Ha mindig is gondolkodtál rajta, milyen hosszú lehet a világ leghosszabb Hot Wheels-pályája, itt a megfejtés: 751 méter és 13 centiméter. Mármint maga a pálya ennél is hosszabb, de ez az a távolság, amit meg is tett rajta a kisautó. A rekordot az ausztrál Fitzy & Wippa Show döntötte meg, csaknem száz méterrel felülmúlva a korábbit. Oké, a világcsúcs nem friss, még 2020-ban sikerült, a Covid-korlátozások alatt próbálták így elütni az időt, de a Guinness-rekordok Facebook-oldala a napokban rakta ki újra.
Nemrég mi is megírtuk, hogy a tavaly nyár óta felújítás alatt álló Lánchidat megnyitották a buszok, taxik, motorosok és biciklisek előtt, míg a gyalogosoknak és a többi autósnak várnia kell. A tervek szerint előbbiek jövő nyár végétől vehetik újra birtokba a hidat, míg utóbbiak egy lakosok bevonásával zajló vita kimenetelétől függően akár örökre kiszorulhatnak róla.
“A XIII. Kerületi Rendőrkapitányság rendőrei 2022. december 12-én egy ellenőrzés során állítottak meg Budapesten, a Dózsa György úton egy autót és annak vezetőjét.” - írta meg ma reggel a Police.hu. A vezetői engedély és a rendszám sem stimmelt.
Nincs mitől félni! Ha a Bentley limitált darabszámban készülő, légrugókkal, aktív stabilizátorral, négykerék-kormányzással és 730 lóerős, hatliteres W12-es motorral szerelt luxustúraautója, a Batur valaki ízlésének túl puritán lenne, akár színarany utastéri betétekkel is rendelhető. Amennyiben kérjük az opciót, összesen 210 gramm 18 karátos aranyat szórnak szét az autó belsejében, elsősorban a ventilátorszabályzón, a kormánykeréken és az indítógomb körül.
Egyik reggel egy San Diegó-i építkezés munkásai arra lettek figyelmesek, hogy a munkaterületről lába kélt egy kisebb lánctalpas markológépnek. Hamar kiderült, hogy a tolvaj egy hajléktalan férfi, aki elfogása után azt nyilatkozta, „egy rászoruló barátjának” gondja akadt a gumicserével, és a munkagéppel csak segíteni szeretett volna neki.
Lángoló autókat nézegetni hiába érdekes, mégiscsak belengi a tragédia szele. Ezért gyorsan lelövöm a legfontosabb információt, nehogy tönkretegyük bárki péntek délutánját: személyi sérülés egyik esetben sem történt, így bátran fel lehet lélegezni, és puszta érdekességként megnézni, hogyan ég le két autó az M0-s autóúton.
Elég furcsa, bár közel sem egyedülálló döntés, hogy nem dedikáltan autós közegben mutatja meg a Peugeot az új tanulmányautóját a világnak, hanem a Las Vegas-i CES-esen, azaz a Szórakoztató Elektronikai Kiállításon. Ebből talán arra érdemes következtetni, hogy bemutatójuk nem a tradicionális, benzin-anyatejen felcseperedett réteget célozza, hanem azokat, akiket izgalomba hoznak az elektromos alapú technológia.
A videójáték-szériából írt Gran Turismo film jövőre érkezik David Harbour, Orlando Bloom és Darren Barnet főszereplésével. A District 9 és az Elysium rendezője, Neill Blomkamp jegyzi, és tele lesz gyors Nissanokkal.
Nem szokásom autógyártók webshopjait böngészni, bár néha élvezetes lehet azon tanakodni, mi a kínosabb: Lamborghini kabátban feszíteni Lamborghini nélkül, vagy Pagani pólóban felbukkanni, kitalálod, hogyan. A Ferrari baseballsapkát hagyjuk is, de nagyjából erről szól az egyik Jóbarátok epizód. Erre itt a Ruf, és már küldeném is a csekket Alois papának, ha nem lenne ilyen gyenge a forint.
Nem tréfadolog ez, hiszen ha az 1976 után gyártott MGB Roadsterünk vagy éppen keménytetős GT-nk motorjának, a híres 1,8-as B-Series négyhengeresnek a hőháztartásával gondok vannak, a ludas lehet akár az öreg termosztát is.
Láttad már hogyan kapar fel egy sportos Audi egy beltéri sípályán? És három? Mi sem, és talán más sem nagyon, úgyhogy megmutatjuk. Recept: végy egy 1570 kilós RS3-at 400 lóerővel (500 Nm). Ízlés szerint mehet mellé egy 600 lóerős RS6 Avant (800 Nm) 2075 kilogrammal, végül kavard meg az egészet egy nehézsúlyú, 2345 kilogramm tömegű, 646 lóerős RS E-Tron GT-vel (830 Nm), és hajrá!
Eddie Hall neve ismerősen csenghet sokaknak, pár hónapja mi is megírtuk, milyen meglepett arcok fogadták, amikor elhatározta, lemosatja a tankját (oké, oké: lánctalpas harcjármű, stb.). A korábbi profi bokszoló és erőemelő azóta sem unta meg a CVR(T)-t, különféle meghökkentő dolgokat csinál vele. Most például egy BMW Z4-esen taposott végig a lánctalpassal. Mielőtt továbbhaladnánk, szavazz, hogy szerinted mi lett a vége:
A keleti blokkos autóknak különös kultusza van Magyarországon. Akkoriban persze nem, vagy csak nehezen lehetett máshoz hozzájutni, de vitathatatlan, hogy sokunkat rengeteg emlék fűzi ezekhez a gépekhez, legyen szó Ladáról, Škodáról, Wartburgról vagy éppen Polski Fiatról. Ezért aztán mindig jóleső érzés látni egy-egy régi felvételt. Most például a Kispolszki gyártását bemutató rövid videóba botlottam bele. Sajnos csak egy perc, de majdnem minden benne van.
Egészen fura bejegyzések jöhetnek mostanában szembe azokkal, akik követik a BMW hivatalos Instagram oldalát. Bár 16 órája még egy tervezettnek tűnő poszt ment ki Naomi Campbellel és az új XM-mel, a három legfrissebb fotó arra utal, hogy valaki feltörhette a profilt. Le is mentettük a képeket, ha esetleg közben helyreállna a rend.
Sokszor mondjuk, hogy fontos a jó kilátás, és a mögöttes forgalom figyeléséhez a tükrök is elengedhetetlenek. De mit tegyünk, ha eltört, és hirtelen nincs az autósboltban megfelelő? Hát ezt:
Az elmúlt napokban az ország számos pontján havazott, és volt is, ahol fennakadásokat okozott a hóesés. A Magyar Közút a hivatalos Instagram-oldalán gyűjtötte össze a kilenc leggyakoribb kérdést és kommentet, amelyek a téli útkarbantartással kapcsolatosak. Például hogy miért nem látunk hókotrót, vagy ha igen, miért megy felemelt ekével. És különben is, miért nem szórja a sót?
A sztereotípiák makacs dolgok. Vannak, akik következetesen kávédarálónak nevezik a kisebb motorral szerelt autókat, mások szerint meg varrógépek a downsizingolt turbósok. Na, de a kukoricapattogtatás más műfaj, ahhoz kell a rendes szerszám, például egy Supra:
Gyakori téma, hogy mely márkák modelljei hajlamosabbak a rozsdásodásra, és melyek rohadnak a legkevésbé, pár éve szakértő segítséggel írtunk is erről bővebben. Vannak mítoszok, amelyek tartják magukat a közbeszédben, ilyen az is, hogy bezzeg a francia autók nem rohadnak. Erre most kollégánk, Marci küldött pár képet egy 2006-os évjáratú Peugeot 1007-ről. Persze az is jól látszik, hogy próbálták már gányolni szegény autót, és nyilván a szakszerűtlen javítás eredményének is betudható az alábbi eredmény:
Lewis Hamilton idén lecsúszott a Forma-1-es világbajnoki címről, de az Instagramjára feltöltött videó alapján legalább egy éjszakát biztos élvezett az évadból. Bár részleteket nem tudni, gyanús, hogy tokiói parkolókban és autópályán szórakozott egy fehér R34 GT-R-rel.
A Sainz család igen szoros kapcsolatban áll az autósporttal. Bár a mai szurkolók alighanem Carlos Sainz Jr. nevét ismerik, aki a Formula-1-es Ferrarinál vezet, és idén szerezte meg első futamgyőzelmét, igazi legendának édesapja, Carlos Sr. számít. Kétszeres rali-világbajnok a Toyotával, és háromszor győzött a Dakaron is.