Szörnyszülött lenne az Audi A3-as?
Régi hagyomány, hogy a legnagyobb vállalatok – köztük az autógyártók – külön reklámfilmeket készítenek a világ legnézettebb rendszeres eseményének számító Super Bowl-ra, az amerikai futball-bajnokság döntő mérkőzésére. Eddig is akadtak fura alkotások, de az Audi idei ötlete igazán megdöbbentő, és nem feltétlenül a jó értelemben.
Az alapgondolat nyilván az volt, hogy valami módon megmutassák a nézőknek az Audi A3 szedán karakterét. Kicsi, de agresszív – ez lenne az üzenet, és a németek által szerződtetett reklámszakemberek ezt egy új élőlénybe fotosoppolták össze. A doberhuahua egy valószínűtlen kutyaféle, csivava (eredeti írásmódban chihuahua) egy dobermann fejével. Ezt a kedves kis lényt mutatja be a kisfilm Sarah McLachlan kanadai énekesnő szívhez szóló kommentárjával. A baj csak az, hogy a rémkutya egyrészt láthatóan életképtelen – ekkora és ennyire előrenyúló fejjel nyilvánvalóan meg sem állna a lábán – másrészt nem nagyon valószínű, hogy bárki számára vonzó lenne, inkább taszító, de legalábbis szánalmas. Az az érzésünk, hogy az a jobbik eset, ha az emberek egyáltalán nem kötik össze fejben az A3-assal, hisz akkor legalább kárt nem csinálnak a reklámmal, de ha a legkisebb, Észak-Amerikában forgalmazott Audi így marad meg a fejekben, az akár egy kiadós bukásak is megágyazhat.
Elképzelhető persze, hogy az amerikaiak humorérzéke máshogyan működik, mint a mienk, és a doberhuahua sikert hoz majd. Azt azonban nehéz elképzelni, hogy annyira sikeres lenne ez a reklám is, mint néhány éve a VW Passat Super Bowl klipje.