Ever S, a kézműves borzadály
A Mikulás-külsejű Moreno Filandi nem először próbál érdekes sportkocsit alkotni. A kitartása láthatóan megvan hozzá, de valami mintha hiányozna – talán az arányérzék?
Az első kreáció egy Audi-motoros, csővázas, Lambo-ajtós autó volt, az Uragano. Az adatai nem voltak rosszak, hisz 1160 kilogrammra jutott 605 lóerő, és Filandi úr mintegy 5000 órát dolgozott vele, mire elkészült, de valahogy ott sem stimmelt az összkép. Ám akkor még úgy nézett ki, csak a saját vágyait próbálta formába önteni, és ebben az esetben nincs baj az amatőr hozzáállással. Ám úgy tűnik, nem elégedett meg ennyivel: miután 2009-2010-ben körbehaknizta az autóval Olaszországot, hozzáfogott egy második, még komplikáltabb jószág megvalósításának.
Az Ever S egyelőre félkész állapotú, de már most látszik, hogy milyen lesz. A nyers alumínium karosszériát a hobbi-sportkocsikészítő ezúttal egy régi Mercedes SL 500 – egy R129-es – köré kalapálta, amelyről eltávolította az ablakkeretet, hogy az autónak szélvédő nélküli speedster-jelleget kölcsönözhessen. A forma részletei a néhány évvel ezelőtti Lamborghinikre emlékeztetnek: mindenütt egyenes élek szabdalják az enyhén domború kialakítású lemezeket. A végeredmény végtelenül komplikált forma, de ezzel nem is lenne gond, ha az arányok stimmelnének. Hasonlót a Mercedes is készített annak idején: a Mercedes SLR Stirling Mossról elnevezett kiadása hasonló filozófia szerint készült, csakhogy jóval szerencsésebb arányokkal.
Azzal kapcsolatban persze nincsenek kétségeink, hogy Filandi úr egyszer csak befejezi majd ezt az alkotását is, de azzal kapcsolatban sem, hogy ha vásárlót szeretne találni rá, az nem lesz egyszerű feladat. És nem a mechanika miatt: a 306 lóerős, 24 szelepes nyolchengeres nyilván bőséggel elég lesz a számos alkatrészétől megfosztott, a gyári SL-nél nyilván könnyebb autó mozgatására, ám itt a hozzáadott érték épp a karosszéria volna – az viszont inkább a hátrányára válik, mint előnyére.