autóval, akkor se csüggedj, mert nagyon sokan hoznak szebbnél szebb és érdekesebbnél érdekesebb verdákat, amikkel szívesen visznek majd.

    A PP részleteiért kattints ide!

  • Szakács Zoli a Zöld Pokol csatornától akkor jött oda, amikor már minden mindegy volt. Egész nap a forró aszfalton álltunk, az emberek pedig csak jöttek a szeretett autóikkal, hogy megmutassák, mennyire tudnak vezetni. Fárasztó volt, néha kicsit talán ijesztő is, de a rengeteg néző, a sok boldog sofőr miatt megérte, hiszen nagyon más egy autót csak álltában nézegetni, mint mozgás közben, netán kicsit meghajtva figyelni.

    Screenshot 20220611 230646

    A Tulaj a Pályán remek móka, és ha kicsit méretcsökkentve is, de sikerült megszervezni a hatvani Retropartyzánok rendezvényen, hogy sokan odajöhessenek kipróbálni magukat és az autójukat. Hamarosan teljes értékű videóban és posztban számolunk be róla, addig is nézzétek meg Zoli mini-interjúját. 

  • Manapság hatalmas népszerűségnek örvendenek a gyorsulási versenyekre épített dízel pickupok: az alap szinte mindegy, hiszen a komolyabb építéseknél szinte semmi nem marad gyáriban. Kívülről valamelyest igyekeznek emlékeztetni a szemlélődőt, hogy ez valaha egy cuccolós kisteherautó volt, de azért a súlyos lóerőktől kocsonyaként remegő, papírvékony üvegszálas elemek hamar megtörik az illúziót.

    Forrás: 1320Video
    Forrás: 1320Video

    A lényeg úgyis a technika, ahol több jó megoldás is létezik: például van, aki a Duramax-ra, van, aki inkább a Cummins-ra esküszik. A videóban szereplő Dodge RAM jó sansszal Cummins motoros, hiszen a RAM-eket gyárilag is ilyennel szerelték.

    Ennek a motornak viszont már biztosan kevés köze van a gyárihoz, hiszen épp egy mérőpadon kergetik a széthegyezett technikát, ahol ki is tol magából egy egészséges 2400 lóerőt. Azonban ahogy a versenysportban oly sokszor, előfordul, hogy az a bizonyos húr túlfeszül, olyankor pedig szinte érezni lehet az elégő milliók orrfacsaró bűzét. Ez történt ezzel a RAM-mel is, aminek a motorja a mérés tetőpontján feladta a harcot.

    Dacból, büszkén megmutatta, hogy mit tud, de egy villanásnál tovább így se tudott kitartani. Reméljük, újra összerakják.

  • Az E24-es 6-os BMW sokak szerint az egyik legszebb autó, amit a márka valaha gyártott és nem is hibáztatunk senkit, aki így látja. A negatívba döntött orr miatt cápának is becézett kupé óda az arányérzékhez és a sportos eleganciához. Az idő olyannyira nem fog rajta, hogy ahogy öregszik, úgy lesz egyre szebb és kívánatosabb.

    Az 1976-tól gyártott 6-osból a következő, június 19-ei Parkoló Parádéra is érkezik egy, méghozzá egy 635-ös. Sőt, az se kizárt, hogy belülről is élvezheted az 1985-ös BMW, csodás sorhatosának érces morgását, ugyanis az autót nem csak mutatóba hozza ki a tulaja, hanem azért, hogy minél több szerencsést elvigyen egy körre.

    Ha ebbe a BMW-be nem is sikerül beülnöd, akkor se szomorkodj, hiszen rengetegen jönnek még érdekesebbnél érdekesebb járművekkel autóztatni. Egyébként a soron következő Parkoló Parádé most a veteránokról fog szólni, így, ha a szívednek kedves a téma, mindenképp gyere ki vasárnap a Hungexpóra, mert garantáltan találsz olyan látnivalót, amitől leesik az állad.

    Autóztatásra itt tudsz jelentkezni, a PP részleteiért pedig kattints ide!