Nemrég mi is megírtuk, hogy a tavaly nyár óta felújítás alatt álló Lánchidat megnyitották a buszok, taxik, motorosok és biciklisek előtt, míg a gyalogosoknak és a többi autósnak várnia kell. A tervek szerint előbbiek jövő nyár végétől vehetik újra birtokba a hidat, míg utóbbiak egy lakosok bevonásával zajló vita kimenetelétől függően akár örökre kiszorulhatnak róla.
![420A1404](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/4673/46733/467335/46733598_3562856_41f4f53c8caf965ffeb735b1575f8e2b_wm.jpg)
Erre reagált Kovács Kázmér, a Magyar Autóklub jogi bizottságának elnöke az M1-en, aki szerint a Lánchíd autótlanítása ellentétes a főváros zöldítési törekvéseivel. Érvelése szerint azáltal, hogy a Duna egy három kilométeres szakaszán nem lehet személyautóval átkelni, a budapesti autósok 30 ezer kilométernyi kerülő megtételére kényszerülnek, ami nyilvánvalóan nem egy zöld megoldás.
Az elnök szerint minden ehhez hasonló kísérletezgetés kontraproduktív, a főváros pedig már így is túltolja az ide vonatkozó elképzeléseit. A közlekedéssel kapcsolatos problémákat pedig egyébként mindenki megérzi.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)