Uniós pénzből venne a BKV húsz elektromos midibuszt a budai Várba. Szűk határidőt szabtak a kiírók, így szinte biztos, hogy nem számíthatunk valami izgalmas versenyre.
A most kiírt tender nyertesének nemcsak a húsz elektromos buszt kell leszállítania a BKV-nak, hanem a töltő infrastruktúrát is telepítenie kell. A kiíró nagyon szűk határidőt szabott a szerződéskötésre és a járművek leszállítására. Ugyanis a kiírás napjától számítva mindössze öt hónap áll rendelkezésére a nyertesnek ahhoz, hogy Budapestre érkezzen az utolsó kocsi, a határidő 2015. december 15. Valószínűleg azért kellett ilyen gyorsan cselekednie a BKV-nak, mert az elektromos midibuszok üzembeállítása a Budai Vár felújításához kapcsolódó, az Európai Unió által támogatott projekt része.
Ilyen rövid határidővel, elektromos buszokat csak egyetlen gyártó tud szállítani. Ez pedig a kompozit buszokat gyártó hazai Evopro.csoportm, egyébként a buszaik már többször is megfordultak a Várban teszt jelleggel. A Modulo Medio Electric típus győzelmére enged az is következtetni, hogy a BKV, beszerzéshez kapcsolódó műszaki dokumentációja, a korábbi tenderektől eltérően, már nem 2500, hanem 2550 milliméteres legnagyobb szélességet enged meg. A MODULO pedig épp, hogy belefér ebbe a keretbe, hiszen pontosan 2550 milliméter széles.
Valószínűleg nem fogjuk végigizgulni az ajánlatok beérkezésének bő egy hónapos határidejét, de azért még beleköphet az Evopro levesébe a korábbi nyertes Siemens. Mint ismeretes, korábban a BKK már kiírt egy EU által finanszírozott tendert, amit végül a Siemens nyert meg a Rampini Alé elektromos változatával. A BKK alá is írta a szerződést a Siemens konzorciummal a 7 plusz opciósan újabb 14 villanybuszra, de a magyar kormány viszont nem bólintott rá a beszerzésre, így a BKK kifutott a féléves türelmi időből. A tender semmis lett. Ezért végül, ha a németek nem is, de a törökök örülhettek, ugyanis ők is EU-s pénzből szállíthatnak Budapestre 16 midibuszt.
A legvalószínűbb forgatókönyv azonban az, hogy ha a mostani tenderen az Evopro nyer a Modulóval, akkor nagy valószínűséggel az infrastruktúrát, azaz a töltőoszlopakat, a Siemens szállíthatja majd a Várba. Így végül a kecske is jól lakhat és a káposzta is megmaradhat.